Nee hoor, waarom zou je het verbieden als jij dit als persoon het onzin vindt? De mensen die daaraan mee doen, doen dat vrijwillig en vaak omdat ze trots zijn op hun geaardheid. Als jij het niets vindt, dan heb jij daar als persoon ook helemaal niets mee te maken. Als zij dat willen doen, dan heb ik daar geen probleem mee. Als je met dit soort dingen problemen hebt, dan besteed je er toch verder geen aandacht aan?
Ik denk alleen niet dat ze hiermee meer tolerantie kweken tegenover homoseksualiteit, zoals ze zelf zeggen dat de bedoeling is. Ik denk namelijk dat er best wat mensen zijn die "het onzin vinden en dat ze de stad helemaal op zijn kop zetten." Door jezelf dan ieder jaar zo uitbundig op een boot te zetten, denk ik niet dat men die zo denkt snel meer tolerantie zal krijgen. Je vestigt zo iedere keer de aandacht op je geaardheid en daar is niets mis mee, maar door het feestend op een boot te doen, denk ik niet dat die bepaalde mensen er opener voor zullen worden. Nogmaals, als zij dit willen doen, dan is dat prima. Het er is vast veel gezelligheid, maar het doel om meer tolerantie te kweken zullen ze hiermee denk ik niet halen.
[ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 8:58 ]
Hamartia