• Er was eens een land dat niemand anders beter kent als het sprookjesland, gevuld met alle sprookjes die er maar bestonden,ook al weten de inwoners niet dat ze sprookjesfiguren zijn en bestaat hun leven uit de voor hun dagelijkse sleur, ze weten niet anders.
    De ouders zijn koningen en koninginnen, leven in een dorp of stad of wonen bijvoorbeeld in een hutje in het bos.
    Maar waar gaan alle jongeren heen ?
    Die zitten allemaal op Ever After High; een school voor ieder jongen en meisje tussen de 15 en 21 jaar.

    Jaar in jaar uit beleven ze hier allemaal hun doodnormale schooljaar en worden er vriendschappen opgebouwd en vijandigheden geschapen.
    Maar wanneer er op een dag geen teken meer te bekennen is van het schoolhoofd en er na twee dagen iemand anders in het kantoor zit beginnen er vreemde dingen te gebeuren.
    Wat is er aan de hand ? Zijn de leerlingen wel veilig ?
    Kunnen ze samen het mysterie ontrafelen of brengen ze elkaar ter val ?

    Ik speel ook de mysterieuze nieuwe directeur en dan bedacht ik me zo, om de problemen te veroorzaken, dat die om de zoveel tijd één van de personages benaderd en ze een opdracht geeft voor een beloning of zo, of om zich te bewijzen anders zijn er concequenties.
    Dit gebeurd dan niet in het speeltopic, maar de personages krijgen in een PB de opdracht of situatie door en die moet dan in het speeltopic uitgespeeld worden.


    De school




    Schoolgebouw impressie :
    1.
    2.
    3. (Thorngrove Manor)
    4. Thorngrove

    Het schoolgebouw bestaat uit een groot kasteel met daarin de kantine/balzaal, de bibliotheek,ziekenzaal en de docentenkamers.
    Als je de gang daarnaast inloopt heb je de eerste verdiepingen vol klaslokalen, dit is gebouw wit.
    Nog iets verder heb je een hal met standbeelden en portretten die naar de slaapkamers leiden van de studenten, deze beslaan 3 verdiepingen.
    De school heeft een binnenhof met daarnaast een boomgaard en met tegenover de kassen.
    Op het sportveld kunnen meerdere sporten beoefend worden.
    Er is een groot plein waar studenten samen kunnen komen met in het midden een fontein.
    De rest van de open vlakken zijn of grasvelden of tuinen en er zijn speciale magische plekjes op het terrein die zich af en toe laten zien aan de studenten.
    Naast het hoofdgebouw zitten stallen.
    Nog andere ruimtes binnen het schoolterrein :
    Ontspanningsruimte van de studenten. 2.
    Klein binnenhof 2.

    Impressie van de gangen :
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.


    Schooljaar indelingNEW ! UPDATE

    Op je 15e begint je schoolleven op Ever After High, dus dan kom je in het eerste jaar.
    Vroege leerlingen kunnen dus ook 16 zijn in het eerste jaar.

    1e jaars ~ 15/16 :
    2e jaars ~ 16/17 :
    3e jaars ~ 17/18 :
    4e jaars ~ 18/19 :
    5e jaars ~ 19/20 : Peter Pan, Robin Hood
    6e jaars ~ 20/21 : Aurora 'Briar' Rose


    De Kamers
    Sinds dat ze voor het eerst op school komen hebben de studenten hun eigen kamers die ze dus niet hoeven te delen met anderen, deze word direct met een speciaal ritueel naar hun smaak omgezet, door bij de eerste keer de deurklink vast te houden en de ogen te sluiten, glijdt de magie in de ruimte het geheugen van de student in vormt zich zo naar het ideaalbeeld van de student.
    De kamers bevatten geen moderne technologie, maar kunnen wel magische eigenschappen bevatten.


