• Ik merk zelf dat ik nauwelijks nog Nederlandse verhalen lees, terwijl ik wel nog steeds bijna al mijn verhalen in het Nederlands schrijf. Nou ben ik benieuwd hoe dat met de rest van Q zit. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nederlands, zowel voor lezen als voor schrijven.


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Ik schrijf in het Nederlands aangezien mijn Engels niet uitgebreid/goed genoeg is om echt een mooi verhaal te kunnen schrijven. En qua lezen eigenlijk allebei wel. Heb niet echt een voorkeur.

    Nederlands, maar k zou het liefst in het japans of engels willen schrijven alleen mijn taalbeheersing is daar net niet genoeg voor :)
    Dus tot zover ga ik voor Nederlands, want dat is op het moment de taal die ik het best in literair opzicht kan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wait what? De polls verwarren me, ik denk dat ik ze omgekeerd ingevuld heb, waarom staan er twee vragen? :p
    Ik lees liever Engels, maar om te schrijven vind ik mijn woordenschat niet groot genoeg. Ik zeg de dingen liever op drie verschillende manier, anders staat het hoofdstuk vol met steeds dezelfde uitdrukkingen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Wait what? De polls verwarren me, ik denk dat ik ze omgekeerd ingevuld heb, waarom staan er twee vragen? :p
    Ik lees liever Engels, maar om te schrijven vind ik mijn woordenschat niet groot genoeg. Ik zeg de dingen liever op drie verschillende manier, anders staat het hoofdstuk vol met steeds dezelfde uitdrukkingen.


    De onderste vraag is een link naar de andere poll. Je had ze moeten invullen met het antwoord op de bovenste vraag. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik schrijf sowieso in het Nederlands. In het Engels lezen vind ik aangenaam als er geen té moeilijke woorden worden gebruikt en als het goed geschreven is, maar over het algemeen lees ik toch nog meer Nederlands en heb ik dat dus aangeduid.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Square schreef:
    (...)

    De onderste vraag is een link naar de andere poll. Je had ze moeten invullen met het antwoord op de bovenste vraag. ^^


    Oh, dat verklaart veel. Jep, ze staan omgekeerd...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...