• Heey allemaal, het is een best lang verhaal dus wie wilt lezen mag dit.

    Drie jaar geleden kwam ik hier terecht. Al snel maakte ik een stiekem account en starte een verhaal. Na een half jaar kwamen mijn ouders erachter en heb ik het ze gewoon verteld. Nadat ze mijn account wekelijks bekeken heb ik hem zo ingesteld dat je zonder account mijn gemaakte dingen niet kunt lezen. Het gezeur begon twee jaar geleden. Ik was totaal verslaafd geraakt aan het lezen en het rpg'en. Ik ben bijna blijven zitten maar dit kwam meer door dat ik me niet kon concentreren op school. Ik ben in dat jaar namelijk gepest en daar heb ik meer problemen aan over gehouden. In ieder geval mama vond dat ik minder moest online zijn. Dat heb ik dus een poosje gedaan maar ik begon me rotter te voelen. Aangezien ik in mijn verhaal en in de rpg's mezelf gewoon kwijt kan en ik hier op Quizlet gewoon mezelf kan en mag zijn voelde ik me hier fijn. Inmiddels zit ik in mijn examenjaar. Ik heb meer vrienden waarmee ik klets op Quizlet dan in het dagelijks leven. Wel richt ik me meer op school omdat ik echt heel graag mijn diploma wilde gaan halen.

    Nu ben ik sinds dit jaar begonnen aan mijn opleiding. Mijn eerste schoolweken bracht ik na school hier door. Ik was bang voor alles wat ging komen door mijn verleden. Ik voelde me hier fijn en leerde meer mensen kennen. Door het pestverleden ben ik een verhaal begonnen waar ik naast mijn favo fandom mijn problemen in kwijt kan en voor mij is het een echte laadklep. Op school valt alles mee al vind ik het moeilijk mezelf te zijn. Maar nu begint mijn moeder al weer een paar weken dat ik er te veel op zit en verslaafd ben. Het ergste ervan is, ik heb maandag en dinsdag stage. Ik ben maandag zo laat thuis dat ik na het eten precies 1 uur heb voor stage en school voor ik weer ga slapen omdat ik de dag daarna rond 6 uur eruit moet. Dus dan ben ik al amper op Quizlet. Dinsdag heb ik meer tijd maar dan ga ik voor school en stage ook aan de slag. Woensdag, donderdag en vrijdag zit ik tot 5 uur op school en na het eten ga ik ook weer aan school werken maar meestal tussen door wat Quizlet. Nu vinden mijn ouders dat ik moet stoppen. Ze vinden de gehele site slecht en willen dat ik in een schriftje mijn verhalen schrijf.

    Het probleem is nu eigenlijk, zij weten niet hoeveel het verhaal voor mij betekend aangezien het problemen zijn waar hun niets van af weten en hoeveel hulp ik hier krijg van mensen waarmee ik bevriend ben. Zonder die mensen zou ik het namelijk een stuk zwaarder hebben gehad.

    Waar het nu dus om gaat, ik wil het mijn ouders niet vertellen en ik ga ook zeker niet stoppen. Maar hoe kan ik mijn ouders uitleggen dat ik hier eigenlijk nog erg weinig ben vergeleken met voorheen. Als ik ze laat zien dat ik voor school bezig ben is het 'ja snel weg geklikt enzovoort. En als ik ze laat zien dat ik eigenlijk alles digitaal moet maken en moet inleveren zeggen ze dat het bullshit is.

    Dus iemand die iets weet of tips heeft?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat ben ik blij dat mijn ouders niet weten dat ik Quizlet heb.
    Dan zullen ze het mij onmiddellijk verbieden...




    Ik google wel eens mijn voor en achternaam en als ik dan quizletresultaten krijg, pas ik dat meteen aan.
    Ook is mijn profiel voor mensen zonder account afgeschermd, maar dat heb jij ook.

    Lezen je ouders je internetgeschiedenis? Anders moet je met inprivate navigatie naar quizlet toe, dan zien ze het iig niet...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Je bent 16.. mag je dan zelf geen keuzes maken? Je doet niks verkeerds? Zou gewoon vragen of ze liever hebben dat je op Quizlet zit, of dat je 'verslaafd' raakt aan andere middelen. Heb ik ooit ook een keer gedaan om 't ze duidelijk te maken. Maar ze vinden 't allemaal best. De Macbook die ik gebruik heb ik zelf betaald dus ze hebben er weinig over te zeggen haha.
    Maar als ik het zo lees, zit je niet eens zo vaak op Q.. :')


    To infinity and beyond •

    Zeg dat Quizlet heel erg belangrijk voor je is.
    Het is lastig om te zeggen dat je hier vrienden hebt, maar vertel het toch. Vertel ook dat het nog altijd beter is dan Facebook of Twitter, omdat het heel creatief is (dat helpt altijd bij mij, haha).

    En je kan misschien wel doorgaan met Quizlet zonder dat je het ze verteld. Klinkt een beetje stiekem, maar als je ouders het echt niet accepteren moet het maar.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 10:20 ]