• Hi,
    Ik moet echt mijn ei kwijt, dus bij deze.
    ik typ dit op mn tablet, dus het kan warrig zijn..
    Zoals sommigen al weten, werk ik als vrijwilliger op een kinderboerderij. Ondertussen is dit al bijna vijf jaar lang mijn favoriete bezigheid, mijn tweede huis en mijn enige plek waar ik me geweldig voelde. 31 oktober werd ik tot 'weekendbeheerder' genoemd en werd ik dus zelf de verantwoordelijke in het weekend (eerder werkte er nog iemand boven mij.) Dit ben ik nu een jaar.

    Maar sinds ik zelf weekendbeheerder ben, heeft de beheerder steeds meer te klagen over mij. En ook omdat ik er door de weeks niet meer loop, word ik minder bij de boerderij betrokken. Ze noemen zich een team, maar ik ben daar geen onderdeel van. Hij heeft me ook al verscheidene keren "ontslagen", maar telkens was het bestuur het er niet mee eens. Nu ben ik al een lange tijd aan het twijfelen of ik het nog wel leuk vind om te doen.
    Ik zal een paar dingen opnoemen waardoor ik twijfel.
    (Het belangrijkste om te weten: dieren zijn mijn alles.)
    - De ezels op de boerderij zijn mijn steun en toeverlaat. De beheerder noemt ze Grijze Vlekken en wilt de oudste verkopen, omdat ze geen meerwaarde heeft. Zij is nu 17 jaar, ik ken haar 16 jaar. Ze doet alles. Loopt scholen binnen voor speciale dagen, gaat mee naar bejaardentehuizen om te knuffelen en bezoekt drukke eevenementen om geld op te halen. Wel telkens met mij, de rest geeft haar geen aandacht.
    - als dieren mank lopen, of "oud" zijn, worden ze af gemaakt. Laatst nog een varken van drie.
    - De beheerders hebben geen verstand van dieren en willen niks van anderen aannemen. Zo krijgen sommige dieren verkeerde voeding. En als een dier ziek is, doen ze maar wat.
    - Dieren worden simpel vervangen of meegedaan aan een handelaar, een vriend van de beheerder. Ze denken er niet bij na dat er bezoekers zijn die een band hebben met dieren.
    - de laatste tijd lijkt alles om geld te draaien.
    - ze nemen constant nieuwe dieren aan, zonder eerst na te denken of we ze wel kunnen onderhouden. Laatst nog 2 damherten. Jongen nog, de beheerder beweert dat ze zo klein blijven. Als ze ouder zijn kunnej ze met gemak het hek over.
    - ze schenken geen aandacht aan de dieren. Er word amper geborsteld of gewandeld met de ezels. Ze denken altijd maar dat alles vanzelf tam word.

    En een van de belangrijkste redenen: elke maandag na mijn weekend belt of appt hij me klagend. Ik doe nooit iets goed, zo lijkt het.
    Maar waarom wil je dan blijven?
    Omdat ik van de dieren houd. Ik wil ze niet alleen laten. Eerder liep ik er vol trots. Ik hoop dat dit ooit terugkomt.
    Het bestuur heeft me een aanbod gedaan om vaste beheerder te worden, dan vervang ik de vrouw die net een jaar op de boerderij werkt. Eerder wilde ik dit heel graag. Maar dan werk ik nog wel onder de andere beheerder. Dus veranderd er niks.

    Vandaag ben ik alweer ontslagen. Ik moet het bestuur er over inlichten van de beheerder, maar dat mag hij mooi zelf doen. Vanaf februari ben ik bijna drie maand weg, daarna ga ik beslissen of ik nog wel wik werken hier.
    En ik hoop in die drie maanden erachter te komen hoe belangrijk ik eigenlijk ben voor ze. Het bestuur zegt altijd dat ik heel belangrijk ben. Maar zo voelt het niet meer.

    Wat zouden jullie doen?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Als ze echt zo slecht voor dieren zorgen en jij een dierenliefhebber bent, kan je toch beter de dierenbescherming inschakelen?


    Your make-up is terrible

    Als ik het zo lees lijkt het bestuur helemaal niet betrokken bij de kinderboerderij en verwaarlozen ze de dieren. Zou je dit kunnen aankaarten bij de hoogste baas, of geeft hij daar ook helemaal niet om? Lukt het wel om te praten, vertel dan wat er fout is, maar ook wat jij zou doen. Welke voeding zou je de dieren geven, wat zou je doen als ze ziek waren. Laat ze zien dat je er verstand van hebt! Overtuig ze dat de dieren een meerwaarde hebben, ook als ze oud zijn. Lukt het niet om te praten, dan zou ik niet zomaar in stilte opstappen. Ik ben een beetje explosief als het om deze dingen gaat, maar laat ze zien dat je het er niet mee eens bent! Trommel iedereen op en protesteer, ga er tegenin! En ik weet dat jij nu denkt van 'Dafuck?' en bang bent om het te doen. I know, ik ben veertien, ik zou er niks van kunnen weten. Maar ik hoor wel eens dingen. Mijn vader kreeg ook verschrikkelijke diensttijden en andere dingen die er nu niet toe doen. En niemand zei er wat van, ze waren bang om hun baan kwijt te raken. Maar uiteindelijk wist een collega ze te overtuigen om toch te staken. En dat hebben ze gedaan, alle regels gebroken! En toen gaf het bestuur mee. Ze gingen hun fouten inzien en veranderden die.
    Het enige advies dat ik je zou kunnen geven als een veertienjarige met weinig werkervaring; laat ze zien wat jij, de rest van het team en vooral de dieren waard zijn!

    Assassin schreef:
    Als ze echt zo slecht voor dieren zorgen en jij een dierenliefhebber bent, kan je toch beter de dierenbescherming inschakelen?


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik zou de dierenbescherming bellen en het verhaal uitleggen.


    Be yourself.

    lk heb al een paar keer aan de dierenbescherming Gedacht. En het er met het bestuur over Gehad. Er ls een lemand van het bestuur, die na me luistert maar ook niet serieus Genomen word, een lemand die weinig kan omdatie vaak ln het buitenland zit van werk. En de ander ls het vaak met me eens, maar luistert dan toch na de beheerder.

    lk stap ook niet stilletjes weg, anders liep lk er nu allang niet meer. Heb al vaker bonje Gehad en dan sturen ze me weg. Maar lk ben er nog. lk wil de dieren.niet ln de steek laten.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik zou sowieso, voor het welzijn van de dieren, de dierenbescherming inschakelen.


    26 - 02 - '16

    Maar waarom word je dan steeds ontslagen? Ik dacht dat mensen met een dierenhart juist het belangrijkst zijn voor zo'n kinderboerderij. In ieder geval, meld het aan de dierenbescherming. Zij kunnen meer invloed uitoefenen en misschien ervoor zorgen dat die ene eigenaar uit zijn functie wordt gezet.


    "Well, well. Look who we've got here!"