Alexander Isaac Tylson || Illusies || The academie of Brighton- Outfit
Mijn blik volgde Nevara's vingers die langzaam het bed meer glad aan het strijken waren. Haar leren handschoentjes leken onbeschadigd in vergelijking met het bed, waar toch enkele luttele seconden geleden ijskristallen op te zien waren, maar deze waren alweer vervaagd door de warme omhelzing van het zonnige weer buiten. Mijn vingers haakten zich aan het gebreide stofje van mijn blauwe beanie en ik trok die ietsje meer naar beneden. Woorden leken gevangen te zitten in mijn keel, want veel wist ik niet echt te zeggen. Ik durfde eerlijk gezegd geen verkeerde woorden meer weg te laten glippen. Woorden die mensen pijn doen, woorden die ik vroeger dagelijks in mijn vel voelde snijden. Ondanks haar ondoorgrondelijke blik die ze me al enkele keren heeft laten zien, kon ik nu wel in haar ijzigblauwe ogen merken dat ze ook ergens mee zat. 'Je hoeft je niet te verontschuldigen. Ik ben hier het rare kind dat moeite heeft niet de halve school met ijs te bedekken,' zei ze, pijn kon ik toch wel horen in haar stem. Dezelfde gedachten die ik rond haar leeftijd ook mee zat. Denken dat anderen gelijk hebben, dat ik een freak was. Een gek, die nergens thuishoorde. Een bloem die twijfelt om gewoon neer te strijken of toch door te bijten en uit te bloemen. In Nevara's geval een bloempje die vervroren leek te zijn en die met de juiste aanpak moet ontdooien. 'Ik...' begon ze weer, deze keer met enige vorm van twijfel. Twijfelend of ze dit wel moest vertellen aan iemand die ze nog maar een uurtje kent. 'Ik kan het niet goed beheersen. Straks bevries ik je nog. Daarom praat ik ook meestal niet met mensen en laat ze denken dat ze mij niet interesseren. Dan blijven ze veilig bij mij uit de buurt. Er zijn maar een paar mensen op deze school waarbij ik mijzelf vertrouw.' vertelde ze me dan uiteindelijk en ik keek haar met een bemoedigende blik aan. "Hé, daarom zit je hier toch? Niemand kan zijn gave in één, twee, drie beheersen." zei ik zacht, maar toch kwamen mijn woorden er sterk uit. "Zal ik je eens wat vertellen , Nevara." begon ik dan en keek haar recht in haar blauwe ogen aan, zodat ze haar aandacht wel op me zou moeten richten. "Mijn gave, was voor mij altijd al een vloek geweest. De letters in een goed boek, of gewoon op een doodnormaal schoolbord waren voor mij altijd anders. Of ze stonden omgekeerd, of scholden me uit zonder enige vorm van geluid. Schreeuwend werd ik wakker, hopend dat deze alleen maar nare nachtmerries waren en zo weer zouden verdwijnen, maar alles leek gewoon erger. Mensen die me uitscholden en uitlachten. Vreemde illusies en telkens mijn eigen dood op verschillende momenten voor ogen zien." zei ik. Denkend aan die nare gedachten deed me kort alles herbeleven. Een huivering ging door me heen en ik zou het niet betwijfelen als Nevara alles in mijn ogen kon zien. "Ik was het op een dag zo beu, beu dat ik diegene was die de grond ingeboord werd inde laats van eruit geholpen te worden. En inde laats van alles op te kroppen opende ik mijn mond en voor de eerste keer werkte die illusies met me mee. Natuurlijk werd ik weggestuurd en moest ik verhuizen naar hier in Londen, weg van het warme Australië. Maar nu ik hier ben beland kan ik er gewoon tegenaan gaan." zei ik dan toch opgelucht dat ik het haar verteld had. Dat ze misschien zou weten dat ik heus niet bang ben om dood te bevriezen. "Iedereen is hier om te leren, Nevara. Ongelukken kunnen gebeuren, maar je kunt er alleen maar uit leren." vertelde ik haar dan. Ik deed even kort mijn bril af en wende mijn blik erop. Je kon de weerspiegeling zien van mijn ogen die wat oplichten, maar algauw hun natuurlijke bruine kleur weer terug aannam. Je kunt er niet voor kiezen, waardoor je ook niet kunt terugkrabbelen. Een zucht verliet mijn smalle lippen en ik deed mijn nerdbril weer op en keek Nevara kort aan om haar reactie te pijlen.
