• We can't forget about the past,
    But we can learn from it.


    Het is precies 20 jaar nadat Voldemort is verslagen.
    De wereld is weer een blije en mooie plek geworden, zonder angst en zonder de duisternis.
    Het leven voor vele mensen gaat gewoon zoals het altijd had moeten zijn.


    Maar dat zegt nog niet dat alle mysteries uit de wereld verdwenen zijn, zeker niet de geheimen van Hogwarts.
    Het kasteel brengt nog het nodige avontuur mee voor de studenten, van emotionele avonturen tot het vechten met een draak, het komt allemaal wel eens voor.




    En daarom dit topic!

    Ik ben zelf een heel grote Potterhead en vond het wel weer eens tijd voor een nieuw Harry Potter topic :) Mijn vorige topic liep al snel dood en ik hoop dat dat deze keer niet gebeurd en dat we er een mooi en inspirerend verhaal van kunnen maken. (Ervaring is niet nodig, het gaat hier om het plezier natuurlijk :) )

    Gryffindor:

    Alice Jane Eatside - jaar 6 - Keeper (CrazyGirlxx)

    Melody Jane McCarter - jaar 6 - Chaser (Piaffe)

    Katy Bella Jones - jaar 6 - Beater (FennaFriend)

    Rose Weasley - jaar 2 - Seeker - (AnnaxElsa)

    Domenique 'Demi' Weasley - jaar 4 (Feaser)

    Roxanne Weasley - jaar 3 (Obliviate7)

    Fred Weasley - jaar 6 - beater - klassenoudste (SuperTOMMO)

    Ravenclaw:

    Victoire 'Vic' Weasley - jaar 6 - seeker (JustLovegood)

    Scarlett 'Scar' Smamd - jaar 5 (Wankotje)

    Carrie Delany - jaar 3 - Chaser (Elwood)

    Huffelpuf:

    Jack Lysander Wayland - jaar 6 (Feaser)

    Slytherin:

    Rose Black - 16 - Klassenoudste (Patholoog)

    Finnick 'Finn' Jared Tommo - jaar 7 - Keeper (Hodor)

    Matthew 'Matt' Kilian Tommo - jaar 7 - Seeker (Hodor)

    Jimmy 'Jim' Black - jaar 7 - Chaser (Patholoog)

    Sarah-Jane Black - jaar 7 - Beater (captain) (Patholoog)


    Docenten:

    Anna Sharp - 36 - Potions - Head of Slytherin (Patholoog)



    Reserveringen van;

    AnnaxElsa

    Invullijstje * voor leerlingen ~ voor docenten
    *******
    Naam+ Bijnaam:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Zwerkbalteam (Ja (en welke functie dan?) of Nee) :
    Klassenoudste(ja of nee):
    Extra (Bijv. hoe je toverstok/patronus eruit ziet, of iets extra's over je familie):

    ~~~~~~~
    Naam+Bijnaam:
    Leeftijd:
    Vak:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Afdelingshoofd (ja (en van welke afdeling dan?) of nee):
    Extra:



    Zwerkbalteams:

    Slytherin:

    Chaser: Jimmy 'Jim' Black
    Keeper: Finnick 'Finn' Jared Tommo
    Beater: Sarah-Jane Black
    Seeker: Matthew 'Matt' Kilian Tommo

    Ravenclaw:

    Chaser: Scalett 'Scar' Smamd, Carrie Delany
    Keeper:
    Beater:
    Seeker: Victoire 'Vic' Weasley


    Huffelpuf:

    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Seeker:


    Gryffindor:

    Chaser: Melody Jane McCarter - Louise'Lou' Pippa Blackwood - Fred Weasley
    Keeper: Alice Jane Eatside
    Beater: Katy Bella Jones - Roxanne Weasley
    Seeker: Rose Weasley


    Regels

    *Je mag zo veel karakters als je wilt maar dan moet je er ook echt wat mee doen
    *Niet te korte berichten posten (min. rond de 100 woorden)
    *Geen andere personages besturen tenzij je daar toestemming voor hebt
    *Als je iets wilt zeggen dan graag tussen haakjes doen
    *Als je stopt met het topic doorgeven dan haal ik je van de lijst
    *Houdt het netjes (niet schelden OOC, IC mag wel)
    *Geen perfecte mensen graag, iedereen heeft zijn 'quirks and flaws'
    *Graag leerlingen verdelen, niet iedereen in dezelfde afdeling of dezelfde leeftijd, ook jongens en meisjes verdelen a.u.b.
    *Samenvatting geven wanneer er vraag naar is
    *Maar heb natuurlijk veel plezier met schrijven!

    http://www.quizlet.nl/stories/132715/the-end-is-a-beginning-as-well-harry-potter-rpg-story/ (De story)

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 21:39 ]


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    [MT]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    We beginnen bij het vertrek van de Hogwarts Express


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    (mt)


    “Destroying things is much easier than making them." Suzanne Collins

    Rose Black
    Ik sleepte mijn hutkoffer en mijn schoudertas de trapjes omhoog. Waarom moest ik dan ook zoveel hebben. Ik voelde hoe Jimmy met een hand mijn hutkoffer hielp om hem omhoog te duwen. 'Dank je,' glimlachte ik vriendelijk toen ik in het halletje stond. 'Loop naar boven, Jims!' riep Sarah-Jane. 'Dadelijk vertrekt de trein al!' Jimmy draaide zich om en trok de hutkoffer van mijn oudere zus omhoog. Snel klimde ze erachteraan. 'Goede reis, guys,' zei ik tegen de tweeling en vertrok toen, op weg naar een lege coupé. Ik hoopte dat ik bij een van mijn vrienden zou zitten, als ze al aangekomen waren.

    -Ik wacht hier even, want ik weet nog niet wie er in Slytherin zit.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    [Mijn topics, ik zal dadelijk mijn personage aanmaken :].]


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Victoire (vic) Weasely

    ‘Heb je zeker al je spullen victoire.’ Zei mijn moeder terwijl ze mijn jas nog eens goed recht trok. ‘Jaja mam maak je gaan zorgen.’ Zei ik terweil ik naar haar glimlachte. We waren net aangekomen aan het station. Ik had thuis al afscheid genomen van mijn vader en broertje en zusje. Het was hier veel te druk voor hun en ze zouden hyper rond gaan lopen en daar had niemand zin in. ‘Het komt wel goed mam maak je geen zorgen het is mijn 6de jaar en ik heb Finn alles komt goed.’ Zei ik terweil ik haar een knuffel gaf en een kus op de wang. ‘Ik stuur zo veel mogelijk en ik zie jullie terug in kerst.’ Zei ik nog voordat ik mijn koffers en kat pakkten en de trein in liep op zoek naar een lege coup of eerder gezecht opzoek naar finn. Ik had hem deze vakantie dan wel een paar keer gezien maar niet genoeg. En terweil ik verder zocht naar hem of een lege coupe frutselde ik wat aan mijn haar en keek wat rond.


    “Destroying things is much easier than making them." Suzanne Collins

    FennaFriend schreef:
    We can't forget about the past,
    But we can learn from it.


    Het is precies 20 jaar nadat Voldemort is verslagen.
    De wereld is weer een blije en mooie plek geworden, zonder angst en zonder de duisternis.
    Het leven voor vele mensen gaat gewoon zoals het altijd had moeten zijn.


    Maar dat zegt nog niet dat alle mysteries uit de wereld verdwenen zijn, zeker niet de geheimen van Hogwarts.
    Het kasteel brengt nog het nodige avontuur mee voor de studenten, van emotionele avonturen tot het vechten met een draak, het komt allemaal wel eens voor.




    En daarom dit topic!

    Ik ben zelf een heel grote Potterhead en vond het wel weer eens tijd voor een nieuw Harry Potter topic :) Mijn vorige topic liep al snel dood en ik hoop dat dat deze keer niet gebeurd en dat we er een mooi en inspirerend verhaal van kunnen maken. (Ervaring is niet nodig, het gaat hier om het plezier natuurlijk :) )

    Griffindor:

    Alice Jane Eatside - jaar 6 - Keeper (CrazyGirlxx)

    Melody Jane McCarter - jaar 6 - Chaser (Piaffe)

    Katy Bella Jones - jaar 6 - Beater (FennaFriend)

    Ravenclaw:

    Victoire 'Vic' Weasley - jaar 6 - seeker (JustLovegood)

    Huffelpuf:

    Slytherin:


    Rose Black - 16 - Klassenoudste (Patholoog)

    Finnick 'Finn' Jared Tommo - jaar 7 - Keeper (Hodor)

    Matthew 'Matt' Kilian Tommo - jaar 7 - Seeker (Hodor)

    Jimmy 'Jim' Black - jaar 7 - Chaser (Patholoog)

    Sarah-Jane Black - jaar 7 - Beater (captain) (Patholoog)


    Docenten:

    Anna Sharp - 36 - Potions - Head of Slytherin (Patholoog)



    Reserveringen van;


    Lunalovesit
    Murderhouse

    Invullijstje * voor leerlingen ~ voor docenten
    *******
    Naam+ Bijnaam:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Zwerkbalteam (Ja (en welke functie dan?) of Nee) :
    Klassenoudste(ja of nee):
    Extra (Bijv. hoe je toverstok/patronus eruit ziet, of iets extra's over je familie):

    ~~~~~~~
    Naam+Bijnaam:
    Leeftijd:
    Vak:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Afdelingshoofd (ja (en van welke afdeling dan?) of nee):
    Extra:



    Zwerkbalteams:

    Slytherin:

    Chaser: Jimmy 'Jim' Black
    Keeper: Finnick 'Finn' Jared Tommo
    Beater: Sarah-Jane Black
    Seeker: Matthew 'Matt' Kilian Tommo

    Ravenclaw:

    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Seeker: Victoire 'Vic' Weasley


    Huffelpuf:

    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Seeker:


    Gryffindor:

    Chaser: Melody Jane McCarter
    Keeper: Alice Jane Eatside
    Beater: Katy Bella Jones
    Seeker:


    Regels

    *Je mag zo veel karakters als je wilt maar dan moet je er ook echt wat mee doen
    *Niet te korte berichten posten (min. rond de 100 woorden)
    *Geen andere personages besturen tenzij je daar toestemming voor hebt
    *Als je iets wilt zeggen dan graag tussen haakjes doen
    *Als je stopt met het topic doorgeven dan haal ik je van de lijst
    *Houdt het netjes (niet schelden OOC, IC mag wel)
    *Geen perfecte mensen graag, iedereen heeft zijn 'quirks and flaws'
    *Graag leerlingen verdelen, niet iedereen in dezelfde afdeling of dezelfde leeftijd, ook jongens en meisjes verdelen a.u.b.
    *Samenvatting geven wanneer er vraag naar is
    *Maar heb natuurlijk veel plezier met schrijven!


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    Sarah-Jane Black
    Rose liep links de gang in, dus ik liep maar achter haar aan. Ook al ging ze op zoek naar jaargenoten, ze kwam toch wel bij ons zitten. Bij de eerste lege coupé ging ik naar binnen. Finn en Matt, onze jaargenoten zou vast nog niet in de trein zitten. Wat dan nog, als de trein ging rijden stuurde ik Jimmy wel op zoek naar hen. Ik deed het raampje open. 'Moeten we niet eens naar het werk gaan?' vroeg mijn vader aan mijn moeder. 'Is dat alles waar je aan kan denken? Werk?!' reageerde mijn moeder. 'Zou je niet eens aan mij denken? Je had me thee beloofd in een of ander muggle huis.' 'Oh ja, dat is waar. Maar het zijn muggles, lieverd, wil je niet liever iets anders doen? We kunnen ook in het café van het Ministry iets drinken.' 'Ik dacht het niet,' zei ze fel. 'Daar krijg je alleen maar waarheidsserum omdat ze te bang zijn voor geheimen.' Toen merkten ze mij in het raam op. 'Hallo lieverd, ik zie dat je een coupé hebt gevonden,' zei mijn moeder met een brede lach. Mijn ouders waren af en toe ontzettend grappig samen. Ze ruzieden als een getrouwd koppel -wat ze in feite ook waren- en toch hielden ze ontzettend van elkaar. Net op dat moment ging het fluitje. Ik zwaaide vrolijk naar hen. Tot kerst zou ik hen niet meer zien..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Matthew 'matt' Kilian Tommo
    Strijd, Finn en ik hadden altijd strijd, net als nu. Want het was natuurlijk van groot belang, wie er als eerst door de muur naar het perron mocht. Niet dat we heel eerlijk streden, want dat bleek maar weer aan de fixe duw die ik kreeg, die er voor zorgde dat ik vol met mijn kar tegen een groepje mensen belangen. Snel klauterde ik overeind, bood tien maal mijn excusses aan terwijl ik alles weer recht op mijn kar probeerde te zetten en toen ik weer verder kon, was Finn al verdwenen. Het zal ook eens niet. Die ging natuurlijk meteen op zoek naar zijn scharrel. Zonder me er echt druk over te maken rende ik de muur door en kwam ik uit op het overvolle perron, waar alle ouders afscheid namen van hun kinderen. Behalve die van ons dan. Die waren veel te blij dat ze weer van ons af waren. Na me door iedereen heen gewurmd te hebben zag ik Sarah al uit een raampje hangen, wetend dat ik daar dus moest zijn. Want dan was Rose daar ook. Ik trok mijn koffer mee de trein in en ging opzoek naar de juiste coupe. 'En ben ik gemist?' Grijnsde ik breed terwijl ik de deur open schoof.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Finnick 'finn' Jared Tommo
    Het lukte me altijd weer om als eerste op het perron te staan. Misschien niet even aardig, maar zo ging het nooit tussen Matthew en mij. Niet met zulke wedstrijdjes tenminste. Automatisch gingen mijn ogen opzoek naar victoire, wetend dat ze hier allang moest zijn, aangezien Matthew en ik nooit een van de snelste waren. Zonder op mijn lieftallige broertje te wachten liep ik tussen de mensen door en zag ik nog net een hoofd met lang wit haar de trein in verdwijnen. En wie herkende je nu sneller dan je eigen vriendin. Ik vervolgde dezelfde weg en bij een van de ingangen trok ik moeizaam mijn koffer naar binnen. Maar vrijwel meteen zag ik Victoire lopen. Ik vloot een keer hard zodat ze zich om zou draaien, net als ieder ander die het kon horen en grijnzend liep ik op haar af. 'Hi schoonheid.' Fluisterde ik haar toe, terwijl ik een klein kusje op haar kaak drukte.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    (MT. Is er trouwens iemand uit Gryffindor die al bevriend is Melody? Het is namelijk nogal raar hebben ze nog geen vrienden..)


    take me back to the basics and the simple life

    Piaffe schreef:
    (MT. Is er trouwens iemand uit Gryffindor die al bevriend is Melody? Het is namelijk nogal raar hebben ze nog geen vrienden..)


    Katy en Melody? :)


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    FennaFriend schreef:
    (...)

    Katy en Melody? :)


    Prima!


    take me back to the basics and the simple life

    Melody Jane McCarter. Sixth year. Gryffindor.

    Ik zucht en loop naar de muur vanwaar je op perron 9 driekwart kan komen. Ik zet mijn spullen even goed vast op het karretje en geef mijn ouders een knuffel. Ze konden niet mee naar het perron zelf omdat ze weer snel op de redactie van de Daily Prophet en het Mistery of Magic moesten zijn. Ik draai me om en kijk even om me heen. Allemaal muggles hier. Niemand kijkt deze kant op. Allemaal hebben ze een soort praatding in hun handen en zijn ze druk in gesprek. Ik zie er ook die snel rennen. Ik ga bij de muur staan en laat me er doorheen glijden. Eenmaal op het perron wordt ik bijna meteen weer vrolijk en ga ik op zoek naar Katy. Mijn beste vriendin vanaf mijn eerste jaar op Hogwarts. We zitten samen in het Quidditch team.


    take me back to the basics and the simple life

    Victoire 'Vic' Weasley

    Ik zat met mijn hoofd ergens helemaal anders totdat ik ineens een fluitende geluidje hoorde dat ik natuurlijk uit duizende herkende en draaide me om en zag dat Finn er aan kwam gewandelt.'Hi schoonheid.' Fluisterde hij terwijl hij een kusje op mijn kaak drukte waardoor ik natuurlijk weer mega hard moest blozen. Ik deed meestal wel alzof ik stevig in mijn schoenen stond maar dat was dus niet echt waar. En mijn realatie met Finn was daar een voor beeldvan. Ik hield ongelofelijk veel van hem maar elke dag was ik bang dat iemand die mooier en leuker was hem voor mijn neus zou weg kapen. Ik wist dat ik eigenlijk niet zo mocht denken maar zo zat ik nu eenmaal inelkaar. ‘Hoi finnie.’ Zei ik met een grote grijns en sloeg mijn armen om hem heen. ‘Ik heb je gemist.’ Fluisterde ik in zijn oor waarna ik mijn hoofd op zijn schouder legede.


    “Destroying things is much easier than making them." Suzanne Collins