• Mijn beste vriend zei vanmiddag tegen me; denken bestaat niet, herinneren wel. Ik begon eerst te lachen en verklaarde hem voor gek, maar toen hij eenmaal voorbeelden begon te geven, zag ik in dat hij best wel eens gelijk zou kunnen hebben.
    Kijk; je moet een lastige som maken. Je herinnert je wat je geleerd hebt en past dat toe.
    Wat denken jullie ervan?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Somniar schreef:
    (...)
    Maar dan leg je nog wel de link tussen die methode en hetgeen waarbij je dat kan gebruiken.


    Je ziet of hoort een som, je herinnert delen van de som en je herinnert de methode om hem op te lossen


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Barnabas schreef:
    Ik denk, dus ik besta.


    Dit.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Het is waar. Je denkt op basis van je herinneringen. En leren is in feite nieuwe herinneringen maken (in de meeste gevallen.;p )


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mooie filosofie. Leuk om over na te denken.


    Tijd voor koffie.

    SherIock schreef:
    Mooie filosofie. Leuk om over na te denken.


    En om over te discussiëren (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Patholoog schreef:
    Het is waar. Je denkt op basis van je herinneringen. En leren is in feite nieuwe herinneringen maken (in de meeste gevallen.;p )

    (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Patholoog schreef:
    Het is waar. Je denkt op basis van je herinneringen. En leren is in feite nieuwe herinneringen maken (in de meeste gevallen.;p )

    Op basis waarvan kun je zeggen dat dat wat jij zegt waar is?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Khaleesi schreef:
    (...)
    Op basis waarvan kun je zeggen dat dat wat jij zegt waar is?

    Dat kan je, volgens mij, niet. Iedereen hier denkt er (of herinnert ;p) hier anders over.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)
    Dat kan je, volgens mij, niet. Iedereen hier denkt er (of herinnert ;p) hier anders over.

    Daarom ben ik er juist benieuwd naar, maar het viel me op dat zij gelijk al zegt 'het is waar'. :Y) Terwijl het volgens mij nog een groot grijs gebied is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Felidae schreef:
    (...)
    Dat kan je, volgens mij, niet. Iedereen hier denkt er (of herinnert ;p) hier anders over.


    Hangt er van af wat je met waar bedoelt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik denk dat het klopt, maar door alle reacties hier begin ik steeds te twijfelen.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Khaleesi schreef:
    (...)
    Daarom ben ik er juist benieuwd naar, maar het viel me op dat zij gelijk al zegt 'het is waar'. :Y) Terwijl het volgens mij nog een groot grijs gebied is.

    Dit is best leuk om te doen (: Het klinkt best logisch; alles wat je denkt zijn herinneringen. Maar als meerdere mensen hun mening erover uiten wordt het toch best verwarrend (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)
    Dit is best leuk om te doen (: Het klinkt best logisch; alles wat je denkt zijn herinneringen. Maar als meerdere mensen hun mening erover uiten wordt het toch best verwarrend (:

    Heheh. Voor mij klinkt 't niet logisch.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Khaleesi schreef:
    (...)
    Heheh. Voor mij klinkt 't niet logisch.


    Waarom niet? Leg eens zo duidelijk mogelijk uit (:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    (...)

    Waarom niet? Leg eens zo duidelijk mogelijk uit (:

    Wat ik eerder zei: 'Je herinnert door te denken'.

    Ik denk namelijk dat herinneringen een onderdeel zijn van denken en niet andersom. Door te denken vorm je herinneringen, door prikkels uit je omgeving en deze verwerk je vervolgens en categoriseer je of je legt verbanden/koppelt. Het lijkt mij meer een bewust iets, waar herinneringen eerder iets onbewust is. Maar ik ben absoluut geen expert. Meer gebaseerd op wat ik heb geleerd bij psychologie. En dit is vast heel erg kort door de bocht gezegd.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 19:05 ]


    "I shut my eyes in order to see.'