• Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan NaNoWriMo, en ik heb twee plotten bedacht, maar nu kan ik niet kiezen! Ze zijn beide heel verschillend, met twee verschillende main characters, dus ik vind het erg lastig. Kunnen jullie even laten weten welke jou het beste lijkt?


    Verhaal 1
    Het is tien jaar geleden sinds Joanie alles om zich heen zag wegvagen in een sneeuwstorm. Niet een stad, of een gebied, maar het lijkt wel alsof de hele wereld is getroffen. Als je het geluk hebt om eraan te ontkomen, is de kans groot dat je later alsnog sterft van de honger of de kou. In de ruïnes van de steden houden zich soms nog kleine groepjes overlevenden verborgen. Joanie heeft haar familie nog steeds niet gevonden, en iedere dag dreigt ze haar laatste beetje hoop te verliezen. Het liefst blijft ze alleen, want ze weet dat de kou en de honger soms niet eens haar grootste vijanden zijn.. Maar het lastig om te leven als je niemand vertrouwt. Ook jezelf niet.

    Het is een verhaal over overleven, over het gevoel van veiligheid en warmte, over vertrouwen, over moraal, over spanning en liefde. Joanie moet leren om zichzelf open te stellen voor anderen en komt voor een paar hele lastige keuzes en verantwoordelijkheden te staan. Joanie is een stoer, maar bitter en sarcastisch karakter die nog veel te leren heeft.

    Verhaal 2
    Noëla leidt een saai leven. De mensen om haar heen kennen haar al jaren, maar weten eigenlijk nog steeds niet wie ze is. En dat weet ze zelf ook niet echt.
    In haar eigen wereldje, in haar gedachten, is het alles behalve saai. Haar verveling bestrijdt ze door zich bezig te houden met alles behalve zichzelf. Wanneer haar broer overlijdt, iemand die haar beter kent dan wie dan ook, stort ze in. Hij was de enige die haar wel begreep. Die nacht valt ze in een diepe slaap en komt ze terecht in een droom die haar hele leven over hoop gooit. Het begint allemaal met een brief van haar broer; hij wil dat Noa het allergrootste en beste avontuur ooit gaat beleven. Hoe dieper ze gaat hoe vreemder het word. Alle verhalen die ze ooit heeft bedacht, alle karakters die ze heeft gemaakt en alle mensen die ze kent komen samen in haar eigen fantasiewereld... Waarom zou ze hier aan willen ontsnappen?

    In dit verhaal moet Noëla leren omgaan met de realiteit, moet ze leren om te durven, risico's te nemen, komt ze personages van vroeger opnieuw tegen en beleeft ze een groot avontuur. Noëla is een erg dromerig meisje, bescheiden en soms iets te zachtaardig.

    ST0RMY schreef:
    Ik vind het fijner om me te focussen op een verhaal te gelijker tijd, anders ga ik dingen door de war halen.

    Ooh ja dat snap ik wel. Maar ik vind allebei de ideeën erg leuk en origineel, dus ik zou het zonde vinden als je één verhaal zou laten voor wat 't is. Ik vind verhaal één toch wat leuker, aangezien het wat meer fantasy is, maar dat is puur mijn persoonlijke mening. Ik denk dat je het best zelf toch maar moet kijken welk verhaal je het meest aanspreekt omdat je dan ook meer plezier hebt in het schrijven.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    De 2de (: