• Dus ik moet voor school een debat voeren en onze stelling luidt:'Sociale media beïnvloedt leerlingen hun studiehouding negatief'. Ik wou vragen of iedereen even hun eigen mening kon geven en zeggen of ze pro of contra zijn. Dankje!

    Edit: Ik zelf ben contra, dus kan iemand me misschien helpen aan wat argumenten. Want als ik al jullie commentaar lees, wil ik plots heel graag pro zijn, haha.

    ik had geen idee in welk subforum ik het kon plaatsen, sorry.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 16:40 ]


    I'm just beautiful me.

    Het ligt eraan. Op mijn opleiding zaten de mensen de hele tijd op Facebook e.d., dus in dat geval beïnvloedt dat hun werk wel negatief, naar mijn opinie.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nee, de manieren om op social media te komen (smartphones etc.) zorgen daarvoor.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Nee, de manieren om op social media te komen (smartphones etc.) zorgen daarvoor.


    Nou, dankjewel! Dat is een goed argument! Ik ben namelijk contra, ik ben in die groep geplaatst. Maar in het echt ben ik eerder een beetje tussenin. Dankje!


    I'm just beautiful me.

    Eens, het is voor veel mensen te verleidend en te afleidend. Sommige mensen kunnen hier goed mee omgaan (voorbeeld, mezelf) en andere mensen zijn er heel snel mee bezig en vragen aan andere mensen via social media hoever ze zijn met hun werken, ontstaat stress door. Of ze raken verstrikt in een spel ofzo, naja ik weet er niet zoveel van, want ik heb heel weinig social media, maar dit ervaar ik wel van mensen en vrienden om me heen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Eens, het is voor veel mensen te verleidend en te afleidend. Sommige mensen kunnen hier goed mee omgaan (voorbeeld, mezelf) en andere mensen zijn er heel snel mee bezig en vragen aan andere mensen via social media hoever ze zijn met hun werken, ontstaat stress door. Of ze raken verstrikt in een spel ofzo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou zeggen eens, maar ik zit nu zelf in de examens en op de facebookgroep van onze opleiding worden superveel vragen gesteld, en dat vind ik wel handig. Zowel om het zelf even op te frissen, als om mensen te helpen en kijken hoever je staat met de leerstof.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Eens, want ik maak mijn samenvattingen op de pc en toch zit ik continu op Q en Facebook. Ik kan natuurlijk ook een slot op mijn internet zetten, maar als ik dan iets van mijn leerplatform moet halen, ben ik ook gescheten. Onze generatie hangt er gewoon aan vast.
    Op zich heeft sociale media ook zijn voordeel, want als je een probleem hebt met het leren, kan je veel sneller in contact met iemand komen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Eens.
    Ze raken afgeleid en concentreren niet meer op school omdat ze hun facebook willen checken. Als je dan achter de pc een opdracht moet maken zie ik vaak dat het eerste wat ze openen is facebook. :W

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 11:25 ]


    Sometimes it's best not to care.

    -

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 11:24 ]


    Sometimes it's best not to care.

    Ik ga mee met Nikki. Het gebruik maken van sociale media is tegenwoordig veel te makkelijk. "BLING" zegt je telefoon en reken maar dat de meesten dan zullen kijken wat er gezegd is, erop reageren en daarna ook nog eventjes op sociale media blijven, want "leren kan straks ook nog wel".


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    In mijn optiek verandert het je studiegedrag en niet je studiehouding. Je studiehouding is iets heel anders. Voorbeelden van studiehouding zijn heel gemotiveerd zijn en graag iets aan je studie willen doen of bijvoorbeeld er geen ene flikker om geven, denken dat het niet nodig is en wat anders gaan doen. Je studiegedrag hierin is heel gemotiveerd zijn maar afgeleid raken door sociale media, waarin de sociale media je studiegedrag bepaalt maar niks aan je studiehouding aanpast. Of toch al niet geïnteresseerd zijn en je studiegedrag daar op aanpassen door je bezig te houden met sociale media. In mijn optiek beïnvloed het dus je studiegedrag negatief en niet je studiehouding. Ik bedoel, je kunt nog zo graag willen gaan leren en toch afgeleid raken, dan is en blijft je studiehouding positief, maar je handelt er niet naar door de afleiding.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik las dat je contra moest zijn, haha ik weet maar 1 ding contra.

    Contra:
    - Uit een onderzoek is gebleken dat als je op Facebook zit terwijl je werkt, je productiever bent dan als je dat niet doet. Dus door Facebook ben je ook meer aan je werk bezig.

    Pro:
    - Ik vind dat social media niet per sé studiegedrag beïnvloedt, maar het kan wel een mens beïnvloeden. Als je namelijk last hebt van cyberpesten dan kan je je rot voelen en dat kan dan ook weer een reden zijn om minder hard te werken, dus in dat geval wel.



    Als je Quizlet ook als social media rekent dan ben ik het volkomen met deze stelling eens haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly