• .

    [ bericht aangepast op 1 okt 2018 - 0:55 ]

    Wij hebben een vaste stapavond voor studenten, dan kom je bepaalde kroegen binnen met je studentenpas. Misschien is er zoiets bij jou?


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Maim schreef:
    Wij hebben een vaste stapavond voor studenten, dan kom je bepaalde kroegen binnen met je studentenpas. Misschien is er zoiets bij jou?


    In mijn stad is het echt streng qua controleren in de leuke kroegen. Helaas moeten we echt ID laten zien.

    Een fake ID? Nee grapje, dat lijkt me niet slim (':
    Wellicht kun je rondvragen of er kroegen zijn die je alleen bij de bar controleren op een ID kaart? Stappen in een naburige stad misschien?
    Anders ben ik bang dat je helaas niets kunt. Ik woon in een redelijk kleine plaats en daar controleren ze niet bij de deur ( lees: er staat niet eens iemand bij de deur) dus ik heb er weinig ervaring mee.


    We were the forever that didn't last

    Ik woon zelf in Rotterdam en ik wordt bij bars/cafe’s nooit gevraagd om een ID tot ik alcohol bestel. Ook zijn er 17+ feesten bij clubs. Maar als dat bij jou niet mogelijk is, vrees ik dat je toch echt moet wachten. Een vriendin van me kwam soms wel binnen toen ze nog 17 was, omdat ze een foto van haar ID (jaartal aangepast) op haar mobiel had. Maar daar zijn ze hier ook veel strenger op geworden, dus ik denk dat dat niet meer werkt.


    El Diablo.

    Ik weet dat een klasgenoot vroeger wel eens een klein cijfertje uitgeprint had en dat voor haar echte geboortejaar had geschoven onder dat venstertje in haar portemonnee.
    In ieder geval, ik werd pas in december 18 toen ik op de uni begon en ik heb het niet geriskeerd, dus veel ervaring heb ik niet (maar ik ben dan ook een dwerg en ook niet zo van het uitgaan).

    Is er geen jongerendiscotheek? Zo eentje waar je vanaf 16/17 naar binnen mag tot een bepaalde tijd of zo.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Bij cafés en kroegen word hier nooit om id gevraagd


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    AriChibi schreef:
    Ik weet dat een klasgenoot vroeger wel eens een klein cijfertje uitgeprint had en dat voor haar echte geboortejaar had geschoven onder dat venstertje in haar portemonnee.
    In ieder geval, ik werd pas in december 18 toen ik op de uni begon en ik heb het niet geriskeerd, dus veel ervaring heb ik niet (maar ik ben dan ook een dwerg en ook niet zo van het uitgaan).

    Is er geen jongerendiscotheek? Zo eentje waar je vanaf 16/17 naar binnen mag tot een bepaalde tijd of zo.


    Jongerendiscotheken zijn niks voor mij :')
    Mensen waar ik mee omgaan zijn 20, ik vind t echt jammer dat ik dan niet mee kan of van die ongemakkelijke situaties kan krijgen bij t uitgaan.

    Jazzzz schreef:
    (...)

    Jongerendiscotheken zijn niks voor mij :')
    Mensen waar ik mee omgaan zijn 20, ik vind t echt jammer dat ik dan niet mee kan of van die ongemakkelijke situaties kan krijgen bij t uitgaan.


    Wat je anders nog kunt proberen, is om naar de gay bar te gaan haha. Kwam zojuist in me op, want bij ons wordt er daar niet gecheckt.
    Anders misschien "uitgaan" als er een evenement is zoals dancetour of zo? Is niet echt hetzelfde, maar dan kun je een beetje doorbijten tot de zomer 😌


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Wat je anders nog kunt proberen, is om naar de gay bar te gaan haha. Kwam zojuist in me op, want bij ons wordt er daar niet gecheckt.
    Anders misschien "uitgaan" als er een evenement is zoals dancetour of zo? Is niet echt hetzelfde, maar dan kun je een beetje doorbijten tot de zomer 😌


    Oh bij ons wordt er juist extra gecontroleerd bij gay bars helaas :/

    Om heel eerlijk te zijn zou ik aanraden om nog even tot de zomer te wachten. Dat is echt absoluut het makkelijkst. Kan je anders niet met vrienden thuis rondhangen? Of ergens buiten met goed weer? Toen ik zeventien was, betaalde ik gewoon mee met de wijnpot en ging een achttienjarige de alcohol halen voordat we in de duinen gingen chillen. Dat was ook heel leuk.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Misschien in een andere stad uitgaan? Niet alle steden zijn even streng.

    Of ik zou zeggen, vraag rond en zoek een plaats of een paar plaatsen waarvan je weet dat ze er niet controleren (op voorhand) en ga dan pas?

    Je kan het ook altijd eerst even gaan testen voor je met een hele bende weggaat. Vraag een vriendin of een klein kliekje mee die het ziet zitten om met jou te gaan checken waar je allemaal binnen geraakt en waar niet. Dan weet je het meteen of je ID gevraagd wordt of niet.

    [ bericht aangepast op 27 april 2018 - 10:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.