Novoselic schreef:
Die reacties op de video vind ik in ieder geval echt heel idioot - maar ja, ieder z'n mening.
(...)
Dat zijn dus de reacties waar ik bang voor ben.
En als ik heel eerlijk ben vind ik dit geen meningen meer. Dit valt meer onder haat en pesterijen en het meest vervelende is nog wel dat mensen die dat typen niet eens echt de schuldigen zijn, want het is niet zo raar dat ze er niets van snappen als ze in onze moderne maatschappij zijn opgegroeid, want het vergaat het merendeel van de mensen zo.
Het punt is dat er mensen zijn die zich identificeren als geen geslacht, mensen die zich meer een ander geslacht voelen dan dat wat ze eigenlijk lijken te zijn, mensen die zich identificeren als beide geslachten (of nog meer, want dit is niet echt een binair iets) en mensen die zich de ene dag mannelijk voelen en de andere dag vrouwelijk. Dat is allemaal helemaal prima, want dat is hun keuze en hun leven en anderen zouden daar niet zo rot over moeten doen alleen omdat ze het "raar" vinden omdat het iets nieuws lijkt te zijn. Hoe open en ontwikkeld we ons soms ook voelen in het Westen, er zijn nog steeds zoveel dingen waar de meeste mensen totaal niets van begrijpen en ook helemaal niets van lijken te wíllen begrijpen, en dat vind ik oneindig jammer. :c
Oké, rant over. Voor nu.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan