• Hallo iedereenn,

    Ik heb een probleem, wat me best wel dwars zit.

    Ik en mijn vriendin vinden dezelfde jongen leuk.

    En wij zijn niet de enige, want als je bijvoorbeeld op zijn Instagram kijkt zie je allemaal reacties zoals
    'Cutie' 'Perfect'

    Maar wat nou echt het probleem is, is dat mijn vriendin hem ineens leuk vond.

    Het begon toen we begin dit jaar in een hele nieuwe klas kwamen, en ik vond hém eigenlijk meteen al leuk. (laten we hem omdopen tot Jantje). Jantje had op dat moment nog met een meisje die op een ander niveau zit, maar toen dat uit ging vond mijn vriendin Jantje ook ineens leuk. En nu trekt ze de hele tijd zijn aandacht en begon ook ineens tegen hem te praten op Whatsapp. Dat duurde niet lang, want na een paar berichten ging hij al 'slapen' (om half 10, wat hij nooit doet). Ik kwam ongeveer een uur later op zijn twitter een bericht tegen met iets als 'Slapen, goodnight', dat betekend dus dat hij niet meer met haar wilde praten ofzo (zo vang ik het op). Dan komen er ook nog momenten op school bij dat Jantje en een vriend bij ons in het groepje kwamen zitten. Ze maakte 'ruzie' om de stoel bij mij en uiteindelijk zat Jantje daar dus. We waren een beetje aan het praten en toen de volgende les kwamen ze weer bij ons zitten.

    ((Sorry voor het zeurverhaal))

    Maar ik vind het best irritant en raar dat mijn vriendin hem ook ineens leuk vind, terwijl ze weet dat ik al best lang een crush op hem heb. Dan is het ook nog zo dat ze een andere jongen ook leuk vond/vind, maar hij ineens gemeen ging doen tegen haar. Ik heb al geprobeerd om er met haar over te praten, maar ze negeert het...

    Hebben jullie misschien tips om ervoor te zorgen dat hij niet tussen onze vriendschap in komt te staan? Want ik wil mijn vriendin echt niet kwijt.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 16:20 ]


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Er is geen regel dat een vriendin een jongen niet leuk mag vinden omdat jij hem al best lang leuk vind :') Vind ik dan.


    -

    Ben je er zeker van dat ze wel zo'n goede vriendin is? Want, het lijkt nu alsof ze totaal niet om jou of je gevoelens geeft én je kan niet eens deftig met der praten over de situatie. Misschien moet je eens een duidelijk monoloog met der voeren en haar vertellen dat jij het echt niet leuk vindt op die manier maar dat je haar ook niet kwijt wilt? Misschien komt er dan wel iets uit. Hou ook in gedachten dat zij hem ook al langer leuk kan vinden maar dat ze er gewoon niets over zei en geen stappen ondernam omdat hij al een vriendin had. Veel sterkte en succes iig.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 16:18 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Genius schreef:
    Er is geen regel dat een vriendin een jongen niet leuk mag vinden omdat jij hem al best lang leuk vind :') Vind ik dan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Genius schreef:
    Er is geen regel dat een vriendin een jongen niet leuk mag vinden omdat jij hem al best lang leuk vind :') Vind ik dan.


    Van mij mag ze hem wel leuk vind hoor, ik vind het alleen een beetje raar dat ze hem ineens leuk vind..

    BTW; Ze was een week daarvoor nog op een andere jongen..


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Jongens zijn geen voorwerpen die je zomaar kan claimen, helaas heb jij net de pech dat zij op dezelfde jongen valt. Ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten en kan je dan ook helaas niet helpen. Ik vind het wel vervelend voor je.


    26 - 02 - '16

    Een goede vriendin blijft van jouw crush of vriendje af. Dat is nou eenmaal iets wat ik logisch vind klinken. Als jullie deze jongen nou beiden zo leuk vinden dat jullie vriendschap eraan kapot gaat, gewoon laten lopen. Probeer het af te wegen. Is de vriendschap tussen jou en je vriendin belangrijker dan een jongen of niet?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt voor de reacties.
    xo


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Orianna schreef:
    Jongens zijn geen voorwerpen die je zomaar kan claimen, helaas heb jij net de pech dat zij op dezelfde jongen valt. Ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten en kan je dan ook helaas niet helpen. Ik vind het wel vervelend voor je.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Het kan zijn dat ze hem ook leuk vind inderdaad, of de boy aantrekkelijker wordt volgens haar omdat hij opeens vrij is. Wel vind ik het stom dat ze zijn aandacht probeert te trekken terwijl ze weet dat jij hem ook leuk vind. Of praat met haar erover, of probeer allebei er over heen te komen, en niet met die jongen te bemoeien.

    Als je jullie vriendschap echt niet wilt breken, moet je hem achter je laten.


    Do what people say you can't.

    Guitarros schreef:
    Het kan zijn dat ze hem ook leuk vind inderdaad, of de boy aantrekkelijker wordt volgens haar omdat hij opeens vrij is. Wel vind ik het stom dat ze zijn aandacht probeert te trekken terwijl ze weet dat jij hem ook leuk vind. Of praat met haar erover, of probeer allebei er over heen te komen, en niet met die jongen te bemoeien.


    Ik denk alleen niet dat het makkelijk gaat worden om over een jongen heen te komen als je elke les bij hem in hetzelfde klaslokaal zit :$
    Wel bedankt voor je reactie :)

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 16:39 ]


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    BabyLuxLover schreef:
    (...)

    Ik denk alleen niet dat het makkelijk gaat worden om over een jongen heen te komen als je elke les bij hem in hetzelfde klaslokaal zit :$
    Wel bedankt voor je reactie :)


    Nee klopt, maar gewoon, niet hem gaan stalken, foto's kijken, niet proberen te denken aan hem, misschien raak je nog wel over hem dan.
    Igg niet zelf proberen initiatief te nemen.

    Guitarros schreef:
    (...)

    Nee klopt, maar gewoon, niet hem gaan stalken, foto's kijken, niet proberen te denken aan hem, misschien raak je nog wel over hem dan.
    Igg niet zelf proberen initiatief te nemen.


    Bedankt voor de tip (:
    En sws zelf initiatief nemen lukt mij niet XD


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Ik zou er eens met je vriendin over praten als het je dwars zit en dat je niet wil dat jullie vriendschap hierdoor kapot gaat. Maar geeft die jongen eigenlijk signalen af dat hij jou wel leuk/leuker vindt dan je vriendin?


    You're never fully dressed without a smile

    Presence schreef:
    Een goede vriendin blijft van jouw crush of vriendje af. Dat is nou eenmaal iets wat ik logisch vind klinken. Als jullie deze jongen nou beiden zo leuk vinden dat jullie vriendschap eraan kapot gaat, gewoon laten lopen. Probeer het af te wegen. Is de vriendschap tussen jou en je vriendin belangrijker dan een jongen of niet?


    † Love? I want to sleep.