• Nee, er is (nog) geen crisis, haha. Mijn ouders zijn dus van mening dat er zeker een crisis zal komen, zeer binnenkort. Er gaan behoorlijk wat dingen mis momenteel die inderdaad voor kunnen zorgen dat we in een kleine crisis zullen belanden. Niet om iemand bang te maken, want het is enkel theoretisch. 8D
    Maar goed, mijn ouders hebben dus besloten om een beetje richting de 'prepper' kant te gaan. Voor degene die niet weten wat preppers zijn, het zijn mensen die zich voorbereiden op rampen en daarvoor eten inslaan, locaties klaar maken om te kunnen wonen, zich inlezen en cursussen nemen over voedsel in het wild, water zuiveringen, zulke dingen. Zo zijn mijn ouders dan weer niet, maar ze zijn wel bezig met water en houdbaar voedsel in te slaan, voor het geval er iets gebeurd. Het hoeft maar iets kleins te zijn, zoals een olie-tekort waardoor vrachtwagens tijdelijk de supermarkten niet meer kunnen bevoorraden (dus geen nucleaire ramp of een zombie apocalyps, haha).
    Nu vind ik het stiekem wel een goed idee om wat kleine voorraden in te slaan en heb ik ook op internet wat tips opgezocht van preppers. 8D Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die dit soort dingen doen?


    Your make-up is terrible

    Nee haha. Als we echt in een of andere apocalyptische situatie terecht komen sterf ik het snelst. Ik koop eten letterlijk per dag in. In principe is het natuurlijk altijd handig om een voorraad in huis te hebben, maar ik vind heel veel dingen in blik vies (behalve ananasringen en soep ofzo).


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    Nee haha. Als we echt in een of andere apocalyptische situatie terecht komen sterf ik het snelst. Ik koop eten letterlijk per dag in. In principe is het natuurlijk altijd handig om een voorraad in huis te hebben, maar ik vind heel veel dingen in blik vies (behalve ananasringen en soep ofzo).

    Same. :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    We hebben altijd wel een voorraad staan maar dat is meer voor een week dan voor een maand. Mijn moeder doet boodschappen per week dus lang overleven gaan we helaas niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mijn ouders doen altijd maar voor twee dagen boodschappen, eigenlijk. Ook als er een aanbieding is voor frisdrank ofzo slaan wij nooit in. Dus, ik ben er vrij zeker van dat we snel dood zullen gaan hahaha.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Wij kopen over het algemeen dus ook maar voor één of twee dagen in. 8D Daarom vonden ze het een goed idee om wat meer in te slaan, haha. We hebben nu ongeveer 10 liter water, een paar blikken mais (in twee of drie verschillende maten, haha), potten met asperges en witte bonen in tomatensaus, twee pakken rijst en behoorlijk wat thee. 8D Het is in ieder geval genoeg om een kleine crisis door te komen.


    Your make-up is terrible

    Mijn ouders kopen ook wel kleine voorraden in soms, als er bijvoorbeeld gehaktkruiden in de aanbieding is kopen ze er bergen van. Dat is echter meer doordat het ook wel eens op is in de winkel. Op zich vind ik het geen gekke gedachte. Vooral omdat Rusland zo kan zeggen dat ze de kraan dichtdraaien en ons dan geen gas meer geven ;x


    26 - 02 - '16

    Onze trapkast staat vol met blikjes worteltjes, erwtjes, mais, knakworstjes, potten appelmoes en tomatensaus, havermoutrepen en ligakoekjes, flesjes sap en water (al is dat drinken meestal een weekvoorraad) en in de koelkast hebben we heel veel flessen water staan :')
    Dus mocht er iets gebeuren, dan overleven wij :Y)

    Maar echt inslaan? Nah, dat doen we niet (nou ja, niet speciaal voor een apocalyps ofzo :')

    oh ja we hebben ook nog 30 zakken gigantische penne, want in Duitsland was dat maar 41 cent per 500 gram

    ik overleef wel op penne mocht er wat gebeuren


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Onze trapkast staat vol met blikjes worteltjes, erwtjes, mais, knakworstjes, potten appelmoes en tomatensaus, havermoutrepen en ligakoekjes, flesjes sap en water (al is dat drinken meestal een weekvoorraad) en in de koelkast hebben we heel veel flessen water staan :')
    Dus mocht er iets gebeuren, dan overleven wij :Y)

    Maar echt inslaan? Nah, dat doen we niet (nou ja, niet speciaal voor een apocalyps ofzo :')

    oh ja we hebben ook nog 30 zakken gigantische penne, want in Duitsland was dat maar 41 cent per 500 gram

    ik overleef wel op penne mocht er wat gebeuren


    Haha, jij wint met je 30 zakken penne. 8D


    Your make-up is terrible

    Mercator schreef:
    Nee haha. Als we echt in een of andere apocalyptische situatie terecht komen sterf ik het snelst. Ik koop eten letterlijk per dag in. In principe is het natuurlijk altijd handig om een voorraad in huis te hebben.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat is echt verstandig. Ik heb niet zo lang terug Grave of the Fireflies gezien en ik wil nog steeds een handboek over wat er allemaal te eten is in de natuur.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vrataski schreef:
    Mijn ouders doen altijd maar voor twee dagen boodschappen, eigenlijk. Ook als er een aanbieding is voor frisdrank ofzo slaan wij nooit in. Dus, ik ben er vrij zeker van dat we snel dood zullen gaan hahaha.


    Dit. Ik ben sowieso de eerste die in zo'n apocalyptische situatie sterf, ik daar fysiek en mentaal niet sterk genoeg voor. Wel heb ik ooit een goede tip gekregen van een vriendin dat je eerst sowieso medicijnen en water moet inslaan.

    Mijn moeders voorraadkast is een winkel op zich, dus thuis zit het allemaal wel goed. :') Op mijn kamer koop ik eigenlijk telkens eten voor één week, wat op de laatste dag dan ook eigenlijk allemaal wel op is.


    She's imperfect but she tries

    Wij hebben een mini-kelder (het is min of meer Harry Potters allereerste slaapkamer maar dan met een afstapje van een halve meter) en daar staan altijd wat voorraden. Anderhalve liter water per persoon, zoiets. In de keuken is (normaal gesproken) een kast vol ingeblikt spul en droge pasta hebben we ook altijd in overvloed. Het schiet niet heel erg op, maar het is toch wel iets.
    Op dit moment wordt er echter wel een beetje ingeteerd op die voorraad, want de keuken wordt verbouwd en er is wat ruimtegebrek. Alles zit in klapkratjes in de woonkamer. Als er een apocalyps komt, zou het dus leuk zijn als die even twee weken kon wachten. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik weet dat er veel water in onze garage staat - zo'n dertig liter denk ik - maar dat is alsnog best snel op. :') (Wij drinken geen kraantjeswater) Voor de rest staat er van alles wel altijd ruim voldoende, maar ik denk niet dat we twee weken zouden overleven.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 22:11 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik gok dat wij wel meer dan een maand zouden kunnen overleven. Mijn moeder heeft altijd veel verzameld, niet vanuit een bepaald principe, maar gewoon omdat het in haar karakter ligt. Het is ook weinig nodig om naar de winkel te gaan. Je trekt de magische gangkast open en voilà, bijna alles wat je je kan bedenken.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."