Miserables schreef:
(...)
Ik doe dit jaar TL, omdat ik wegens privéomstandigheden mijn havo niet kon afmaken. Wel vind ik het persoonlijk een beledigend overkomen dat je in principe zegt dat iemand met een hoger niveau veel meer moet doen dan iemand met een lager niveau, terwijl het niveau dat je doet op je eigen capaciteiten en kunnen is afgestemd. Een vmbo'er die moet knokken om goede cijfers te halen, zal net zo veel moeten doen als een havist die alles op zijn sloffen behaalt.
Mijn excuses als dit een beetje bot overkomt, maar ik heb vorig jaar erg moeten opboksen tegen mijn klasgenoten én mijn kansen om naar de vierde klas van de havo te mogen, waardoor dit nogal gevoelig ligt. En alsnog is het me niet gelukt, waardoor ik naar het vmbo moest en mijn hele klas in zijn vuistje lachte. Ik vind het altijd zo benadelend om te zeggen dat een vmbo'er minder hoeft te doen, terwijl diegene misschien al meer doet dan hij of zij aankan.
Maar enfin, dit is mijn mening, en misschien denk ik er zo over omdat ik vorig jaar zo veel rottigs heb meegemaakt. Even goede vrienden. c:
Sorry, ik zit op mijn mobiel, dus ik postte het al voordat ik überhaupt kon typen.
Het is meer dat ze bedoeld dat vwo'ers gewoon echt meer vakken hebben. Dan moet je gewoon met leren. Ook hoor ik van veel leraren dat havo-vakken vaak (ik zeg niet altijd, maar vaak) in een week te leren zijn. Voor vwo geldt dit echter niet.
Maar jouw punt geldt evenmin: wij hebben een havo/vwo school, dus veel havo'ers bij ons zijn luie vwo'ers, die zijn overgestapt.
Ik moet trouwens zeggen dat sommige mensen absurde leertijden aannemen. Ik heb er gewoon voor gekozen om de examentijden aan te houden en dan telkens in die tijd een vak te leren. Ik doe 's avonds niets, want dan wil ik me ontspannen ^^
[ bericht aangepast op 29 april 2014 - 23:35 ]
Deep inside, I've never felt alive