Samantha Jozephina Royles || Shape shifting || The academie of Guillotine -Outfit
De jongen, die zich daarnet voorgesteld had als Ryan kwam naast me zitten, net zo zodat hij niet in mijn persoonlijke ruimte zou zitten. Ik was blij dat hij daar op lette. Normaal gezien hou ik me nogal afstandelijk en kil voor onbekende, maar ah ik had nogal een zwak voor jongens zolang ze met hun vingers van me af konden blijven totdat ik ze echt interessant zou gaan vinden. Vanuit mijn ooghoeken zag ik zijn hand naar zijn broekzak glijden en daar even twijfelend laten liggen, maar uiteindelijk haalde hij zijn hand daar toch van vandaan. Ik vond het ietsje vreemd, maar liet het niet blijken en ik besloot er ook niet achter te vragen. Hij leunde wat naar voren, zo dat hij met zijn armen steunde op zijn knieën. Zijn blauwe ogen keken zoekend rond, vast achter wat vrienden. Ik betrapte mezelf erop dat ik toch naar hem zat te staren, dus scheurde ik mijn blik af en richtte die op de mensen die rondliepen. De ene zat te lachen, in de verte zag je een koppeltje klef doen en dan zag je soms ook weer erg opvallende mutanten met een andere huidskleur of duivelshoorns rondlopen. Ergens was ik erg tevreden dat ik er zo niet bijliep. Ik verachte eerlijk gezegd mijn normale vorm en daarom koos ik dan ook opzettelijk voor dit uiterlijk. Hetzelfde uiterlijk als mijn moeder had toen ze jong was, maar dan wel met de heldere blauwe ogen die ik van mijn vader had geërfd. Ik keek verbaasd op naar Ryan als hij plots rechtstaat en iets kleurrijks hard tegen zijn hoofd aanvloog. Zo te zien een frisbee. Hij gooide die terug en negeerde de verontschuldiging die de jongen naar hem toe riep. Zijn gezicht vertrok even van de pijn en hij ging zitten. Ik zag hoe een rood druppeltje bloed naar beneden sijpelde en Ryan had dit ook door zodra hij even aan zijn voorhoofd voelde. Ik hoorde hem al mompelend vloeken en ik keek toe hoe zijn vingers ervoor zorgden dat de wond genas en het bloed stoelde. Totdat de wond helemaal verdwenen was zonder enige vorm van een litteken achter te laten. Hij was dus een soort van healer. Een beetje verbijsterd keek ik hem aan, maar meteen herstelde ik mezelf weer en keek even kort weg, maar keek hem weer aan zodra hij wat zei. "Soms heeft mijn gave wel een voordeel."zei hij zacht mompelend met een half glimlachje rondom zijn lippen. "Ja dat lijkt me inderdaad wel handig." zei ik met een klein kort glimlachje, die meteen weer verdween. "Welke gave heb jij eigenlijk, Samantha?" vroeg hij me en ik keek hem even geamuseerd aan. "Zo zo jij bent ook wel een nieuwsgierig iemand hé?" vroeg ik licht geamuseerd. Ik zou hem kunnen laten wachten op zijn honger, maar ik besloot het hem gewoon te tonen. Mijn ogen, vonden al rap een slachtoffer en ik haf hem een zacht tikje tegen zijn schouder. "Zie je dat meisje daar?" zei ik wijzend naar het donkerroodharige meisje die overduidelijk haar lange haren gekleurd had. Ik ging zo zitten dat ik Ryan wat beter kon aankijken en algauw kleurden mijn haren even rood en vervormde mijn gezicht ook. Het enige wat ik nog niet goed kon waren de lengte en oogkleur veranderen, dus bleef ik mijn heldere ogen behouden. "Dat beantwoord vast wel je vraag." zei ik met een grijnsje, waarna ik dan weer terug verander naar mijn 'normale' staat, zoals ik bij de meesten bekend was. Terug mijn bruine krullende lokken en lief uitziende gezichtje.
I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH