• Mijn beste vriend zei vanmiddag tegen me; denken bestaat niet, herinneren wel. Ik begon eerst te lachen en verklaarde hem voor gek, maar toen hij eenmaal voorbeelden begon te geven, zag ik in dat hij best wel eens gelijk zou kunnen hebben.
    Kijk; je moet een lastige som maken. Je herinnert je wat je geleerd hebt en past dat toe.
    Wat denken jullie ervan?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Iets nieuws leren doe je toch ook niet op basis van herinneringen? Dus denken bestaat wel, quite obviously.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    "Het geheugen is het vermogen van een mens of dier om informatie te onthouden. Het omvat drie belangrijke aspecten, namelijk de opslag, het vasthouden of bewaren[1] en het terugzoeken van informatie. Leren is het proces waardoor nieuwe kennis en vaardigheden in de hersenen wordt opgeslagen. Vergeten is het proces waardoor informatie in het geheugen verloren gaat."
    >Geheugen (psychologie) van Wikipedia.

    Daarnaast heb ik bij biologie geleerd dat alles wat je doet, je kunt omdat je het in het verleden hebt geleerd. Bij het zien van een nieuw persoon gaan je hersenen de binnengekomen beelden vergelijken met alles wat in je geheugen zit wat relevant is. Waarom denk je dat een baby vrij weinig kan in relatie tot een volwassene? De volwassenen hebben al een heel pad afgelegd van ervaringen en een baby begint daar pas aan.
    Ik baseer mijn statement er dus op datgene wat ik in de biolgieles geleerd hebt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb volgens mij ergens gelezen dat je in principe alles na-aapt van anderen.
    Dus in zekere zin ja, je kan wel eigen ideeën ontwikkelen natuurlijk maar dat is altijd gebaseerd op dingen die je al weet.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Patholoog schreef:
    "Het geheugen is het vermogen van een mens of dier om informatie te onthouden. Het omvat drie belangrijke aspecten, namelijk de opslag, het vasthouden of bewaren[1] en het terugzoeken van informatie. Leren is het proces waardoor nieuwe kennis en vaardigheden in de hersenen wordt opgeslagen. Vergeten is het proces waardoor informatie in het geheugen verloren gaat."
    >Geheugen (psychologie) van Wikipedia.

    Daarnaast heb ik bij biologie geleerd dat alles wat je doet, je kunt omdat je het in het verleden hebt geleerd. Bij het zien van een nieuw persoon gaan je hersenen de binnengekomen beelden vergelijken met alles wat in je geheugen zit wat relevant is. Waarom denk je dat een baby vrij weinig kan in relatie tot een volwassene? De volwassenen hebben al een heel pad afgelegd van ervaringen en een baby begint daar pas aan.
    Ik baseer mijn statement er dus op datgene wat ik in de biolgieles geleerd hebt.

    Geeft voor mij alsnog niet een bevredigend antwoord; niet waardoor je met zekerheid kan zeggen dat het waar is. Maar over jou idee erbij heb ik natuurlijk niks te zeggen, dat is persoonlijk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Patholoog schreef:
    "Het geheugen is het vermogen van een mens of dier om informatie te onthouden. Het omvat drie belangrijke aspecten, namelijk de opslag, het vasthouden of bewaren[1] en het terugzoeken van informatie. Leren is het proces waardoor nieuwe kennis en vaardigheden in de hersenen wordt opgeslagen. Vergeten is het proces waardoor informatie in het geheugen verloren gaat."
    >Geheugen (psychologie) van Wikipedia.

    Daarnaast heb ik bij biologie geleerd dat alles wat je doet, je kunt omdat je het in het verleden hebt geleerd. Bij het zien van een nieuw persoon gaan je hersenen de binnengekomen beelden vergelijken met alles wat in je geheugen zit wat relevant is. Waarom denk je dat een baby vrij weinig kan in relatie tot een volwassene? De volwassenen hebben al een heel pad afgelegd van ervaringen en een baby begint daar pas aan.
    Ik baseer mijn statement er dus op datgene wat ik in de biolgieles geleerd hebt.

    Hm.. Ik twijfel


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik kan trouwens echt niet om de ironie heen van deze topictitel. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Izembaro schreef:
    Ik kan trouwens echt niet om de ironie heen van deze topictitel. :W

    'Wat denken jullie ervan?'

    Bijzonder grappig.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Khaleesi schreef:
    (...)
    'Wat denken jullie ervan?'

    Bijzonder grappig.


    Nee, ze heeft het over: 'dit heeft me aan het denken gezet'


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)

    Nee, ze heeft het over: 'dit heeft me aan het denken gezet'

    Ja, weet ik. Maar die zin die ik noem wordt ook nog genoemd. ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Khaleesi schreef:
    (...)
    Ja, weet ik. Maar die zin die ik noem wordt ook nog genoemd. ^^

    I don't get it. sorry haha


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)
    I don't get it. sorry haha

    Laatste zin van je bericht.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ik denk, dus ik besta.


    Precies!


    26 - 02 - '16

    Maar wat mij nu niet helemaal duidelijk is, is of je dan ook al je beslissingen door middel van/op basis van een herinnering maakt.
    Ik denk van niet, gezien het feit dat we denken. Maar als we niet denken, hoe ziet dat er dan uit?

    Klinkt behoorlijk vaag zo.. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen