Imagined schreef:
(...)
Wel even realistisch blijven... Welk kind van zes denkt er nu aan seks en heeft echt de intentie om met een ander het bed in te duiken? Het is wat je zegt op 14/15/16 jarige leeftijd worden de hormonen actief en doen sommige tieners stomme dingen, maar ze zeggen toch altijd "van je fouten leer je"? Uiteindelijk gaat erom of die persoon er klaar voor is of niet, zo niet dan is het zeker te vroeg. Iedereen leeft zijn eigen leven en dus kun je niet zeggen of iemand te vroeg aan seks begint, want dat ligt aan de persoon. Persoonlijk denk ik ook dat het maar enkelen zijn die onder de 14/15 aan seks beginnen...
Oh en dat van dat van een gebouw afspringen; dat is toch totaal iets anders? Iemand die van een gebouw af wil springen, hoe oud ook, heeft hulp nodig. Het gaat hier om iemands leven en dat is heel iets anders. Dat heeft niets met leeftijd of te vroeg te maken. Je kunt geen appels met peren vergelijken.
-.- Als je iemand probeert te verbeteren, probeer dan de tekst inhoudelijk goed te lezen en te achterhalen wat de context daarvan is, want dit schiet niet op nee en ik word hier zelfs een beetje moe van.
Toen ik zei iemand van 6 was dat bedoelt als overdrijving, zodat mijn punt beter naar voren zou komen. Ik had ook kunnen zeggen iemand van 4 of 5, maar het gaat in de kwestie niet om de leeftijd alleen om het feit dat ik vind dat de grens verkeerd wordt gelegd. Dat had je kunnen opmerken als je de tekst verder leest dan wat er staat en niet alles te letterlijk hoeft op te vatten.
En trouwens weet je wat beter is dan fouten maken waar je van leert, ze voorkomen, dus door geen domme dingen te doen. En van je fouten leren dat gaat in veel gevallen op, maar dat hoeft niet altijd te zijn. Wat garandeert jou om te zeggen dat iedereen van zijn fouten leert, daar wil ik dan graag wel bewijs van zien of dat klopt.
En ik vind dat veel personen niet goed de grens meer kunnen leggen of ze er klaar voor zijn of niet, het gebeurt te snel en het is beter om gewoon even te wachten. Het is gewoon onmogelijk naar mijn mening dat je er klaar voor bent als je 14 of 15 bent, bij 16 is het nog een twijfelgeval, want dat ligt echt aan degene in kwestie. Alleen rond 14 a 15 dan zeg ik echt, onmogelijk en hier gaan veel mensen op reageren die zeggen dat het anders is of komen met hun verhalen aanzetten, maar dan zeg ik, dat dit mijn mening is en mijn mening dat is niet per direct een feit -.- veel mensen schijnen dat namelijk te denken en hoewel dat erg vleiend is, moet ik bekennen dat het zo niet werkt.
Dat is juist het punt xd Lees de tekst eerst goed door en ga niet alleen uit van de dingen die er letterlijk staan! Het gaat erom dat veel mensen zeggen het is hun eigen keuze, nou als dat zo is, dan moet je die lijn doortrekken en dan beslist iedereen maar lekker voor zichzelf, dus laat je iedereen (en ja, dat is ongeacht de leeftijd) maar zijn eigen pad kiezen zonder die soms ten goede maar kan ook ten slechte te beïnvloeden. Als je het motto het is hun keuze hanteert dan zou iedereen vrij moeten zijn om welke keuze te maken die die maar wilt, dus zich van kant maken, kan daarvan een optie zijn en dan zou niemand hoeven ingrijpen. Ik vind dat nogal ver gaan en natuurlijk gaan jullie zeggen, ja, maar daar geldt het weer niet voor of zo bedoelen we het niet, maar dan weet je gewoon niet wat je zegt. Je bent dan erg hypocriet bezig als je het voor het ene wel toelaat en voor het ander niet.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.