• Ik had deze week mijn stopweek en moest vandaag weer mijn pil innemen. Maar ik heb er geen meer (Moest nieuwe halen) Maar nu is de apotheek dicht.. En morgen ook ._.

    En ik heb gisteren sex gehad.
    FUCK :')
    Ik weet dat 1 pil niet erg is, maar met 2 begin ik me wel meer zorgen te maken.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ziekenhuis apotheek.
    Op zich is het niet zo erg hoor, de kans is gewoon heel erg klein. Als je de pil inneemt, worden je eierstokken in een soort slaap gebracht waardoor ze geen eitjes meer produceren en het duurt meerdere dagen om dat op gang te krijgen als je stopt met de pil innemen. Daarbij moeten je eierstokken dan ook nog maar net een eitje gemaakt hebben die gelijk rijp is en klaar is voor bevruchting en dan moet hij ook nog eens bevrucht worden, terwijl de pil ervoor zorgt dat er een slijmprop in je baarmoederhalsmond komt waardoor sperma minder goed naar je baarmoeder kan en het laagje bloed en slijm waar het eitje zich normaal in nestelt heel minimaal is waardoor als het eitje toch bevrucht raakt, zich niet goed erin kan nestelen en zich niet genoeg kan voeden.


    Your make-up is terrible

    Rivaille schreef:
    (...)Geldt dit dat ook niet? ''Had je seks in de 5 dagen voorafgaand aan de eerst vergeten pil, dan dien je de noodpil (morning-after-pil) te nemen.''

    Nee, dat geldt voor als je IN de eerste week dat je de pil WEL hebt genomen.
    Jij hebt ze nog niet genomen, dus deze geldt nog niet ;)
    Die regel is alleen voor als je ze vergeet, wanneer je je week al begonnen bent


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Waarschijnlijk is het inderdaad niet zo erg, maar beter het zekere voor het onzekere. Ik zou ook zo zijn. Misschien kan je wat apothekers googlen die in je buurt zijn en bellen of ze open zijn?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Rivaille schreef:
    Nee, er stond niks of er nog een open was.
    De apotheek was open tot 2 uur -_-


    Is er geen tweede apotheek in je buurt?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Cicero schreef:
    (...)

    Is er geen tweede apotheek in je buurt?

    idd, er zullen er toch meerdere zijn?
    Ik weet er hier al minstens 4 zijn die nog geen kwartiertje rijden ver zijn.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik ben aan het zoeken en ik zie nu dat er een in de stad tot 5 uur open is. Dan fiets ik daar zo wel heen.
    Maar ik kan daar gewoon mijn pil krijgen? Want ik ga altijd naar die in mijn dorpje voor herhaalrecept. Zonder betalen etc
    En ik heb ook geen geld atm


    I live for the applause, you will die for it.

    Als je een voorschrift hebt, zal je ze wel gratis krijgen als je onder de juiste leeftijdscategorie valt. Anders zal je moeten betalen vrees ik. Kan je geen geld lenen van je ouders?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Rivaille schreef:
    Ik ben aan het zoeken en ik zie nu dat er een in de stad tot 5 uur open is. Dan fiets ik daar zo wel heen.
    Maar ik kan daar gewoon mijn pil krijgen? Want ik ga altijd naar die in mijn dorpje voor herhaalrecept. Zonder betalen etc
    En ik heb ook geen geld atm


    Volgens mij kan dat wel, als het goed is hebben de meeste apotheken hetzelfde systeem in je buurt waardoor ze op elkaar aangesloten zijn. Vooral apotheken die ook in het weekend open zijn, omdat meer mensen daar heen komen omdat ze niet bij hun eigen apotheek terecht komen. Als jij dan de pil krijgt, sturen ze een bericht door naar je eigen apotheek dat je die gekregen hebt zodat je hem niet nog eens daar kan halen. En als het niet werkt, zijn ze vaak niet te beroerd om je iets mee te geven.


    Your make-up is terrible

    Avarosa schreef:
    Als je een voorschrift hebt, zal je ze wel gratis krijgen als je onder de juiste leeftijdscategorie valt. Anders zal je moeten betalen vrees ik. Kan je geen geld lenen van je ouders?
    Ben bang van niet, aangezien mijn thuissituatie ook fucked up is.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Ik ben aan het zoeken en ik zie nu dat er een in de stad tot 5 uur open is. Dan fiets ik daar zo wel heen.
    Maar ik kan daar gewoon mijn pil krijgen? Want ik ga altijd naar die in mijn dorpje voor herhaalrecept. Zonder betalen etc
    En ik heb ook geen geld atm

    euhm, ik moet toegeven dat ik dat niet weet, mijn moeder regelt dat meestal voor mij ;p
    Je hebt toch een voorschrift van de dokter?
    Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb dat altijd nodig.
    En moet je iedere maand je pil gaan halen?
    Anders moet je eens aan je huisarts gaan vragen of je er geen voor langer kan krijgen. Volgens mij kan ik 2 jaar of zo met het paketje dat ik nu heb. Of 1,5 jaar. zoiets in ieder geval.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Rivaille schreef:
    (...)Ben bang van niet, aangezien mijn thuissituatie ook fucked up is.
    Bel eens naar die apotheker en vraag dat eens wat Michonne juist zegt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    --

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 16:05 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Huaso schreef:
    (...)
    euhm, ik moet toegeven dat ik dat niet weet, mijn moeder regelt dat meestal voor mij ;p
    Je hebt toch een voorschrift van de dokter?
    Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb dat altijd nodig.
    En moet je iedere maand je pil gaan halen?
    Anders moet je eens aan je huisarts gaan vragen of je er geen voor langer kan krijgen. Volgens mij kan ik 2 jaar of zo met het paketje dat ik nu heb. Of 1,5 jaar. zoiets in ieder geval.

    Maximaal 6 maanden is het officiële voorschrift. Je kan niet voor 1 maand halen omdat er altijd voor 3 maanden in één pakje zit. En enkel bij speciale pillen heb je elke keer opnieuw een recept nodig, zoals bij de Diane-pil. Voor de andere heb je dat niet nodig omdat ze het gewoon herhalen in de computer.


    Your make-up is terrible

    asdfukfhaf
    Ik bedoel ik krijg telkens één doosje mee en daar zitten 3 strips in volgens mij.


    I live for the applause, you will die for it.

    Michonne schreef:
    (...)
    Maximaal 6 maanden is het officiële voorschrift. Je kan niet voor 1 maand halen omdat er altijd voor 3 maanden in één pakje zit. En enkel bij speciale pillen heb je elke keer opnieuw een recept nodig, zoals bij de Diane-pil. Voor de andere heb je dat niet nodig omdat ze het gewoon herhalen in de computer.

    oh dat kan ook, ik heb ze niet echt geteld eig, en ben heel slecht in schatten, haha ;)
    Maar ik moet wel elke keer een voorschrift halen bij de huisarts, hoor. En heb niet echt een speciale pil.
    Misschien is het gewoon anders in België. :)
    En je hebt gelijk met dat voor 3 maanden, dat was inderdaad zo, herinner ik me nu weer


    “To live will be an awfully big adventure.”