Britsanity schreef:
Ik vind het geen onzin, ik vind het alleen jammer dat dit slechts een bepaalde groep onder de homoseksuelen zijn.
Door alle media aandacht wordt deze groep gezien als het algemene beeld van homoseksualiteit en dat is onzin.
En ligt dat dan aan die groep homoseksuelen? Ik weet dat dat niet is wat je zegt maar het is wel iets wat je je af kunt vragen vragen; door wie zo'n beeld nu gecreeërd wordt. De een gedraagt zich anders dan de ander (dit heb je ook onder de homoseksuele) en de een zal gaypride ook leuker vinden, uitbundiger meedoen. Maar het is de media die de aandacht op een bepaalde groep richt en daarmee het stereotype creëert. Niet die groep zelf. En natuurlijk kun je het overdreven vinden (of je nou zelf homoseksueel bent of niet) maar verbieden slaat nergens op. Zoals al gezegd is; wat je er ook over zegt wanneer jij de gay pride gaat verbieden zal dit gezien worden als discriminatie omdat je dan mensen verbiedt te vieren wat zij willen vieren (terugkomend op het bericht van KillTheSun is gaypride ook meer dan vieren dat je homo bent. Het is bijvoorbeeld ook laten zien dat je er voor durft uit te komen, etc.) en wanneer jij mensen dit verbiedt, hun dwingt iets niet te vieren, waar mensen nota bene trots op zijn, dan is dit discriminatie. Vind jij het overdreven? goed, ik vind het best hoor, maar doe dan gewoon niet mee, besteed er geen aandacht aan. Als jij dat ene weekend niet eens in amsterdam bent (of ergens anders waar het gevierd wordt) dan zul je er amper wat van merken. Het is echt geen belemmering, je hebt er toch geen last van?
Verder terugkomend op een 'hetero pride'. Wat ik zelf heb meegekregen is dat we tijdens de gay pride ook vieren dat wij in een land zijn waar wij openlijk homoseksueel kunnen en mogen zijn (en hetero's zijn volledig welkom om dit mee te vieren). Maar er bestaat tegenwoordig nog steeds zoiets als een speciale telefoonlijn voor homo's om te bellen wanneer er (zinloos) geweld wordt gebruikt tegen homoseksuelen vanwege hun geaardheid. En zolang ditsoort dingen nog nodig zijn is het ook nog 'nodig' om een gaypride te hebben (en ja natuurlijk is het ook leuk, gezellig, etc.) Maar zover ik weet worden er nergens hetero's onderdrukt, geen doodstraf wanneer je hetero bent, geen discriminatie vanwege je heteroseksualiteit, geen zinloos geweld tegen je, geen haat op je geaardheid, etc, etc, etc, en hierom is een heteropride niet nodig. Wil je vieren dat je als hetero openlijk uit kan komen voor je heteroseksualiteit en dat je trots bent omdat je in een land woont waar je dat kan?
[ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 22:09 ]
My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio