• De titel heb ik zelf voor de grap verzonnen.

    Leraar op matje geroepen na uitspraak "Kerstman is blank"



    Een leerkracht aan een middelbare school in de Amerikaanse staat New Mexico is vorige week op het matje geroepen na een klacht van een van de ouders. Zo zou hij tegen een zwarte leerling gezegd hebben dat de Kerstman blank is.

    Lokale autoriteiten verklaarden vrijdag dat de leerkracht van de school in Rio Rancho, zo'n 24 km ten noorden van Albuquerque, op het matje is geroepen voor de uitspraken. Wat de gevolgen precies waren, werd niet bekend gemaakt.

    Het incident vond plaats toen de leerlingen van het derde jaar van de Cleveland High School verkleed als Kerstman, rendier of elf naar de klas mochten komen. De leraar zou tegen een zwarte jongen die als Kerstman verkleed was, gezegd hebben: "Weet je niet dat de Kerstman blank is? Waarom draag jij dat kostuum?".

    Michael Rougier, de vader van de leerling, was woedend over de opmerking. "Zelfs al vond de leerkracht dat Christopher het pak uit de context trok, dan nog horen zo'n uitspraken niet thuis in een klaslokaal", aldus Rougier. De vader is ook bezorgd over de gevolgen van dergelijke instelling op het lesgeven en vooral het punten geven.

    Een woordvoerder van het scholendistrict in Rio Rancho liet weten dat de leerkracht van Cleveland High School beseft dat hij een "domme" fout gemaakt heeft en dat hij zich reeds bij de familie heeft verontschuldigd. De leerkracht werkt nog steeds aan de Cleveland High School, maar Christopher zit intussen niet meer in zijn klas.

    Megyn Kelly
    De uitspraken kwamen er in de dezelfde week dat Megyn Kelly, reporter bij tv-zender Fox News, op tv verkondigde dat zowel de Kerstman als Jesus blank zijn. Vooral op blogs en sociale media werd hier fel op gereageerd. Ze beweerde achteraf dat haar uitspraken verkeerd geïnterpreteerd waren en "humoristisch" en "hypothetisch" bedoeld waren. Ze wilde reageren op het artikel dat op de blog Slate verscheen en opperde dat de Kerstman beter een pinguïn zou zijn.

    Bron:hln.be

    ===========================
    Niet te geloven dit.-.-'


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe dom Amerikanen zijn.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    T'is ook wel een heel achterlijke opmerking, zeg. Behoorlijk onnodig.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 13:56 ]


    ars moriendi

    Ik vind het terecht dat die leraar op het matje geroepen is. Bloody fucking idiot.

    Die jongen die wist denk ik ook wel dat de kerstman gewoon blank is. Maar als je de leerlingen de keuze geeft om als kerstman, elf of rendier te komen, dan vind ik niet dat je vervolgens een kind moet gaan afstraffen omdat hij als de kerstman verkleed komt. Dan maak je van iets wat niet racistisch is, iets racistisch. 'De kerstman is blank, jij bent zwart, dus je mag je niet als kerstman verkleden'. Dat kind deed het ook alleen maar voor de leuk. Dat is ongeveer hetzelfde als tegen een meisje zeggen in diezelfde klas dat ze zich niet als kerstman mag verkleden, want ze is een meisje. Ik heb me vroeger ook wel eens als kerstman verkleed x'D Ik zie persoonlijk inderdaad ook geen zwarte kerstman voor me, omdat hij dat ook niet is (coca cola, de kerstmannen in de winkelcentra,etc, dat is nou eenmaal het beeld van de kerstman), maar laat kinderen zich lekker verkleden.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 14:13 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Niet lullig bedoelt, maar ik zie ook niet echt een zwarte Kerstman voor mij. In de winkelcentra in de USA zijn ze naar mijn weten ook blank. Maar aan de andere kant had hij dat beter gewoon gedacht dat het zo te zeggen, want ieder kind heeft zijn eigen aanvulling voor die dingen, dus het feit dat hij dat zo lomp zegt, zorgt er voor dat de kinderen hun geloof in de Kerstman verliezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oké, wat een domme leerkracht.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Barnabas schreef:
    Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe dom Amerikanen zijn.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    What the hell? Is er tegenwoordig nog één ding wat nog in zijn element gelaten wordt?
    Dit is ronduit absurd! Eerst met zwarte piet en nu dit. Echt belachelijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De VN zoekt gewoon weer onderwerpen om over te zeiken, dan lijkt het of ze wat nuttigs doen -.-*

    Ehh, serieus? Is weer elke keer hetzelfde hé. God, please, laat ze niet stommer worden -,-"


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Haha. Ha. De kerstman is gebaseerd op Sint Nikolaas, dezelfde man waar Sinterklaas vandaan komt en laat die nou uit Turkije komen. En het spijt me, maar een Turks iemand is niet blank :'D Dus de leraar was op twee vlakken fout (cat)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Mag ik er even op drukken dat de VN er voorlopig niks mee te maken heeft, dat was een grapje omdat het onderwerp gelijkend is.(:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Lol wat een gedoe de hele tijd om de kleur van iemand huid.
    Hot topic tegenwoordig.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Dooddoenervo schreef:
    Mag ik er even op drukken dat de VN er voorlopig niks mee te maken heeft, dat was een grapje omdat het onderwerp gelijkend is.(:


    Sommige mensen lezen de begin post niet goed geloof .. : p


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Barnabas schreef:
    Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe dom Amerikanen zijn.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Serieus?


    26 - 02 - '16