• De titel heb ik zelf voor de grap verzonnen.

    Leraar op matje geroepen na uitspraak "Kerstman is blank"



    Een leerkracht aan een middelbare school in de Amerikaanse staat New Mexico is vorige week op het matje geroepen na een klacht van een van de ouders. Zo zou hij tegen een zwarte leerling gezegd hebben dat de Kerstman blank is.

    Lokale autoriteiten verklaarden vrijdag dat de leerkracht van de school in Rio Rancho, zo'n 24 km ten noorden van Albuquerque, op het matje is geroepen voor de uitspraken. Wat de gevolgen precies waren, werd niet bekend gemaakt.

    Het incident vond plaats toen de leerlingen van het derde jaar van de Cleveland High School verkleed als Kerstman, rendier of elf naar de klas mochten komen. De leraar zou tegen een zwarte jongen die als Kerstman verkleed was, gezegd hebben: "Weet je niet dat de Kerstman blank is? Waarom draag jij dat kostuum?".

    Michael Rougier, de vader van de leerling, was woedend over de opmerking. "Zelfs al vond de leerkracht dat Christopher het pak uit de context trok, dan nog horen zo'n uitspraken niet thuis in een klaslokaal", aldus Rougier. De vader is ook bezorgd over de gevolgen van dergelijke instelling op het lesgeven en vooral het punten geven.

    Een woordvoerder van het scholendistrict in Rio Rancho liet weten dat de leerkracht van Cleveland High School beseft dat hij een "domme" fout gemaakt heeft en dat hij zich reeds bij de familie heeft verontschuldigd. De leerkracht werkt nog steeds aan de Cleveland High School, maar Christopher zit intussen niet meer in zijn klas.

    Megyn Kelly
    De uitspraken kwamen er in de dezelfde week dat Megyn Kelly, reporter bij tv-zender Fox News, op tv verkondigde dat zowel de Kerstman als Jesus blank zijn. Vooral op blogs en sociale media werd hier fel op gereageerd. Ze beweerde achteraf dat haar uitspraken verkeerd geïnterpreteerd waren en "humoristisch" en "hypothetisch" bedoeld waren. Ze wilde reageren op het artikel dat op de blog Slate verscheen en opperde dat de Kerstman beter een pinguïn zou zijn.

    Bron:hln.be

    ===========================
    Niet te geloven dit.-.-'


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    De leraar zou tegen een zwarte jongen die als Kerstman verkleed was, gezegd hebben: "Weet je niet dat de Kerstman blank is? Waarom draag jij dat kostuum?".

    Op de manier waarop het is geformuleerd, maak ik op dat ze het niet met zekerheid kunnen zeggen of hij het ook daadwerkelijk heeft gezegd. Met alle respect maar kan het soms niet zijn dat het een misverstand is en dat het kind het verkeerd heeft opgevat? Het zou immers niet de eerste keer zijn dat kinderen woorden verdraaien om hun zin te krijgen. Dat is een leerkracht bij ons op school ook al overkomen.
    Dat was tijdens gym en ze riep naar een buitenlandse jongen dat hij de luie toerist niet moest uithangen en hij was tegen zijn ouders gaan zeggen dat die leerkracht hem terrorist had genoemd. En dan krijg je een hele hoop zever om een dom misverstand.

    Maar het is inderdaad zoals hierboven al is vermeld, de meeste Amerikanen zijn niet bepaald snugger, no offence.
    En dan bedoel ik niet dat ik ze haat, ik heb immers zelf familie in Amerika en Canada zitten dus...


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Prachtige opmerking ook weer...


    Take me to wonderland

    In de film "Het Paard van Sinterklaas" is de sinterklaas die Winky (of hoe ze ook heet) knipt en plakt toch ook geel?

    Dus waarom zou de kerstman dan niet zwart mogen zijn? Is dat geen racisme? Net zoals de zwarte pieten die blank moeten worden en dus "zwarte" mensen niet meer zwarte piet kunnen spelen als ze dat willen?

    Geen idee hoe ik mijn gedachten hierover uit moet leggen maar goed...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly