• Dit is sinds dit jaar bij ons geïntroduceerd bij ons op school, waardoor een internationaal certificaat voor Engels kan halen, dat bij elk bedrijf/universiteit/etc. geldig is in de hele wereld ^^
    Ik ga het dit jaar volgen, en ik ben echt heel erg blij, want mijn ouder dachten eerst dat het te veel voor me zou zijn, maar na wat overtuiging en gepraat met mijn leraar, ga ik het toch doen ^^
    Als je meer info wilt: Zie hier info over het certificaat.

    Nou ben ik benieuwd: Heeft iemand hier al een First Certificate/Cambridge English gevolgd?


    Deep inside, I've never felt alive

    Nice! Dat is best awesome zeg.
    En nee, ik wilde dat ik het ook kon doen. Altijd handig.

    Dat is gaaf! Veel succes.


    Physics is awesome

    Oh dat had ik ook, heette bij ons FLE, Fast Lange English. Vier jaar gevolgd en elk jaar naar Engeland (laatste naar Schotland) en toen examen gedaan in CAE (één na hoogste, FCE - CAE - CPE) en gehaald (: Echt super nice, aangezien ik het nu ineens ook nodig blijk te hebben bij een internationale studie die ik hier in Amsterdam wil volgen :'D

    Je examen valt trouwens wel mee, als was ik wel fucking zenuwachtig bij mijn mondeling. Ik zat precies met iemand die praat alsof ze een echte Engelse is, toen klapte ik helemaal dicht. Alsnog alles gehaald hoor, alleen minder door de zenuwen :p
    Je krijgt de resultaten btw online, dan moet je zo inloggen en zie je ineens al je resultaten en of je geslaagd bent of niet, super spannend!

    [ bericht aangepast op 30 aug 2013 - 20:06 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb een paar jaar geleden mijn CAE certificaat gehaald als afsluiting van TTO. De examens vielen best mee, maar het was zo irritant om ze te maken :')


    Caution first, always.

    Ik denk dat je bij mij op school automatisch Cambridge English doet, maar dat si wat lastig uit te leggen. :') Maar het duurt nog wel even voor ik daar examen in doe. (:
    Echt leuk dat je je ouders hebt kunnen overhalen!


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb examen gedaan in FCE, maar mijn uitslagen waren op niveau CAE, dus ik heb een CAE diploma. :')
    Ik vond het echt makkelijk, alleen het was jammer dat we helemaal vanuit Rotterdam naar het examencentrum in Utrecht moesten, ach ja school betaalde.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Davies schreef:
    Ik denk dat je bij mij op school automatisch Cambridge English doet, maar dat si wat lastig uit te leggen. :') Maar het duurt nog wel even voor ik daar examen in doe. (:
    Echt leuk dat je je ouders hebt kunnen overhalen!


    •*• Lululu •*•

    Ik heb het ook gevolgd via school. Ik heb vlak voor de zomervakantie mijn CAE exam gehaald met een A. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik volg het dit jaar ook, ein-de-lijk. Ik gok dat ik B2 haal, en eventueel C1. Daarna wil ik via cursus of C1 halen, mocht ik B2 hebben gehaald, en daarna C2, maar mocht ik mijn C1 wel halen, ga ik voor C2. Ik wil dit als sinds de tweede klas. :Y)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Nee, we hadden het wel bij ons op school. Helaas is Engels niet mijn sterkste punt, waar ik écht van baal, anders wilde ik het echt wel volgen (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik wil ook heel graag zoiets doen, maar ik heb een stomme school die dat niet wil lesgeven en het ook niet wil betalen
    Misschien doe ik het in de 5de of 6de


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mensen je kan zelf ook makkelijk zo een examen invragen en oefentoetsen maken op internet :') school betaalt dat nl sowieso niet, het examen moet je zelf betalen, school regelt enkel voor vervoer. De lessen waren ipv andere verplichte uren bij mij en kosten enkel geld vanwege de reizen. Kreeg ook nooit engelse les oid, geen grammatica of luistertoetsen.. Keek engelse films, las oud engelse toneelstukken, veel creative writing etc.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik moet ook betalen voor mijn boeken en volgens mij ook voor iets anders, maar dat is "maar" €250,- (Ik zeg "maar", omdat wij niet voor lessen hoeven te betalen omdat we die krijgen van een leraar bij ons op school, die daar waarschijnlijk voor doorbetaald wordt). Verder, als ik in een keer mijn examen haal (in juni), dan wordt alles vergoed door de school ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Dat heb ik in de onderbouw gedaan, als deel van TTO :') Het viel echt heel erg mee, het was in ieder geval veel makkelijker dan de toetsen die ik gewoon op school voor Engels kreeg xd


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik heb vorig jaar mijn FCE examen gedaan in 4vwo, slaagde met 77 procent (B) en doe nu CAE. Je moet je beseffen dat het hier echt meer om je taalgevoel gaat dan om je leervermogen, en je echt verschillende dingen doet. Ik vind dat heerlijk, hihi


    Miep