• Hallo :)
    Zoals jullie zien promoot ik hier mijn verhaal, waarvan de proloog al online staat.
    Ik hoop zo wat lezers voor me te winnen en zo ook wat motivatie om door te schrijven :P
    Hopelijk vinden jullie het idee leuk en blijven jullie lezen!

    ~AliceLiddell

    PS: Klik op de cover om bij het verhaal te komen!


    Ik heb altijd van kunst gehouden,
    Schilderijen, beelden, sculpturen,
    Alles wat er mee te maken heeft.
    Sommigen beelden blijdschap uit, andere verdriet en weer andere woede,
    Net zoals de artiest het heeft bedoelt.
    Nooit heb ik gedacht zo dicht bij kunst kunnen komen,
    Om zelfs de emoties van de stukken te kunnen voelen.
    Veel mensen vragen zich af hoe het zou zijn om te leven in de wereld van kunst...
    … Maar wie had ooit kunnen denken dat het zo gevaarlijk zou zijn.


    Dit verhaal brengt twee verhaallijnen bij elkaar:

    Valerie is een meisje dat met hart en ziel van kunst houd. Als ze op een dag met haar klasgenoten naar een kunstgalerij van de kunstenaar Guertena gaat, word ze meegenomen naar de wereld van kunst. Na een paar dagen alleen blootgesteld te zijn aan de gevaren van die wereld, ontmoet ze Edward, die ze net heeft weten te redden van een schilderij. Ze vertrouwen elkaar niet echt, maar ze willen beide ontsnappen en terugkeren naar de echte wereld.

    Emily is één van de kinderen van Guertena, oftewel één van de schilderijen, en wil dolgraag ontsnappen naar de echte wereld en een normaal tienerleven leiden. Haar beste vriend Gwyn, die liever ´Eerlijkheid´ word genoemd omdat dat zijn echte naam is, heeft een oogje op haar en besluit mee te gaan. Om te ontdekken hoe ze moeten ontsnappen, gaan ze naar het orakelschilderij. Deze verteld dat er twee mensen van de echte wereld de plaats van de twee schilderijen die willen ontsnappen moeten overnemen als schilderij. Gwyn gaat hier niet mee akkoord, maar als Emily Valerie en Edward al in hun wereld heeft ontvoerd, is er niet veel keuze meer.


    -Onbekende personen.
    -Nederlands geschreven én gesproken.
    -Geïnspireerd van de game Ib, gemaakt door Kouri. Het verhaallijn is hetzelfde, maar de details niet.
    -Ik ben druk met school en soms een beetje lui, dus zal ik waarschijnlijk niet regelmatig kunnen posten.
    -Geschreven door ©AliceLiddell
    -Soundtrack


    Roses are red,
    Some are blue,
    I want to be your friend,
    I'd kill for you...

    Ik begin op: 17-11-´13

    [ bericht aangepast op 10 nov 2013 - 13:40 ]


    The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. - Capt. Jack Sparrow.