• ik wil een verhaal maken maar kan geen idee bedenken kan iemand me helpen

    Inspiratie moet uit jezelf komen. Je moet zelf bedenken waarover je wilt schrijven. Daar kunnen wij je niet bij helpen, want we hebben geen idee of jij daar wel achter staat.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Een boek schrijf je voor jezelf, dus je moet zelf met ideëen komen. Luister naar verschillende muziek, ga naar plaatsen toe en zit daar een tijdje. Doe gewoon inspiratie op op dingen..

    Het lijkt me inderdaad beter als je zelf op ideeën komt. Misschien kun je een brainstorm houden? Neem een blad papier en schrijf àlles op waar je aan denkt. Daarna begin je de ideeën die je leuk vindt er uit te halen en daarop kun je weer verder denken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Het is het slechtste om een boek te schrijven omdat je een boek wilt schrijven. Schrijf een boek omdat je hoofd overloopt van fantasie, omdat een verhaal je al jaren achtervolgt, omdat jouw levensgeschiedenis zo ontroerend is dat het opgeschreven moet worden. Maar niet omdat je een boek wilt schrijven.
    Voor de rest ben ik het eens met iedereen hierboven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Pluviophile schreef:
    Een boek schrijf je voor jezelf, dus je moet zelf met ideëen komen. Luister naar verschillende muziek, ga naar plaatsen toe en zit daar een tijdje. Doe gewoon inspiratie op op dingen..


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    DoctorDonna schreef:
    Het is het slechtste om een boek te schrijven omdat je een boek wilt schrijven. Schrijf een boek omdat je hoofd overloopt van fantasie, omdat een verhaal je al jaren achtervolgt, omdat jouw levensgeschiedenis zo ontroerend is dat het opgeschreven moet worden. Maar niet omdat je een boek wilt schrijven.
    Voor de rest ben ik het eens met iedereen hierboven.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    DoctorDonna schreef:
    Het is het slechtste om een boek te schrijven omdat je een boek wilt schrijven. Schrijf een boek omdat je hoofd overloopt van fantasie, omdat een verhaal je al jaren achtervolgt, omdat jouw levensgeschiedenis zo ontroerend is dat het opgeschreven moet worden. Maar niet omdat je een boek wilt schrijven.
    Voor de rest ben ik het eens met iedereen hierboven.

    Dit dus.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Als je begint met hoofdletters, punten en komma's in je zinnen te verwerken, kom je al heel ver. Ga er gewoon even een avondje (of meerdere) voor zitten. Luister muziek, ga wandelen. Doe inspiratie uit je omgeving op, dat helpt bij mij altijd. Succes!

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 20:32 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!