• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Newt | Kim | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.888 words |
    - Square | Squares | Untitled | 32.229 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 27.068 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 18.609 words |
    - Eledhel | Oppugno | 37.286 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 27.032 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 37.000 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 20.000 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow | Onder Engelenvleugels | 645 words |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 11.926 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember en Undercover | 15.858 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 22.788 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 5.608 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 34.440 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 28.766 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 74.298 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.785 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 17.596 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 25.396 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 16.041 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 55.555 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 12.117 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 52.500 words |
    - DreamerN | Stad van Dromen | 15.166 words |
    - Scorpia | Emma | Naille | Santos Elbasi | 51.669 words |
    - Yeardley | JoyceElisabeth |
    - Belong | Chanice |
    - Chez | Suzanne | Sarius | 6.579 words |

    Wordwars:
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 22th: 36.666 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3, 4, 5

    [ bericht aangepast op 22 nov 2013 - 19:00 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik heb er 522!
    Jullie?


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    223 in een kwartier. Het wilde niet echt opschieten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Scorpia schreef:
    Nee weet je, ik denk niet dat ik dit ga halen.
    Ik moet nog zo'n 46K en ik denk niet dat ik dat binnen 15 dagen wel kan schrijven. Met SOTY kon ik geen eens 40K in een jaar te schrijven (38K gehaald), laat staan 50K in een mini maandje. Later deze maand ga ik me echt uitschrijven op NaNo, want ik begin agressief te worden, ik loop nu al dagen achter en wat het stomme eraan is, is dat ik negen november ermee begonnen ben. Ik vind dat dus gewoon veel te laat.


    Waarom stel je niet een lager doel? Dat heb ik ook gedaan want ik wist van te voren al dat ik 50.000 niet ga halen, dus ik doe nu 22,5K.
    En voor mij is het nog hard werken soms, want ik had afgelopen weekend helemaal geen tijd en liep daardoor heel erg achter, maar nu ben ik het weer aan het inhalen.
    Maar je moet het zelf weten en alleen doorgaan als je het nog leuk vind, want het moet geen straf voor je worden om te schrijven!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Woeeshh. Het lukte gelukkig! ;D Ik heb 1.052 woordjes geschreven!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Square schreef:
    223 in een kwartier. Het wilde niet echt opschieten.


    Achjoh, het is beter dan niks ;)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Stapper schreef:
    Woeeshh. Het lukte gelukkig! ;D Ik heb 1.052 woordjes geschreven!


    Woooow! :o Dat is echt heel veel!
    Gewoon 2x zoveel als ik geschreven heb!
    Al moet ik wel zeggen dat ik af en toe ook ff moest nadenken en teruglezen om nog wat te verbeteren van mijn stukje.
    Maar wel echt goed gedaan!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Woooow! :o Dat is echt heel veel!
    Gewoon 2x zoveel als ik geschreven heb!
    Al moet ik wel zeggen dat ik af en toe ook ff moest nadenken en teruglezen om nog wat te verbeteren van mijn stukje.
    Maar wel echt goed gedaan!


    Ja. Ik heb echt simpel gedaan bij dat stuk dat ik vast liep.. Wilde ja de training doen, heb ik er gezet:
    "Er gaan twee week voorbij. We trainen elke dag lang en hard: Dwella ontfermt zich over Tyke, die leert te vliegen en te vechten op de grond, terwijl ik van Doryan leer hoe ik vecht met een zwaard. Ondertussen zit Codell tijdens alle trainingen de voortgang bij te houden, of te studeren over Griffioenen. "
    Haha x]. lekker makkelijk. Dan kan ik altijd nog bij een andere training uitgebreid doen, zoals ik wilde. Maar nu liep ik er echt ff vast mee.. ;o


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Ja. Ik heb echt simpel gedaan bij dat stuk dat ik vast liep.. Wilde ja de training doen, heb ik er gezet:
    "Er gaan twee week voorbij. We trainen elke dag lang en hard: Dwella ontfermt zich over Tyke, die leert te vliegen en te vechten op de grond, terwijl ik van Doryan leer hoe ik vecht met een zwaard. Ondertussen zit Codell tijdens alle trainingen de voortgang bij te houden, of te studeren over Griffioenen. "
    Haha x]. lekker makkelijk. Dan kan ik altijd nog bij een andere training uitgebreid doen, zoals ik wilde. Maar nu liep ik er echt ff vast mee.. ;o


    Nou, volgens mij heb je het erg goed opgelost zo :)
    Ik vind ook dat je niet alles tot in de detail uit moet leggen, want dat wordt na een tijdje wel saai om te lezen. Tijd sprongen zijn juist goed want zo kan je weer iets nieuws erin brengen!
    En dat is dan weer het leuke van nano, onbewust leer je toch wel dingen. Zoals nu heb je geleerd om een oplossing te verzinnen toen je vast liep ^^


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Nou, volgens mij heb je het erg goed opgelost zo :)
    Ik vind ook dat je niet alles tot in de detail uit moet leggen, want dat wordt na een tijdje wel saai om te lezen. Tijd sprongen zijn juist goed want zo kan je weer iets nieuws erin brengen!
    En dat is dan weer het leuke van nano, onbewust leer je toch wel dingen. Zoals nu heb je geleerd om een oplossing te verzinnen toen je vast liep ^^


    Ja klopt :]. Tussendoor komen er ook wel een paar van die stukjes waarin verteld word hoe ze trainen. Zoals na die zinnen die ik net citeerde, daarna staat een korte training van het zwaardvechten. Dus.. Denk dat het zo inderdaad goed is! :] En ik loop weer op schema. Dat scheelt ook ;D.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Scorpia schreef:
    Nee weet je, ik denk niet dat ik dit ga halen.
    Ik moet nog zo'n 46K en ik denk niet dat ik dat binnen 15 dagen wel kan schrijven. Met SOTY kon ik geen eens 40K in een jaar te schrijven (38K gehaald), laat staan 50K in een mini maandje. Later deze maand ga ik me echt uitschrijven op NaNo, want ik begin agressief te worden, ik loop nu al dagen achter en wat het stomme eraan is, is dat ik negen november ermee begonnen ben. Ik vind dat dus gewoon veel te laat.

    Zoals anderen al zeiden, je kan een lager doel stellen. Misschien dat dat wel lukt.
    Maar wat is dat SOTY dan eigenlijk? Ik kan er niets over vinden op internet (of ik ben blind) maar ik ben wel op zoek naar zoiets. Heb je misschien iets van een link ofzo?

    Stapper schreef:
    (...)

    Ja klopt :]. Tussendoor komen er ook wel een paar van die stukjes waarin verteld word hoe ze trainen. Zoals na die zinnen die ik net citeerde, daarna staat een korte training van het zwaardvechten. Dus.. Denk dat het zo inderdaad goed is! :] En ik loop weer op schema. Dat scheelt ook ;D.


    Aah, zie je wel! :)
    Ik lig nog 1200 achter voor vandaag, maar ik laat het denk ik wel ff zo.
    Morgen is er weer een dag, en dan zitten we al op de helft!!
    Ik vraag me alleen nogsteeds af of ik het wel ga halen eigk...


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Knetterdisco schreef:
    (...)
    Zoals anderen al zeiden, je kan een lager doel stellen. Misschien dat dat wel lukt.
    Maar wat is dat SOTY dan eigenlijk? Ik kan er niets over vinden op internet (of ik ben blind) maar ik ben wel op zoek naar zoiets. Heb je misschien iets van een link ofzo?


    Story of the Year, afgekort SOTY. Het is een wedstrijd die wordt georganiseerd door de crew waarbij je een verhaal moet schrijven van minimaal 40k (al is het aantal woorden een paar keer aangepast). Je kunt nog meedoen, maar dan moet je snel schrijven, want 30 november moet het verhaal af zijn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Topic 6 alweer?


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Topic 6 alweer?


    Yupp! Al 4 pagina's lang! :Y)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Aah, zie je wel! :)
    Ik lig nog 1200 achter voor vandaag, maar ik laat het denk ik wel ff zo.
    Morgen is er weer een dag, en dan zitten we al op de helft!!
    Ik vraag me alleen nogsteeds af of ik het wel ga halen eigk...


    Vast wel! Mij leek het ook onmogelijk, omdat 50.000 [voor mij], zo ontzettend veel klinkt! Maar als je elke dag maar een stukje schrijft en niet de moed op gaat geven.. Lukt dat wel! :]

    Wat is dat voor'n gebeuren trouwens, jouw story "Q-analisten" ? ;$


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.