    De vakken NEW ! UPDATE
    Indeling Klaslokalen :

    Wit 1 : Muziek, Kookles
    Wit 2 : Biologie, Geschiedenis
    Wit 3 : Topografie, Taal
    Wit 4 : Wiskunde, Oude talen

    Zwart 1 : Dierverzorging, Plantenkunde
    Zwart 2 : Handarbeid, Runenleer
    Zwart 3 : In verbouwing
    Zwart 4 : In verbouwing
    Zwart 5 : Magie

    Sportvelden : Gym, Schermen, Boogschieten

    Standaard Vakken : In het rood zijn personages die gespeeld worden
    Wiskunde ~ Prinses op de erwt
    Biologie ~
    Taal ~ Rattenvanger van Hamelen ( Geoffrey Hamelen)
    Topografie ~ Killian Hook
    Geschiedenis ~ Alice Wonder
    Gym ~ Killian Hook

    Keuzevakken ~ Maximaal 3
    Magie ~ Rumplestilskin
    Muziek ~ Rattenvanger van Hamelen (Geoffrey Hamelen)
    Handarbeid ~
    Kookles ~ Vrouw Holle
    Runenleer ~ Rumplestilskin
    Schermen ~ Killian Hook
    Boogschieten ~ merida
    Dierverzorging ~ Vrouw Holle
    Plantekunde ~ Vrouw Holle
    Oude talen ~ Alice Wonder



    Rest van de informatie komt nog ~ Zoals klasindeling, meer informatie over de indeling van de school en hoe de school eruit ziet, etc.


    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    ~ Minimaal 200 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan, maar hou het wel netjes.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    Invullijstje : Alle personages zijn dus sprookjesfiguren, daaronder vallen ook de Disneysprookjes (;

    Om het nog even duidelijk te maken, het speelt zich niet hedendaags af, maar in the Enchanted Forest, dingen kunnen dus wel magisch aangepast zijn, mar dus geen elektronische dingen, geen moderne kleding, etc.

    Naam:
    Geslacht :
    Leeftijd : Dus tussen de 15 en 21 jaar
    Soort (Indien nodig)
    Keuzevak(ken) :
    Kamer :
    Innerlijk :
    Uiterlijk :
    Extra :


    ( ) Is paginanummer en het nummer erachter is in welk topic hij geplaatst is, dus de 1 staat voor het eerste rollentopic.
    Ook komen de rollen in de rollenstory te staan, link onderaan.

    Meisjes Ik zet even een stop op de meisjes tot er weer genoeg jongens bijgemaakt zijn.

    1~(2) Aurora 'Briar' Rose ~ DreamerN
    2~(7)Elsa Arendelle ~ iMickeyMouse
    3~(6 )Anna Arendelle ~ Chantilly
    4~(1) Ariël ~ Kida
    5~(4) Rapunzel ~ xLenox
    6~(4) Pocahontas Jagessar ~ VladiFerr
    7~() Tinkerbell gereserveerd voor WizardnightM
    8~(7) Bellerose "Bella" Storical ~ Insomniax




    Jongens

    1~ (2) Peter Pan ~ Pedrad
    2~(8) Robin Hood ~ Luna2013
    3~(1) "Hatta" Mad Hatter ~ Vlahos
    4~(4) Adam Edward Beast ~ Rhyme
    5~(10)Myronn Lance Huntsman ~ Insomniax
    6~ (17) Jack Frost ~ Disneyy
    7~ ()


    Docenten]
    1~(8) Rumpelstilskin ~ Luna2013
    2~(1) Killian Hook ~ DreamerN
    3~(7) Geoffrey HamelenRhyme

    4~(8) Alice Wonder ~ iMickeyMouse
    5~(12) Merida Dunbroch ~VladiFerr
    6~(12) Vrouw (Mathilde) Holle ~ xLenox

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 16:59 ]


    Credendo Vides

    Mijn topics!
    We mogen gewoon onze personages houden eh?
    Dan zal ik die er hier opnieuw inzetten?

    Ik zou graag Ariël houden dus (;

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 21:01 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Mad Hatter weer voor mij a.u.b


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ga Peter denk ik nog wel heel wat aanpassen haha. Misschien neem ik er ook nog wel een rol bij (:

    Elsa weer graag (:


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Linkin schreef:
    Mad Hatter weer voor mij a.u.b


    Yep, daar was ik al mee bezig om die erin te zetten (:

    En ja, je mag gewoon je oude rollen weer gebruiken.


    Credendo Vides

    Naam: Prinses Ariël
    Geslacht : Vrouw
    Leeftijd : 17 jaar.
    Soort (Indien nodig): Zeemeermin
    Keuzevak(ken) : Magie en boogschieten
    Kamer :


    De zee en het water is duidelijk terug te vinden in Ariël haar kamer. Er is een groot zwembad, waarin ze als meerminvorm kan rondzwemmen. Op de bodem van het zwembad is een bed gemaakt, door een enorme schelp na te bouwen en er wat zachte sponsen en andere dingen in te leggen die geen problemen hebben met het water. Ariël slaapt meestal in haar schelp onder water, maar af en toe doet haar dat teveel aan thuis denken en ligt ze liever gewoon in het bed dat ook in de kamer staat. Het is een groot tweepersoonsbed en dat is ook nodig, want Ariël geniet met alle teugen van het feit dat ze benen heeft. Ze draait dan ook veel in haar slaap en neemt heel veel ruimte in in bed. Vaak moet ze de dekens en kussens verspreid over de kamer bij elkaar zoeken als ze weer eens op het bed heeft geslapen en nogal heeft liggen woelen. Naast het zwembad is een enorm raam dat uitzicht heeft op de zee. Natuurlijk is er niet echt een zee in de buurt, maar het raam is zo betoverd dat het altijd een ander prachtig uitzicht over zee geeft. Er is een klein boekenkastje, dat helemaal barstensvol zit en vaak wordt gebruikt. Ook heeft Ariël een make-up tafel met spiegel, maar daar zit ze maar weinig aan. Ze heeft namelijk vaak zin in het water te duiken en dan is het niet slim veel make-up aan te doen. In de muur achter het bed is een deur die naar haar badkamer leidt en naar haar inloopkast.
    Innerlijk : Ariël is een zeer vrolijk en actief meisje. Ze houdt ervan om te praten. Het maakt haar niet uit waarover, zolang ze maar met iemand in conversatie is. Ze is absoluut geen persoon om alleen te zijn. Liefst heeft ze zoveel mogelijk sociaal contact. Af en toe heeft ze het wel best moeilijk met de lessen en daarom doet ze wel heel serieus over school. Verder is ze bijna altijd vrolijk aan het lachen of huppelt ze door de gangen. Het is moeilijk Ariël boos te maken, zeker omdat ze het type is dat eerder begint te huilen. Ze is heel erg emotioneel en zelfs wanneer ze boos is, huilt ze. Ze vindt dit zelf verschrikkelijk en gaat altijd proberen haar tranen in te houden in publiek. Ook al huilt ze snel, dat wil niet zeggen dat ze dat expres doet en liever heeft ze dat niemand het ziet.
    Uiterlijk :



    Zonder make-up
    Ariël heeft lange, felrode haren, die ze meestal los draagt. Ze houdt ervan om in vrolijk gekleurde jurkjes rond te huppelen en zal nooit een simpele jeans dragen. Die vindt ze niet vrolijk genoeg voor haar. Ariël doet meestal geen make-up op, omdat die in het water natuurlijk meteen loslaat, maar als ze dat doet bestaat die uit simpel wat felrode kleur op haar lippen, die heel goed bij haar haren past.
    Extra : Af en toe mist Ariël haar vader en zusjes heel erg. Omdat ze al in het 3e jaar zit en dat dus al 2 keer heeft meegemaakt, had ze zichzelf nu beloofd om aan iedereen een brief te schrijven. Of ze dat kan waarmaken valt nog te zien, aangezien ze 6 zussen heeft, die elk totaal anders zijn en dus een totaal andere brief moeten krijgen.
    Ariël heeft gewoon benen op het droge, maar zodra ze in contact komt met water, verandert ze in een meermin. Gelukkig voor haar kan ze een klein beetje water besturen. Zo kan ze de regen op kleine zones van zich af houden. Wanneer het dus regent haalt ze een paraplu boven en de zones waar de paraplu de regen niet op tegenhoudt, kan ze net het water van zich af houden.

    [ bericht aangepast op 30 april 2014 - 14:28 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Naam:
    "Hatta" Mad Hatter
    Geslacht :
    Jongen/Mannelijk
    Leeftijd :
    17 1/2
    Keuzevak(ken):
    -Magie
    -Handarbeid
    -Schermen
    Kamer :
    De kamer van Hatta moet niet te licht, maar ook niet te donker zijn. Heeft niet te veel kleur, maar ook niet te weinig. Bij binnenkomst lijkt het dan ook alsof je in een donker gat terecht komt, maar wanneer je echter verder door loopt, wordt het telkens lichter om je heen. Rechts naast de deur staat een bureautje met allemaal troepjes, stofjes en vormen. Schuin tegenover het bureautje staat een bed van eikenhout, een hemelbed. Het bed is donker geschilderd en is licht bedekt. De muren hebben allemaal verschillende kleuren; de muur bij het raam is donkerpaars, de muur er tegenover is donkerrood, de linker muur bij binnenkomst is donkerblauw en de rechter muur is grijs.
    Naast het bed staat een langwerpige tafel tegen de muur aan, hier staat zes stoelen omheen. Op de tafel ligt een dieprood kleed waarop allemaal kaarsen staan. Voor het raam hangen doorschijnende gordijnen van een beige-witachtige stof. De vloer is bedekt met tegels die telkens verkleuren naar de mood van Hatta. Naast het bureautje staat een grote boekenkast met allemaal boeken. De kast is van donker kersenhout gemaakt en erg stevig.
    Innerlijk:



    Hatta is een vriendelijke noch onvriendelijke jongen. Het ene moment gunt hij iedereen alles, maar het andere moment is hij jaloers en erg gierig.
    Hoewel Hatta iedereen graag helpt, en nog wel eens grappen uit wil halen kan hij nog wel eens bot uit de hoek komen en een belediging maken die niet zo gepast is. Ook kan zijn humeur snel omslaan als er dingen om hem heen gebeuren die niet zo gepland waren, of als er iets heel onverwachts gebeurd. Hatta houdt ook niet van verassingen en kan dan helemaal de weg kwijt raken.
    Wanneer hij boos is kan hij woorden en zinnen uitkramen die nergens op slaan, vaak wordt dit als grappig beschouwd waardoor hij zichzelf alleen maar meer opfokt.
    Hatta heeft een passie voor handarbeid en kan zichzelf daar helemaal in kwijt. Hij houd er van om hoeden te maken voor andere en probeert hier dan ook veel tijd in te besteden. Vandaar zijn bijnaam Mad Hatter, omdat hij 1. nog al gek kan zijn en dan gewoon niet weet wat hij moet doen. En 2. hij dus ervan houdt hoeden te maken.
    Hatta wil mensen te vriend houden, maar wanneer zijn vertrouwen is geschonden moet hij die persoon echt niet meer en spreekt niet meer met die persoon, laat staan dat hij naar diegene kijkt. Wanneer personen hun excuus aanbieden aan hem kan hij nogal kortaf reageren, maar als die persoon aanhoudt wil het nog wel gebeuren dat Hatta de oren van die persoon zijn/haar kop kan praten. Hij vergeeft het ze dan. En als er niet aangedrongen wordt met excuus maken, zal Hatta hier een paar dagen over nadenken en kijken hoe het verloopt.
    Uiterlijk :
    Hatta heeft donkere krullen en een paar mooie hazelnootbruine ogen. Erg lang is hij niet, hij heeft een lengte van rond de 177 cm lang. Hij heeft een slanke bouw en een wat langere stel benen in vergelijking met de rest van zijn lichaam. Hij draagt elke dag weer wat anders, en af en toe wil dit ook wel een paar keer per dag veranderen.
    Hatta denkt goed aan zijn uiterlijke verzorging en je zult hem er dan niet vaak onverzorgd bij zien lopen. Wanneer dit wel het geval is, dan zit hij gewoon even niet lekker in zijn vel en gaat hij het liefst ook niet naar buiten.
    Extra :
    Hatta weet nu nog niet precies wat hij wil. Of hij nou op de jongens of op de meisjes valt is voor hem een compleet raadsel Hij is hier eigenlijk ook niet zoveel mee bezig.
    Hatta heeft een huisdier namelijk een Belgische haas dit dier valt onder de konijnen. Het beestje heeft de naam Hare meegekregen van Hatta. Het konijn verblijft op de kamer van Hatta, het beestje mag overdag los rondlopen, maar 's nachts moet hij in zijn kooi.

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 14:52 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Naam: Killian Hook
    Geslacht : Mannelijk
    Leeftijd : 29
    Soort (Indien nodig) : Menselijk
    Vak hij geeft : Gym, Schermles en topografie



    Kamer :
    Killian heeft één van de docentenkamers, maar die vormen zich net zoals de kamers van de studenten, bij hem gaf het een luxueuze kapiteinskajuit weer van een groot schip met een kleine afwijking naar een knus huisje, afgewerkt met donker hout en bordeauxrode of zwarte bekleding aan de binnenkant met geschuurde houten muren.
    Zijn kamer bevat een reeks boekenkasten en een massief houten kledingkast.
    Zijn bed(nog wel andere kussens) is groot en staat in één van de hoeken van zijn kamer, lijnrecht tegenover het bureau, aan de muur heeft hij topografische kaarten hangen, zowel landkaarten als waterkaarten en sterrenkaarten, met in een andere hoek nog een kleine lounge ruimte met een bank en twee stoelen.
    Ook heeft hij een persoonlijke badkamer
    Meer komt eventueel nog.

    Innerlijk :
    Killian is een jongeman die vecht voor waar hij in geloofd, hij houdt er niet van als mensen zich lui gedragen tijdens een belangrijke taak en hij geloofd uiterst in 'Good form.' Al vat hij dit op meerdere manieren op.
    Hij is Charmant en zal zeker niet achteruit deinzen voor een beetje gevaar, wat hij met open armen verwelkomd.
    Soms is hij wat roekeloos wat vaak verkeerd uitpakt, maar hij uit de dingen waar hij van houdt, al is hij net zo erg gesloten als dat hij open is, geheimen zijn moeilijk uit hem te trekken en hij is makkelijk wraak belust.
    Verder is Killian geen slechte kerel, enkel doordat hij zijn broer James kwijt is geraakt tijdens een gevecht heeft hij soms een wat bittere kijk op het leven en grijpt hij zo af en toe iets te vaak naar de rum, wat uit de tijd van zijn piratenleven stamt.

    Meer komt eventueel nog.
    Uiterlijk : Sorry, ik kon niet anders :$



    :9~ :9~ :9~

    Killian heeft zwart kort haar en oceaanblauwe ogen die net zoals de oceaan mee verkleuren met zijn bui, is hij boos, nijdig of geïrriteerd, dan zul je een opkomende storm in zijn ogen aan kunnen treffen.
    Hij heeft een klein bakkenbaardje omdat hij zich onregelmatig scheert en hij heeft in één oor een oorbel, verder heeft hij een kleine litteken op zijn rechterwang in de vorm van een kleine streep.
    Het liefst draagt hij leren kleding of vesten afgewerkt met fluweel maar hij draagt ook katoenen blouses, met daarover zijn kenmerkende lange zwart leren jas.
    Hij is rond de 1.87 lang.
    Meer komt eventueel nog.

    Extra :
    Killian heeft als linkerhand ene haak, hierbij doet hij zijn achternaam ironie aan.
    Hij is zijn hand kwijtgeraakt in hetzelfde gevecht als waar hij zijn broer in verloor en zijn haak herdenkt hem er elke dag aan dat hij ooit nog wraak op hen zou nemen.
    Zijn broer is drie jaar geleden gestorven, omdat de ziekenzaal van de school het dichtstbij was qua verzorging was hij hierheen gebracht en sindsdien verblijft hij op het schoolterrein en is hij docent.
    Meer komt eventueel nog.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 21:46 ]


    Credendo Vides

    Ik ga Hatta denk ik een oogje laten hebben op Mr Hook


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkin schreef:
    Ik ga Hatta denk ik een oogje laten hebben op Mr Hook


    Haha, dan is hij niet de enigste, Aurora heeft het ook (;


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Haha, dan is hij niet de enigste, Aurora heeft het ook (;


    Haha, maar kijk. Hij is gewoon onweerstaanbaar. En het gaat oorlog worden tussen die twee dan, denk ik. Tussen Aurora en Hatta, hahah. :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Deze rpg spreekt me echt aan, maar ik twijfel om mee te doen. Ik zit nu in een drukke periode en ik weet niet of het minder word in de vakantie.


    16 - 09 - '17

    Doe mee Syl!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkin schreef:
    Doe mee Syl!


    Credendo Vides

    Oh, bij Hatta heb ik van runenleer, schermen gemaakt. Hij vindt het vak stom, maar doet het om bij Hook te zijn. Ghehe.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 22:08 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.