• DOE ALLEMAAL EVEN DE AWESOME QUIZ DIE IK HEB GEMAAKT. - KLIK. EN DE ANDERE AWESOME QUIZ DIE IK HEB GEMAAKT. - KLIK.

    EN NEEM ALLEMAAL EVEN EEN ABO OP DE NIEUWE STORY VAN BERNIE EN MIJ. - DARKNESS FALLS - HARRY STYLES & JADE THIRLWALL.

    NEEM ALLEMAAL EVEN BRAAF EEN ABO OP DE STORY VAN GAB EN MIJ. DAN VINDEN WIJ JULLIE LIEF, GHEHE. - LETTERS - ZOUIS.




    Berna - Awestruck - 9 november | 16
    Lieke - Script - 8 maart | 16
    Miriam - Shaughnessy - 5 maart | 14
    Anouk - Donoghue - 17 maart | 16
    Gabriëla - Scanlon - 29 december | 16
    Aniek - Steamy - 24 december | 14
    Melissa - Lipari - 22 januari | 15
    Ness - Nuka - 23 september | 14
    Marlijn - McDreamy - 24 december | 14
    Noek - Days - 27 juni | 15
    Marie - Averalda - 3 juni | 13
    Kayleigh - Kingsleyy - 21 januari | 13
    Sterre - Penthesilea - 9 oktober | 16
    Myke - VanGogh - 25 juli | 16
    Gail - Minions - 20 juni | 17
    Sylvie - Cenation - 18 juni | 19
    Linde - xAlways - 24 februari | 12
    Tessa - TereziPyrope - 12 juli | 17



    - 'Het voelt echt zo.. hecht met jullie. Alsof ik jullie al zo lang ken. Voor de vriendschap van ons, amazing topic people, is geen eens real life nodig.' Mir.
    - 'ASDFGHJKL, dit is echt één van de weinige plekken waar ik me thuis voel haha. *tears*' Kay(kay).
    - 'I'M BAAAAAAAAAAAAAAAACK! <3 x Myke' aka Myke.






    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 19:47 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Walsh schreef:
    (...)
    Ik zal wel kijken, hihi. Nog meer? c:


    Boy 7

    Brief aan mijn ontvoerder / Stolen

    ^Ligt eraan of je hem Nederlands of Engels wil.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Script schreef:
    (...)

    Die is echt super spannend!
    Uhm, alles van Helen Vreeswijk en Mel Wallis de Vries!
    De Frieda Klein trilogie van Nicci French.
    Verdwenen - Lisa Gardner.
    De kinder verzamelaar - Sabine Thiesler.
    Geraakt en Verborgen Verleden - Els Ruiters. Zijn een soort van vervolgen. ^^


    Alles van Helen Vreeswijk heb ik al gelezen. Zó goed!
    Ik ga wel even googlen waar die andere boeken over gaan. ^^


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Nuka schreef:
    (...)

    Boy 7

    Brief aan mijn ontvoerder / Stolen

    ^Ligt eraan of je hem Nederlands of Engels wil.

    Die ga ik ook even googlen. c:


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    DIT KREEG IK NET IN MIJN GB. ALKFSLEFJKL. FEELS.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Walsh schreef:
    (...)

    Alles van Helen Vreeswijk heb ik al gelezen. Zó goed!
    Ik ga wel even googlen waar die andere boeken over gaan. ^^


    Klopt! Mel Wallis de Vries zelft dezelfde soort boeken als haar, de rest is meer volwassen. Als je begrijpt wat ik bedoel. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    IK HEB EEN IDEE VOOR EEN VERHAAL:

    Wanneer Liam Payne opgepakt wordt, als verdachte op de moord van zijn ex, staat de wereld op zijn kop. Samen met een jonge vrouw, een oude vriendin van zijn ex, beland hij achter de tralies. De twee zijn beiden onschuldig, maar dit wordt niet gezien door de rest van de wereld. Ze hebben een kans om vrij te komen, waardoor de ander voor jaren in de bak zou blijven.
    Zou Liam bekennen, zal hij 14 jaar cel krijgen, en ... zal haar vrijheid terug winnen. En andersom. Besluiten ze beiden stil te zijn, krijgen ze beiden twee jaar. Maar zouden ze élkaar aanwijzen, belanden ze allebei voor 10 jaar in de cel.

    Ze leren elkaar kennen, sluiten een deal: Om niets te zeggen, maar kunnen ze elkaar vertrouwen of belandt de één toch voor jaren in de cel.


    Zoiets. Ik moet het nog uitwerken. Ik heb het van zó iets doms, haha.


    Miep

    Donoghue schreef:
    IK HEB EEN IDEE VOOR EEN VERHAAL:

    Wanneer Liam Payne opgepakt wordt, als verdachte op de moord van zijn ex, staat de wereld op zijn kop. Samen met een jonge vrouw, een oude vriendin van zijn ex, beland hij achter de tralies. De twee zijn beiden onschuldig, maar dit wordt niet gezien door de rest van de wereld. Ze hebben een kans om vrij te komen, waardoor de ander voor jaren in de bak zou blijven.
    Zou Liam bekennen, zal hij 14 jaar cel krijgen, en ... zal haar vrijheid terug winnen. En andersom. Besluiten ze beiden stil te zijn, krijgen ze beiden twee jaar. Maar zouden ze élkaar aanwijzen, belanden ze allebei voor 10 jaar in de cel.

    Ze leren elkaar kennen, sluiten een deal: Om niets te zeggen, maar kunnen ze elkaar vertrouwen of belandt de één toch voor jaren in de cel.


    Zoiets. Ik moet het nog uitwerken. Ik heb het van zó iets doms, haha.


    DoenDoenDoen


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Donoghue schreef:
    IK HEB EEN IDEE VOOR EEN VERHAAL:

    Wanneer Liam Payne opgepakt wordt, als verdachte op de moord van zijn ex, staat de wereld op zijn kop. Samen met een jonge vrouw, een oude vriendin van zijn ex, beland hij achter de tralies. De twee zijn beiden onschuldig, maar dit wordt niet gezien door de rest van de wereld. Ze hebben een kans om vrij te komen, waardoor de ander voor jaren in de bak zou blijven.
    Zou Liam bekennen, zal hij 14 jaar cel krijgen, en ... zal haar vrijheid terug winnen. En andersom. Besluiten ze beiden stil te zijn, krijgen ze beiden twee jaar. Maar zouden ze élkaar aanwijzen, belanden ze allebei voor 10 jaar in de cel.

    Ze leren elkaar kennen, sluiten een deal: Om niets te zeggen, maar kunnen ze elkaar vertrouwen of belandt de één toch voor jaren in de cel.


    Zoiets. Ik moet het nog uitwerken. Ik heb het van zó iets doms, haha.


    DOEN ANOUKIE.
    En je wilde toch jou foto in de quiz? ^.^ Dan moet je die nog even sturen, hè. c:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Donoghue schreef:
    IK HEB EEN IDEE VOOR EEN VERHAAL:

    Wanneer Liam Payne opgepakt wordt, als verdachte op de moord van zijn ex, staat de wereld op zijn kop. Samen met een jonge vrouw, een oude vriendin van zijn ex, beland hij achter de tralies. De twee zijn beiden onschuldig, maar dit wordt niet gezien door de rest van de wereld. Ze hebben een kans om vrij te komen, waardoor de ander voor jaren in de bak zou blijven.
    Zou Liam bekennen, zal hij 14 jaar cel krijgen, en ... zal haar vrijheid terug winnen. En andersom. Besluiten ze beiden stil te zijn, krijgen ze beiden twee jaar. Maar zouden ze élkaar aanwijzen, belanden ze allebei voor 10 jaar in de cel.

    Ze leren elkaar kennen, sluiten een deal: Om niets te zeggen, maar kunnen ze elkaar vertrouwen of belandt de één toch voor jaren in de cel.


    Zoiets. Ik moet het nog uitwerken. Ik heb het van zó iets doms, haha.


    Aaah, doen! Ik zal het sowieso lezen. c:
    Haha, waar heb je het van dan?


