• Nederlandse pretparken zijn als de dood dat ook hun mascottes het slachtoffer worden van provocerende neonazi's. Die doen de laatste tijd niets liever dan het fotograferen van onschuldige figuren terwijl ze de alternatieve Hitlergroet quenelle doen. Tot nu toe werden mascottes in Disneyland, Parc Astérix (Frankrijk), PortAventura (Spanje) en Bellewaerde (België ) al de dupe van racisten. Om te zorgen dat de trend niet overslaat naar Nederland, hebben acteurs extra training gekregen en zijn regels aangescherpt. Zo hebben de characters in Walibi net een uitgebreide cursus achter de rug waarin ze te horen kregen welke gebaren ze wel en niet mogen maken. Ook Slagharen voert nieuwe regels in. "Toen we hoorden wat dit in Frankrijk en België teweeg heeft gebracht, hebben we onze acteurs onmiddellijk ingelicht", vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf. Maar, zo geeft de Efteling toe: "Je kunt nooit helemaal uitsluiten dat er iets fout gaat."

    Bron: looopings.nl

    ===========
    Wat is er leuk aan een groet aan te leren aan pretparkacteurs?
    En waarom hebben de mascottes dat zelf niet door?

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 18:45 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Maar had deze groet nou los van de alternatieve Hitlergroet nog een andere betekenis? Of heb ik daar overheen gelezen?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Pulsar schreef:
    Het gaat in de pretparken om deze voorvallen:


    Tijgertje in Disney


    Bellewaardeleeuw

    Looopings.nl


    Huh? Maar ik vind het gebaar niet echt lijken op dat wat dat figuur maakte in de beginpost van dit topic?


    Some people are art and do art at the same time

    Opinio schreef:
    (...)

    Huh? Maar ik vind het gebaar niet echt lijken op dat wat dat figuur maakte in de beginpost van dit topic?


    Da's gewoon een foto van pardoes, ik wou de regels niet tarten.:p


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Endorphin schreef:
    Ik wist niet eens dat dat een alternatieve hitlergroet was, maar ik snap wel waarom het aanstootgevend is.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik zag van de week op het nieuws dat een voetballer van het veld werd gestuurd en toen het gebaar maakte, als ik het goed heb. Als je dat gebaar bewust maakt (weet wat het betekent en het expres doet) en je dan niet schaamt, vind ik het wel erg. Maar ik vind het helemaal erg als je dan pretpark figuren hetzelfde laat doen. Als je naar een pretpark moet je zoiets niet doen.


    Physics is awesome

    Eh, whut?

    Dat wist ik niet eens.

    Crazy shit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat idioot, zeg! Echt afschuwelijk als iemand onschuldige figuren die voor kinderen bedoeld zijn zo schande aandoet. Ik begrijp heel goed dat die pretparken bang zijn voor imagoschade.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?