• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Newt | Kim | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.888 words |
    - Square | Squares | Untitled | 32.229 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 27.068 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 18.609 words |
    - Eledhel | Oppugno | 37.286 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 27.032 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 37.000 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 20.000 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow | Onder Engelenvleugels | 645 words |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 11.926 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember en Undercover | 15.858 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 22.788 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 5.608 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 34.440 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 28.766 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 74.298 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.785 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 17.596 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 25.396 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 16.041 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 55.555 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 12.117 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 52.500 words |
    - DreamerN | Stad van Dromen | 15.166 words |
    - Scorpia | Emma | Naille | Santos Elbasi | 51.669 words |
    - Yeardley | JoyceElisabeth |
    - Belong | Chanice |
    - Chez | Suzanne | Sarius | 6.579 words |

    Wordwars:
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 22th: 36.666 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3, 4, 5

    [ bericht aangepast op 22 nov 2013 - 19:00 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Square schreef:
    (...)

    Story of the Year, afgekort SOTY. Het is een wedstrijd die wordt georganiseerd door de crew waarbij je een verhaal moet schrijven van minimaal 40k (al is het aantal woorden een paar keer aangepast). Je kunt nog meedoen, maar dan moet je snel schrijven, want 30 november moet het verhaal af zijn. ^^

    Oh, thanks :)
    Edit: ik denk alleen dt ik daar niet aan mee ga doen als het nog een keer komt, omdat ik het liever niet online wil zetten. Maarja, iig bedankt :)

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 17:02 ]

    Stapper schreef:
    (...)

    Vast wel! Mij leek het ook onmogelijk, omdat 50.000 [voor mij], zo ontzettend veel klinkt! Maar als je elke dag maar een stukje schrijft en niet de moed op gaat geven.. Lukt dat wel! :]

    Wat is dat voor'n gebeuren trouwens, jouw story "Q-analisten" ? ;$


    Ja, ik ga het ook nog niet opgeven, ik ben allang blij als ik straks weer bij loop en dan bij kan blijven :)

    Oh, dat is met een groepje mensen (iedereen kan meedoen) en de bedoeling was dat je een hoofdstukje zou plaatsen in die story en dat anderen dan het door zouden lezen en tips zouden geven, dus eigk positieve en negatieve punten. Het kwam namelijk een beetje doordat Stage en ik (wij schrijven samen een story) merkten dat mensen eigk (vrijwel) nooit negatieve punten geven in reacities, maar we het toch wel fijn vonden zodat we wisten wat er verbeterd kon worden aan het verhaal. Dus toen bedacht Stage dat. Alleen het is nu een beetje dood zegmaar, want na een paar weken had niemand meer zin om die hoofdstukken door te lezen en commentaar te geven want het kostte best wat tijd. Dusja...
    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ik er niet een te lang verhaal van gemaakt heb want daar ben ik soms best goed in (A)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Ja, ik ga het ook nog niet opgeven, ik ben allang blij als ik straks weer bij loop en dan bij kan blijven :)

    Oh, dat is met een groepje mensen (iedereen kan meedoen) en de bedoeling was dat je een hoofdstukje zou plaatsen in die story en dat anderen dan het door zouden lezen en tips zouden geven, dus eigk positieve en negatieve punten. Het kwam namelijk een beetje doordat Stage en ik (wij schrijven samen een story) merkten dat mensen eigk (vrijwel) nooit negatieve punten geven in reacities, maar we het toch wel fijn vonden zodat we wisten wat er verbeterd kon worden aan het verhaal. Dus toen bedacht Stage dat. Alleen het is nu een beetje dood zegmaar, want na een paar weken had niemand meer zin om die hoofdstukken door te lezen en commentaar te geven want het kostte best wat tijd. Dusja...
    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ik er niet een te lang verhaal van gemaakt heb want daar ben ik soms best goed in (A)


    Neehoor! Het is duidelijk EN niet te lang! :]

    Weten jullie hoe ik tekst op een Gif kan maken? ;$


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Neehoor! Het is duidelijk EN niet te lang! :]

    Weten jullie hoe ik tekst op een Gif kan maken? ;$


    Okee mooizo :P

    En nee, geen flauw idee! Ik kan zelf niet eens een cover maken xD


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik verveel me, dus ik ga jullie op nano op de vriendenlijst zetten. Dus als er een of andere KC Warro is, ben ik dat :p

    Stapper schreef:
    (...)

    Neehoor! Het is duidelijk EN niet te lang! :]

    Weten jullie hoe ik tekst op een Gif kan maken? ;$


    Je moet de gif openen met een programma zoals GIMP of Photoshop en dan de tekst op alle lagen zetten. Maar een uitleg daarvan kun je waarschijnlijk beter googlen, of vragen of iemand op Q het wil doen als je het niet zelf wilt proberen. Er zijn volgens mij ook wel wat mensen met 'gifstores' en dergelijke. ^^
    Ik kan het wel doen als je niemand vindt, maar eigenlijk ben ik nog met mijn verhaal aan het worstelen. Bijna 20k. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wie heeft er trouwens zin in een wordwar van 19:30 tot 19:45u ? Ik heb echt nog heel veel woorden nodig

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 19:01 ]

    Knetterdisco schreef:
    Wie heeft er trouwens zin in een wordwar van 19:30 tot 19:45u ? Ik heb echt nog heel veel woorden nodig


    Sorry! Ik zie het nu pas.. Ik wel! x]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Square schreef:
    (...)

    Je moet de gif openen met een programma zoals GIMP of Photoshop en dan de tekst op alle lagen zetten. Maar een uitleg daarvan kun je waarschijnlijk beter googlen, of vragen of iemand op Q het wil doen als je het niet zelf wilt proberen. Er zijn volgens mij ook wel wat mensen met 'gifstores' en dergelijke. ^^
    Ik kan het wel doen als je niemand vindt, maar eigenlijk ben ik nog met mijn verhaal aan het worstelen. Bijna 20k. :'D


    Ik heb niet een Gif van foto's, maar van Gifjes. Haha x]. En ik had wel bij een Gifstore gevraagd, maar dat duurt me eigenlijk te lang omdat er nog zoveel voor me zijn ;$.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Ik heb niet een Gif van foto's, maar van Gifjes. Haha x]. En ik had wel bij een Gifstore gevraagd, maar dat duurt me eigenlijk te lang omdat er nog zoveel voor me zijn ;$.

    Als je wilt kan ik dat wel voor je doen? Als je zegt waar de tekst moet staan en in welk lettertype. Natuurlijk ook wat er op moet staan.


    Ex astris, sciencia

    Stapper schreef:
    (...)

    Ik heb niet een Gif van foto's, maar van Gifjes. Haha x]. En ik had wel bij een Gifstore gevraagd, maar dat duurt me eigenlijk te lang omdat er nog zoveel voor me zijn ;$.


    Daar ging ik ook van uit, maar een bewegende gif bestaat ook uit lagen. Het zijn er gewoon een heleboel die je steeds achter elkaar ziet. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Iemand nog zin in een WordWar?
    Zo rond 20:30 een half uurtje of zoiets??


    I miss you a little. A little too much, a little too often and a little more each day.

    Chez schreef:
    Iemand nog zin in een WordWar?
    Zo rond 20:30 een half uurtje of zoiets??


    Ik doe mee. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Precies op tijd, I'm in! :'D


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    989 woorden :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."