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Zo. Die moest de spotlight in want morgen is m'n GM over en dan zou ik met 6credits blijven steken. :'D


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    HEY BIJ DIT LIEDJE VAN LAURA PAUSINI HOOR JE OOK HETZELFDE OP HET EINDE ALS BIJ LITTLE MIX'S HOW YA DOIN'. LOL.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    OMG GUYS IK MAG MIJN USERNAME AL EEN DAG VERANDEREN!


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Nuka schreef:
    OMG GUYS IK MAG MIJN USERNAME AL EEN DAG VERANDEREN!


    WAAR GA JE HET IN DOEN? *O*


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Lieksie, jij hebt echt een goede smaak in boeken. ^^


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Heel eerlijk. Ik heb het van economie. Het is een speltheorie. c: Het verhaal gaat Prisoner's Dilemma heten (:

    Het gevangenendilemma (Engels: prisoner's dilemma) is een begrip uit de speltheorie als voorbeeld van de relatieve voordelen van samenwerken of niet

    Er is een ernstig misdrijf gepleegd. Twee gewapende mannen worden gepakt en het lijkt dat het de daders zijn, maar het bewijs ontbreekt. Ze worden apart in de cel gezet en kunnen niet met elkaar communiceren. De officier van justitie (openbaar aanklager) doet elke verdachte het volgende voorstel:
    1. Als jullie allebei blijven zwijgen, kan ik jullie niet veel maken. Je krijgt dan alleen een lichte straf wegens wapenbezit zonder vergunning.
    2. Als er een bekent, is de zaak rond. Degene die bekent zal ik vrijspreken omdat hij zo goed heeft meegewerkt. Degene die niet bekent kan minstens tien jaar gevangenisstraf verwachten.
    3. Als jullie allebei bekennen, krijgen jullie allebei vijf jaar.
    De vraag is: wat kan een gevangene het beste doen (optimale strategie)?

    De kern van het dilemma is dat het voor beide verdachten samen beter is te zwijgen, maar elke verdachte denkt alleen aan zijn eigen voordeel. Ongeacht wat de ander doet, is het voor elke verdachte beter te bekennen. Immers, als de ander zou zwijgen heeft bekennen het grootste voordeel, en als de ander bekent, heeft wederom bekennen het grootste voordeel. In de onderstaande tabel kruipen we in de huid van een van de verdachten:

    Ik zwijg Ik beken
    Hij zwijgt Ik krijg een geldboete, hij ook (samen nul jaar) Ik ben vrij, hij krijgt tien jaar (samen tien jaar)
    Hij bekent Ik krijg tien jaar, hij is vrij (samen tien jaar) Ik krijg vijf jaar, hij ook (samen tien jaar)

    Speltheoretisch bezien is het voornaamste kenmerk van dit spel dat het een niet-nulsomspel is: de gezamenlijke straf is - afgezien van de geldboete - nul of tien jaar. Vergelijkbare situaties komen in het dagelijks leven vaak voor. Is het in dergelijke situaties beter om samen te werken met de ander of om voor de snelle winst te gaan? Als men voorziet dat een dergelijke situatie met dezelfde partijen vaker zal voorkomen is het beter om samen te werken (en beiden te zwijgen in het voorbeeld). Is de ontmoeting eenmalig dan kan dit anders liggen.

    Het gevangenendilemma krijgt in de ethiek veel aandacht omdat nogal wat maatschappelijke problemen overeenkomsten vertonen met het gevangenendilemma. Het gaat dan niet meer om twee personen die wel of niet samenwerken, maar om vele mensen. Evenmin is er sprake van een eenmalige keuze, maar dient er steeds opnieuw gekozen te worden. We spreken dan van een gegeneraliseerde gevangenendilemmasituatie. Belasting betalen of afval opruimen zijn voorbeelden van een gegeneraliseerde gevangenendilemmasituatie.

    In het algemeen spreekt men in het gevangenendilemma van 'samenwerken' en 'deserteren' (Engels: cooperate en defect). In het klassieke dilemma is het samenwerken dus zwijgen (want als beide spelers dat doen, komen ze er gezamenlijk het beste vanaf) en deserteren is bekennen: men kiest dan voor het eigen hachje.


    Miep