Knolpower schreef:
Hihi, 'Rhyme'
Ik ben gewoon een meisje hoor, haha (:
Ik gebruik sowieso al make-up, maar zelfs mét al dat spul vind ik mezelf lelijk. /:
Mijn vader zegt altijd dat ieder meisje zichzelf niet mooi vind, omdat ze haarzelf iedere dag in de spiegel ziet. Maar anderen om haar heen vinden haar wel degelijk knap! Maar ik ben nog niet zo zeker of dat bij mij ook het geval is.. :d
xxx-jes (:
Ik denk dat je maar gewoon naar je vader moet luisteren en je daarzelf van overtuigen. Maar wat ik bedoelde is niet dat je elke dag make-up moet gebruiken om je "mooier" te maken. (want soms doet het gewoon het tegenovergestelde). Maar wat ik ermee bedoelde, is dat je echt een dagje met jezelf bezig moet zijn. Doe wat jij leuk vind en luister naar jezelf. Bij mij geld dat door één dag gewoon echt met mezelf bezig te zijn, dus met mijn lichaam. En alles uit de kast te trekken en lekker even een dagje voor de spiegel staan en zeggen dat je er mag zijn. Maar wie weet vind jij het wel helemaal geweldig om een keer te gaan zwemmen, weet ik veel. Kies iets uit wat bij je past en zorg daarbij dat je jezelf toespreekt op een positieve manier. "Jij mag er zijn, net als ieder ander."
Ik ben nu echt bang dat je mijn berichtje verkeerd begrepen heb. Ik heb niet gezegd dat je moet veranderen (of mooier moet lijken), maar eigenlijk gewoon dat je een dag totaal aan jezelf moet besteden en dat je daar trots op mag en moet zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet, maar die woorden van je vader zijn waar. Elk meisje, hoe die er ook uitziet, heeft altijd wel een probleem met zichzelf of is soms niet tevreden over hoe zij eruit ziet. Je moet alleen ervoor zorgen dat je die gedachtes niet laat overstemmen, maar dat je zoveel mogelijk probeert om naar jezelf met een positief beeld te kijken. En dat hoeft trouwens niet perse uiterlijk gericht te zijn. Dat kan ook over je innerlijk gaan. Misschien ben je wel heel slim en kan je daar trots op zijn, of kan je alleen al trots zijn op het feit dat je heel vriendelijk bent naar andere mensen. Positief denken kan lastig zijn, maar er is
altijd een lichte kant. Het kan nooit allemaal negatief zijn. Mocht je trouwens inderdaad behoefte hebben één op één te praten, stuur maar een PB'tje.
[ bericht aangepast op 22 april 2014 - 13:33 ]
It's never gonna happen, Guys.