• Yes, ik heb morgen weer tekenles en na die les heb ik slechts nog twee lessen om mijn examenwerk af te ronden.
    Nu zit ik heel erg in de knoop met vormgeving en hoop ik dat jullie mij wat kunnen inspireren (:

    Het onderwerp dat ik heb gekozen is Icarus, maar inmiddels ben ik hier onwijs van afgeweken en is het
    'thema' van mijn werk een beetje dat kennis niet altijd macht/fijn is. Van sommige dingen is het
    beter om het niet te weten, omdat je er anders ongelukkig van wordt e.d.

    Wat ik tot nu toe heb is het idee om sowieso een gezicht/hoofd af te beelden. Op de een of andere manier moet
    ik gaan afbeelden dat er kennis naar binnen gaat en dat, dat geen goede gevolgen heeft. Qua vormgeving dacht ik dus aan:

    1) Een anoniem hoofd met een trechter aan de bovenkant, daar laat ik 'woorden' inlopen en dat sijpelt dan naar binnen waar
    het één vieze puinhoop wordt.(hoe puinhoop weergeven?) Dit idee is vrij abstract qua vormgeving, niet te ingewikkeld en zal ik dus
    doen met verf o.i.d.
    2) Ik ben goed in gezichten, dus aan de andere kant wilde ik juist ook graag een herkenbaar gezicht maken. IK ben het best
    in vrouwen, dus misschien dat van een jong meisje (onschuld) en dan het trechter idee. Dat maakt het wat extra gruwelijk
    en maakt dus misschien meer indruk.


    Ik hoop heel erg dat jullie me even kunnen inspireren/te hulp schieten, want de klok tikt dus door, maar ik kan de knoop
    maar nog niet doorhakken en dat zit me op het moment best wel dwars.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2014 - 9:54 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je wilt een anoniem hoofd met een gezicht. Try a mask?
    Ik kreeg gelijk al in beeld dat je het hoofd afbeeld vanaf schuin boven. (Je kan dat zeg maar de bovenkant van het hoofd zien en nog een stuk gezicht) Een beetje vanaf de hoek op een hoofd.
    Met haar hand houdt ze dan het masker vast en met haar andere hand de trechter. En ik las ook dat het meer indruk maakt als het wat gruwelijker is. Misschien dat je dan de nek afgezaagd tekent en daar de woorden in de knoop.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ackerman schreef:
    Je wilt een anoniem hoofd met een gezicht. Try a mask?
    Ik kreeg gelijk al in beeld dat je het hoofd afbeeld vanaf schuin boven. (Je kan dat zeg maar de bovenkant van het hoofd zien en nog een stuk gezicht) Een beetje vanaf de hoek op een hoofd.
    Met haar hand houdt ze dan het masker vast en met haar andere hand de trechter. En ik las ook dat het meer indruk maakt als het wat gruwelijker is. Misschien dat je dan de nek afgezaagd tekent en daar de woorden in de knoop.


    Nop, ik bedoelde dus dat je alleen een omtrek ziet. (: En ik kan helaas niet zomaar iets in mijn tekening doen zonder gedachte (VWO-eisen), maar dat laatste zou ik op zich nog wel iets mee kunnen. Al wordt het alleen maar een schets, dat is altijd goed voor mijn proces (dat is zo een 90% van je cijfer). Ik ga die strop iig onthouden, want dat vind ik wel origineel.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Iemand anders? (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Misschien kun je iets met een hoofd (herkenbaar) doen en dat er dan woorden met kennis door een trechter of iets dergelijks naar binnen lopen in mooie heldere kleuren en dat ze dan door de mond en oren naar buiten lopen in vieze donkere kleuren met andere rommel etc. erbij? Geen idee, het is een lastige opdracht.

    Haunter schreef:
    Misschien kun je iets met een hoofd (herkenbaar) doen en dat er dan woorden met kennis door een trechter of iets dergelijks naar binnen lopen in mooie heldere kleuren en dat ze dan door de mond en oren naar buiten lopen in vieze donkere kleuren met andere rommel etc. erbij? Geen idee, het is een lastige opdracht.


    De opdracht is Icarus, dit is waar ik uiteindelijk zelf mee ben gekomen (: Maar dat is ook wel een goede! Die ga ik ook onthouden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    De opdracht is Icarus, dit is waar ik uiteindelijk zelf mee ben gekomen (: Maar dat is ook wel een goede! Die ga ik ook onthouden.

    Je kunt ook in plaats van de trechter, de bovenkant van het hoofd open klappen als het ware en dat de woorden in de hersenen lopen, maar ik weet niet of dat zo makkelijk te tekenen is.

    Haha dat is mij idd te moeilijk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.