• Toestemming
    Hey Huginn,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je tekenwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda





    Jury Fafnir:
    - Piaffe Opdracht 1||Opdracht 2||Opdracht 3
    - Ewijn Opdracht 1||Opdracht 2||Opdracht 3
    - Einmana Opdracht 1||Opdracht 2||Opdracht 3[/ur]||Opdracht 2

    Gediskwalificeerd:
    - LeChouChou - Plagiaat
    - DiCaprio - uitschrijving
    - Tolkien - uitschrijving
    - NotYourHero - gemiste deadline
    - Curuxa Opdracht 1 - uitschrijving
    - Rawiyah Opdracht 1 - uitschrijving
    - Enface Opdracht 1 - gemiste deadline
    - Rava Opdracht 1 - gemiste deadline
    - minerva66 Opdracht 1- gemiste deadline
    - Arquilegia Opdracht 1 - gemiste deadline
    - Valkyries Opdracht 1 - gemiste deadline
    - nuzzlenarry Opdracht 1||Opdracht 2 - gemiste deadline


    De opdrachten

    1e Opdracht, Afgerond
    Voor deze opdracht moeten jullie een fantasywezen (een bestaande, denk aan draken, eenhoorns, zeemeerminnen, ect) nemen en deze op een hele andere wijze tekenen. Dus het standaard beeld veranderen.
    Laat je fantasie de loop!

    Voorbeeld:




    Succes allemaal!

    De opdracht mag ingeleverd worden bij Huginn of in het tekentopic.



    2e Opdracht Afgerond
    Deze opdracht is behoorlijk veelzijdig, ik ben van mening dat elk persoon een hele andere style heeft dus zou ik daarvan meer willen zien. Maar deze opdracht heeft natuurlijk wel een thema. Ik ben geïnspireerd door het aankomende thema van de elf fantasy fair, koning arthur. De opdracht is daarom als volgt:

    Teken iets wat te maken heeft met de middeleeuwse periode. Maar in wat je tekent ben je vrij. Teken een jonkvrouwe, een gebouw, een vecht scene of juist een ridder alleen. Het staat je helemaal vrij wat je tekent, zolang het aansluit bij de middeleeuwse periode!

    Succes allemaal!

    De opdracht mag worden ingeleverd bij Huginn of in het tekentopic.




    3e Opdracht Afgerond
    [center]Dit is een meer filosofische opdracht. Ik zou willen zien hoe jullie de dood zien. De opdracht is dan ook, teken de dood zoals jij het ziet. Het kan zijn dat dit een paradijs is, dit kan ook een persoon zijn, ect. Omdat dit naar ieders eigen beeld is wil ik hier wel een motivatie bij ontvangen waarin jij je tekening uitlegt.
    Succes allemaal!

    De opdracht mag worden ingeleverd bij Huginn of in het tekentopic.



    4e Opdracht, Inleveren 08-05-2014 voor 23:59
    [center]Opdracht 4 is een fantasy opdracht, de bedoeling is dat je een volledig harnas ontwerpt. Het mag zowel een mannelijk als vrouwelijk personage zijn. Bijbehorend zijn natuurlijk de wapens naar keuze. Deze opdracht zal zowel beoordeeld worden op verhoudingen, details en op mogelijkheid. Dus denk erom dat het harnas ook wel zo getekend moet zijn dat er geen armen, benen of andere delen geblokkeerd worden. Tevens zul jij je harnas een thema moeten geven.

    De opdracht mag worden ingeleverd bij Huginn of in het tekentopic.




    Er zullen in totaal 5 opdrachten komen, elke ronde zal 2 weken duren.
    Als je de deadline niet haalt moet je voor de uiterste inleverdatum uitstel aanvragen. Als je uitstel krijgt zal dit 1 week zijn.
    Wanneer je, geen uitstel vraagt word je na de uiterste inleverdatum gediskwalificeerd.


    Regels
    - Pleeg geen plagiaat
    - Houd je aan de opdracht
    - Heb respect voor andermans werk
    - Geen ruzie op wat voor manier ook
    - Vraag op tijd uitstel aan.
    Bij overtreding van de regels volgt diskwalificatie


    Prijzen

    1e Prijs - Een maand lang reclame van een creatie naar keuze op mijn profiel
    2e Prijs - Twee weken lang reclame van een creatie naar keuze op mijn profiel
    3e Prijs - Een week lang reclame van een creatie naar keuze op mijn profiel

    Wanneer er een gelijkspel is, zal de plek worden bepaald met nog een opdracht.


    De Story

    [ bericht aangepast op 20 mei 2014 - 20:53 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dan ga ik morgen avond een nieuwe opdracht online zetten


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    Dan ga ik morgen avond een nieuwe opdracht online zetten


    Yay!


    take me back to the basics and the simple life

    Yippie ^^


    Stenenlikker

    De opdracht staat online, ik heb sommige deelnemers een gb gestuurd.
    Het is wel zo, dat omdat er is gepleit voor doorgaan van de wedstrijd de diskwalificatie blijft bestaan. Ik ben niet van plan om tijd en energie in een wedstrijd te steken waar iedereen zomaar eruit kan stappen en toch met een prijsje ervandoor kunnen gaan ;)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.



    Hoppa, doet ie het nu wel weer?


    Stenenlikker

    Wat bedoel je eigenlijk precies met een thema in de wapenrusting?
    Zoals ik al enthousiast in de story reageerde, ben ik van plan de wapenrusting van één van mijn personages eens goed uit te gaan werken. Maar echt een thema is daar niet bepaald aanwezig....


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    Wat bedoel je eigenlijk precies met een thema in de wapenrusting?
    Zoals ik al enthousiast in de story reageerde, ben ik van plan de wapenrusting van één van mijn personages eens goed uit te gaan werken. Maar echt een thema is daar niet bepaald aanwezig....
    bijv de elementen of bijv draken ect


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Oké, ik ben nu ook klaar met de derde opdracht. (: Stiekem vind ik het wel een beetje eng om zo te posten. Dus ik hoop dat het een beetje goed is.



    Het eindresultaat is iets minder mooi geworden dan ik had gehoopt, maar het mag er op zich wel wezen. Ik heb opnieuw weer een beetje gekozen voor een bijbels thema, deels omdat het mij heel erg aanspreekt en deels omdat ik daar zelf ook wel in geloof/wil geloven. (er echt in geloven kan soms zo moeilijk zijn...)

    Dan... de dood. Op de voorgrond heb ik een meisje getekend. Dat meisje moeten wij als mensen voorstellen. De ene kant van haar is in leven lichamelijk, wat staat voor hoe wij nu op deze aarde leven. Het andere deel is een skelet, ofwel onze dood.
    Om het meisje heen heb ik allemaal voorwerpen/symbolen/personen/dieren getekend die met de dag van het oordeel te maken hebben. Ik heb hiervoor het Bijbelboek Openbaring (van Johannes) gebruikt. (mocht je ooit eens iets heel bizars willen lezen, raad ik je dat aan!) In dat boek wordt eigenlijk de eindtijd beschreven. Hoe deze eruit komt te zien en wat ons allemaal staat te wachten. Over hoe God over de mensen gaat oordelen over leven en dood.... enzovoorts. In Openbaring 1 wordt beschreven hoe Johannes in vervoering raakte en daar Jezus zag.

    k draaide me om, om te zien welke stem er tegen mij sprak. Toen zag ik zeven gouden lampenstandaards, en daartussen iemand die eruitzag als een mens. Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa’s. In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon.

    Ik heb me niet helemaal aan de tekst gehouden overigens. Ik had bijvoorbeeld in eerste instantie wel de sterren getekend, maar dat zag er helemaal niet zo mooi uit, dus heb ik ze maar weg gehaald. Zo zullen er nog wel meerdere dingen zijn die niet helemaal kloppen. Maar het gaat een beetje om het globale beeld.

    Ik heb ervoor gekozen om dit beeld te tekenen omdat Jezus zo'n belangrijke rol speelt in mijn beeld over de dood. Ik geloof dat als je gelooft in Jezus je ook het eeuwige leven ontvangt.

    Aan de rechterkant heb ik een lam getekend en aan de linkerkant een boekrol wat beschreven staat in openbaring 5.

    Toen zag ik dit: degene die op de troon zat had in zijn rechterhand een boekrol die aan beide kanten beschreven was en met zeven zegels was verzegeld. Ik zag een machtige engel die met luide stem uitriep: ‘Wie komt het toe de zegels te verbreken en de boekrol te openen?’ Maar er was niemand in de hemel of op aarde of onder de aarde die de boekrol kon openen en inzien. Het deed me veel verdriet dat blijkbaar niemand het verdiende om de boekrol te openen en hem in te zien. Toen zei een van de oudsten tegen mij: ‘Wees niet verdrietig. Want de leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.’ Midden voor de troon, tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd. Het lam ging naar degene die op de troon zat en ontving de boekrol uit zijn rechterhand.

    Dan lam is eigenlijk ook Jezus. Ik vond het mooi om ook een lam te tekenen. Wat eigenlijk een heel kwetsbaar en onschuldig dier is, naast eigenlijk zo'n ''machtige Jezus'' die eerder werd beschreven. Ik vind het zo mooi, dat doordat Hij zich kwetsbaar heeft opgesteld alle last op zich heeft genomen en voor ons heeft gedragen. ''De machtige Jezus'' heeft uiteindelijk de dood overwonnen en is opgestaan. In Zijn hand heb ik een sleutel getekend, wat de sleutel van de dodenrijk moet voorstellen.

    Dan als laatste de fakkel... eigenlijk zijn het er zeven in totaal, maar ik heb er maar eentje getekend vanwege gebrek aan ruimte, haha. Die fakkels staan voor de zeven Geesten van God. Wat ik ook heel mooi vond om erin te verwerken, want door Jezus kunnen we de heilige Geest ontvangen, wat vaak ook met vuur wordt vergeleken.

    Nou ja, mijn verhaal is waarschijnlijk niet helemaal waterdicht en bijbel getrouw. Maar Openbaring is ook zo'n enorm lastig boek dat je niet in een tekening kan verwerken of kan uitleggen. Maar ondanks dat leek het me zo tof om wel gewoon een poging te wagen.

    Nou ja, ik hoop dat het een beetje goed is. Voel me er toch een beetje onzeker over namelijk.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 16:05 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    We hebben geen jokers zeker? Ik heb namenlijk het gevoel dat ik niet echt een goede tekening van een harnas kan maken :X


    take me back to the basics and the simple life

    Hm, ik hoop dat ik het ga redden zonder uitstel aan te vragen. Ben er al wel aan begonnen. Ga vanavond er maar verder mee denk ik.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik ben bijna klaar ^^
    Maar holy shit wat een werk, haha.


    Stenenlikker

    Piaffe schreef:
    We hebben geen jokers zeker? Ik heb namenlijk het gevoel dat ik niet echt een goede tekening van een harnas kan maken :X
    nope sorry


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    (...)nope sorry


    Okee, mag ik dan iniedergeval alvast uitstel. Ik lever wel wat in maar ik kan je niet beloven dat het een voldoende waard gaat zijn aangezien school weer begint en ik dit best een erg moeilijke opdracht vindt.


    take me back to the basics and the simple life

    Ik zie dat alles nogal donker is, dus ik ga later nog een wat beter verlichte foto maken.


    Close-up armour



    Deze wapenrusting is ontworpen voor één van mijn personages. Hij is de koning van een ruitervolk en een rijsend rijk. Vandaar de zon en paarden motieven in de wapenrusting, dit is ook het erin verwerkte thema, al enkel aanwezig in de details.
    Enkele van die details heb ik ook vergroot ernaast getekend.

    Bij de zwaarden, het mes en het schild heb ik de maten geschreven, omdat ik ze niet in verhouding heb getekend.
    Lange zwaard: 110 cm, korte zwaard: 80 cm, mes: 45 cm, schild: 70 cm in lengte.
    De schede is voor beide zwaarden hetzelfde, alleen de lengte verschilt.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 14:52 ]


    Stenenlikker

    Ah, ik ga het niet redden mensen, mag ik om uitstel vragen?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso