Ik ken het. Ik heb het de laatste paar maanden heel erg, vooral doordat ik een verkeerde keuze in mijn studie heb gemaakt en zo een jaar uitloop met mijn bachelor. Ik weet ook nog helemaal niet wat ik later met mijn studie wil gaan doen en ben gewoon bang dat mijn toekomst niks wordt en straks geen baan vind. Plus, ik wil ook niet met schuld zitten en heb nog geen idee of en welke master ik wil doen.
Dus ja, ik zie mijn toekomst niet zo geweldig in. Hoogstwaarschijnlijk denk ik er te kritisch en doomdenkend overna, maar het voelt gewoon rot. Ik kan er niet zo goed mee omgaan als ik geen duidelijk doel heb. En ik weet ik niet goed hoe ik er mee moet omgaan.. En de financiele situatie thuis maakt dat toekomstidee ook niet beter.
Maar goed, wat ik zelf probeer te doen is tegenover negatieve gedachte positieve te zetten. En leuke dingen doen met mensen die om me geven en beseffen dat ik er voor hen moet zijn. Dat is al een levensdoel op zich.
[ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 19:26 ]
The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom