Harry Edward Styles
Ik stapte uit de taxi en liep het laatste stuk verder naar het schip, dat al in zicht was. Onderweg kwam ik een meisje tegen, niet al te rijk zo te zien. Ze was aan het dansen, op haar blote voeten terwijl ze in haar handen klapten en zichzelf zingend begeleidde. Voor haar op de grond lag een hoofddoek, waar al een paar muntjes in lagen, maar erg veel was het niet. Twijfelend bleef ik staan. Ik was nu niet echt een gierig persoon en had genoeg geld, dus ik kon makkelijk iets kwijt. Maar ik was lui en had eigenlijk geen zin om mijn geld te zoeken, wetend dat het ergens onder in mijn veel te grote tas had. Maar het meisje had iets, iets wat er toch voor zorgde dat ik mijn tas open ritste en de lederen buidel eruit te halen. Ik viste er een paar munten uit en gooide ze in de hoofddoek. Ik kon het niet laten om even naar haar te knipogen. Ik wilde weglopen, maar iets zorgde ervoor dat ik toch nog bleef staan. Zou het meisje nu geld aan het verzamelen zijn voor de Titanic? Om mee te kunnen? Al zal dat bedrag wat ze tot nu toe heeft nooit genoeg zijn, nog niet eens de helft. En ze zou ook nog eten moeten kopen daar. Ik twijfelde. Zou ik haar financieel helpen? Ik had in principe geld genoeg en een knap meisje in de buurt op die boot is nooit verkeerd, mocht het schip een grote flop zijn. Maar ze was wel iemand die ver beneden mijn 'stand' stond. Het zou mijn reputatie niet goed doen. Bovendien wist ik nog altijd niet zeker of het toeval was dat ze vlakbij de Titanic danste of dat ze ook daadwerkelijk mee wou op het schip. Ik besluit even te blijven staan tot ze zou stoppen met dansen. Uiteindelijk stopte ze inderdaad, waarna ze naar de boot liep. Ik volgde haar en ging zo normaal mogelijk aan boord. Maar zij niet. Zij glipte aan boord, zonder ticket, zonder te betalen. Illegaal. En het lukte haar. Ik liep haar achterna en wachtte tot ze op een stillere plek was, waar niemand meeluisterde. 'Niet genoeg geld om te betalen?' vroeg ik haar met een onschuldig gezicht.
'Ik kan je wel helpen,' ging ik verder. 'Door niks te zeggen én je aan geld te helpen. 'Maar dan wil ik daar natuurlijk wel iets voor terug,' zei ik en grijnsde breed.
[Ik heb haar een beetje bestuurd, zoals je zei, dus ik hoop dat t goed is zo.]
[ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 22:10 ]
"Family don’t end in blood”