Conclusie:
Dat RPG's sterven snel uit, meestal doordat mensen er gewoon mee kappen zonder het te melden of de topicstarter er niet genoeg tijd insteekt.
(Ik persoonlijk denk dat, dat eerste vooral komt doordat mensen een tijd niet kunnen reageren en dan durven ze niet meer of weten ze niet meer goed hoe.. Dus ik denk ook dat er wat meer vertrouwen mag komen in medespelers en dat iedereen ook elkaar meer erbij moet proberen te betrekken. En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook persoonlijke redenen kunnen zijn voor het feit dat iemand ineens wegblijft, die laat ik er even buiten.)
Toch komen er wel heel veel RPG's en veel lijken op elkaar en blablabla. Mogelijke oplossingen:
- Een soort wachtlijst zoals bij de wedstrijden, met tijdslimiet.
Een RPG mag dus maar bepaalde periode bestaan. Krijgt hij bijvoorbeeld een proefperiode en als hij daarna goed loopt mag het verlengd worden etc. etc. Loopt ie slecht? Dan wordt ie gesloten.
- Regel dat dubbele RPG's verboden zijn.
Natuurlijk is die grens erg wazig, maar soms is het ook overduidelijk dat bepaalde RPG's gewoon té veel op elkaar lijken. Als deze regel er komt kunnen de RPG'ers zelf de dubbele RPG's melden en dan dimt het aantal (zelfde) RPG's wat in.
- User mag maar maximaal twee lopende RPG's hebben.
Dus wordt hij/zij gedwongen beter na te denken of ze het wel echt willen en meer gestimuleerd anderen te stimuleren om de RPG draaiende te houden.
[ bericht aangepast op 27 nov 2013 - 10:35 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.