'Hallo heren,' zei Ilse met een brede, ondeugende grijns. 'Hebben jullie geen kater van gisteravond?'
--
'Hé!' Marten liep naar Abigail toe. Ze was één van de weinigen met wie hij wel eens gezellig gekletst had en was blij dat ze zo spontaan was, want naast Marit en Myrthe kende hij niet zoveel. 'Hoe gaat het?' Hij had net een broodje gegeten en gedoucht en hij had zich net afgevraagd wat hij had moeten doen toen Marit nog niet wakker was, maar vond het daarom fijn dat Abigail op hem afgestapt was.
--
Marit was al een hele tijd wakker, maar ze wilde haar ogen niet opendoen. Haar hoofd deed pijn en ze wilde eigenlijk niet eerder opstaan dan dat die vreselijke druk ion haar voorhoofd verdwenen was. Haar keel was behoorlijk droog en deed pijn en uiteindelijk kon ze de schijn van het slapen niet meer ophouden toen ze begon te hoesten. Myrthe schoot direct overeind - die sliep vaak heel erg licht.
Marit kreunde toen ze haar ogen dan toch open deed. Het was al ontzettend warm in de tent en dat kon ook niet bevorderend zijn voor haar hoofdpijn, dus misschien moest ze maar opstaan en in de schaduw tegen een muur gaan zitten.
Ze wist zich weinig te herinneren van de vorige avond. Het enige wat ze constant weer voor zich zag als ze zich iets van de vorige avond herinnerde, was een klein lichtpuntje, maar waar die van was, wist ze niet. Het was geen licht van de feestzaal, dat was één ding dat zeker was.
'Wat zie jij eruit?' zei Myrthe toen ze Marits gezicht zag.
'Zo voel ik me ook,' mompelde Marit. Ze keek even om naar Grace, maar die was ook al wakker. 'Ik ga vandaag de hele dag niks doen. Alcohol is kut-spul.'
Myrthe glimlachte, maar haar glimlach was niet helemaal gemeend en Marit wist ook waarom. Ze had al zoveel zorgen om Davey, die veel te vaak veel te veel alcohol dronk, en het laatste wat ze erbij kon gebruiken was een zusje die ook nog te veel dronk. Daarom zei Marit: 'Wees gerust. Dit was eens, maar nooit weer.'
Myrthe knikte en klom toen uit haar slaapzak. 'Ik ga wel broodjes halen.' In haar nachtjapon liep ze de tent uit.
Marit liet zich weer achterover op haar luchtbed vallen. 'Heb jij nog enig idee wat er gisteravond gebeurd is? Ik was blijkbaar zo ver heen dat mijn geheugen me gewoon in de steek laat...'
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain