• Nummer negen alweer, we gaan snel! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!










    De anime's in de gifs:
    1: Nabari no Ou
    2: Pandora Hearts
    3: Tokyo Ravens
    4: Yozakura Quartet: Hana no Uta

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 16:40 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gauche schreef:
    Uwaaaaaaah! Ik moest echt huilen om episode 10 van Kyoukai no Kanata...
    Tot episode 10 vond ik de anime een 7 waard, nu... PLOTTWIST! en nu geef ik hem een 9.
    *huil huil*


    Hahaha ik had echt PRECIES hetzelfde. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb vandaag de nieuwe aflevering van nagi no asukara gezien. Ik vind het echt een mooie anime !!

    Kaname is terug !! Al te zien in vorige episode als er een stukje voorstukje komt van volgende aflevering maar toch happy. Saya heeft nog steeds gevoelens voor Kaname naar al die jaren. Ik ben echt benieuwd naar meer Ik vraag me echt af of ze Manaka kunnen vinden. Ook echt Cool dat miuna nu ook het Ena heeft waar door ze nu ook onderwater kan ademhalen.

    Haha ook nog ff wat Gif plaatsen xD :






    Anime op volgorde:
    Yuru Yuri
    Working!!
    Tiger & Bunny
    Sugar Sugar Rune

    [ bericht aangepast op 31 jan 2014 - 15:51 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ben nu Uraboku aan het kijken en man. I LOVE THIS FREAKING ANIME! :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Gauche schreef:
    Het is aquarelverf! Lang leve google!


    If finished Break! :3

    MOOI !!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yayde schreef:
    Ik ben nu Uraboku aan het kijken en man. I LOVE THIS FREAKING ANIME! :Y)

    Volgens mij heb ik die gezien ;o Gaat dat over een jongen dat een reïncarnatie is van een vrouw? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wow.. pupa had gewoon een aflevering met beetje uitleg.. en eentje die niet kriskras gaat.. Deze kon je gewoon echt goed volgen o-o..
    Was nog steeds 4 minuten tho..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Wow.. pupa had gewoon een aflevering met beetje uitleg.. en eentje die niet kriskras gaat.. Deze kon je gewoon echt goed volgen o-o..
    Was nog steeds 4 minuten tho..


    Misschien komt het nog. Dat de eerste introductie was en de volgende het echte werk.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    (...)

    Misschien komt het nog. Dat de eerste introductie was en de volgende het echte werk.

    Wat komt nog? ...
    Volgens mij was er niet echt een introductie xd. De eerste paar episodes gingen gewoon zo vlug en ging van plek naar plek volgens mij... Nu bleven ze tenminste bij 1 stuk en legde ze een beetje uit ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Wat komt nog? ...
    Volgens mij was er niet echt een introductie xd. De eerste paar episodes gingen gewoon zo vlug en ging van plek naar plek volgens mij... Nu bleven ze tenminste bij 1 stuk en legde ze een beetje uit ;d.


    Haha ik ben onduidelijk.

    Ik denk dat Pupa duidelijker zou worden in de komende episodes. En oke, ik was te snel met reageren voordat ik de episode gezien had.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    (...)

    Haha ik ben onduidelijk.

    Ik denk dat Pupa duidelijker zou worden in de komende episodes. En oke, ik was te snel met reageren voordat ik de episode gezien had.

    Haha maak niet uit ;d. En denk dat je ergens wel gelijk heb..
    Volgens mij krijg je bij de meeste animes rond de 4e episode een uitleg.. bij Z/X Ignition is de 4 episode ook uit en daar kreeg je ook wat uitleg ;d -nu snap ik een beetje weer wie goed en slecht is..-

    Vandaar dus dat ze bij The Going Home club -weet Japanse titel niet uit mijn hoofd- zeiden dat mensen meestal rond de 4e episode beslissen of ze blijven kijken of niett...

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 13:01 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eey eyy Dirkje... Word even wakker...
    Ik snap et laatste stuk niet van Tokyo Ravens.. Dat stuk waar die gast in blauwe jas ineens begon te praten...
    Niet dat ik dat hele Yakou shit wel snap...
    ---
    En wat er gebeurde bij Toaru Hikuushi e no Koiuta zag ik niet aankomen..

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 13:59 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Eey eyy Dirkje... Word even wakker...
    Ik snap et laatste stuk niet van Tokyo Ravens.. Dat stuk waar die gast in blauwe jas ineens begon te praten...
    Niet dat ik dat hele Yakou shit wel snap...
    ---
    En wat er gebeurde bij Toaru Hikuushi e no Koiuta zag ik niet aankomen..


    Mijn mening over dat stukje:
    Wat de dude probeert te zeggen: Waarom doen jij niets? (tegen Natsume) De mensen die geloven dat jij de reïncarnatie (van Yakou) bent zijn buiten voor je aan het vechten. En daarna zegt hij "King of the North Star" wat waarschijnlijk een titel is van Yakou.
    Waarop Harutora zegt: Oh hij is een aanhanger.

    Maar ik denk dat hier nog terug op gekomen gaat worden in de volgende episode.

    Yakou shit in hoever ik het begrijp:
    Natsume is zijn reïncarnatie.
    Er is iets met Yakou's jas.
    Hij had twee vecht demonen, waarvan een een been miste (die mentor) en een een arm (de dude die rond zwerft in de stad).
    Hij ging dood.
    Er was een ritueel wat doden kon reviven.

    Wat ik DENK dat er nog meer is:
    Er zijn slechteriken die iets met zijn krachten willen.
    Dat blonde meisje wat van jonge meisjes houd is de nieuwe slechterik. (dit weet ik eigenlijk wel zeker)

    Muh... Tokyo Ravens is ingewikkeld! >v<

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 15:31 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Mijn mening over dat stukje:
    Wat de dude probeert te zeggen: Waarom doen jij niets? (tegen Natsume) De mensen die geloven dat jij de reïncarnatie (van Yauko) bent zijn buiten voor je aan het vechten. En daarna zegt hij "King of the North Star" wat waarschijnlijk een titel is van Yauko.
    Waarop Harutora zegt: Oh hij is een aanhanger.

    Maar ik denk dat hier nog terug op gekomen gaat worden in de volgende episode.

    Oh ik dacht dat ze ergens anders een reincarnatie van was..
    & ergens dacht ik dat hij half tegen Harutora praatte vanwege dat King gedoe.. Maar dat dacht ik nadat ik mij bedacht had dat die blauwe dude niet doorheeft dat Natsume een meisje is.

    Oh wacht jij kijkt Tokyo Raven dus ook ;O Volg je nog meer?

    Oh na je verdere uitleg snap ik er helemaaal niks meer van XD

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 15:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Oh ik dacht dat ze ergens anders een reincarnatie van was..
    & ergens dacht ik dat hij half tegen Harutora praatte vanwege dat King gedoe.. Maar dat dacht ik nadat ik mij bedacht had dat die blauwe dude niet doorheeft dat Natsume een meisje is.

    Oh wacht jij kijkt Tokyo Raven dus ook ;O Volg je nog meer?

    Oh na je verdere uitleg snap ik er helemaaal niks meer van XD


    Oh god, sorry, TvT

    Ik volg te veel, D,: Ik begon gisteren nog aan twee nieuwe animes.
    Ik wil te veel zien en te weinig afronden!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Oh god, sorry, TvT

    Ik volg te veel, D,: Ik begon gisteren nog aan twee nieuwe animes.
    Ik wil te veel zien en te weinig afronden!

    Ghehe geef niet ik onthoud te weinig ;d. Ben namelijk alweer diegene vergeten die van jonge meisjes hield..

    Maar welke volg je? Ik volg ook te veel ;D.
    Kom er achter dat ik ook op je MAL kan kijken maar ben te lui..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you