• Twee jaar geleden zijn we verhuisd. TOen had ik het er erg moeilijk mee enzovoort, maar nu is dat allemaal voorbij. Wat ik niet wist, was dat voor mijn zusje dat allemaal niet voorbij is. Ze had erg veel verborgen gehouden. Haar verhaal:

    Twee jaar geleden had ze meteen een goed vriendin, M. Die vriendin was erg aardig, maar ook heel erg jaloers. Mijn zusje mocht alleen maar met haar omgaan, maar mijn zusje vond dat oke. Na een halfjaar was er een nieuw meisje in hun klas, S, waar ze meteen vriendinnen mee werden. M begon mijn zusje steeds slechter te behandelen, en normaal zou je dan nog wel iemand anders hebben om mee om te gaan, maar aangezien mijn zusje altijd helemaal geclaimed werd, niet.
    Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ik wist op dat moment al van alle drama, maar mijn zusje verzekerde me dat alles beter zou worden, want er kwam een nieuw meisje bij haar in de klas, L. L, had ook bij mij in de klas gezeten, en ik wist dat ze een bitch was. Wat ze allemaal gedaan heeft ga ik niet vertellen, maar het is niet veel goeds. Ondanks dat, loste ze toch de ruzie op. Ik dacht dat het klaar was.
    Maar, gisteravond zat mijn zusje in tranen en heeft ze me de rest verteld. L dus toch gemeen tegen haar, en het was helemaal niet goed gekomen. L trapte haar, loog, en schold haar uit. Of ze dit deed als een grapje ofzo was niet duidelijk, maar haar kan mijn zusje dus niet meer vertrouwenIk weet nu dus niet of ze me het hele verhaal heeft verteld, omdat ze dat dus blijkbaar moeilijk vind.

    Hoe kan ik haar helpen, want ze wil graag mijn advies, maar dat kan ik niet geven.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 20:31 ]


    Even is the darkest of night there is hope. As the moon lights our path, so does hope lights our way.

    Probeer haar gerust te stellen en ervan te overtuigen dat ze je echt kan vertrouwen


    Spoiler alert: you will save yourself

    Eh, sorry, ik snap het eerlijk gezegd niet echt helemaal. Dus die vriendin die haar claimt behandeld haar slecht en dat nieuwe meisje ook?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @Malafide Ja

    Ik zal het wat overzichtelijker maken

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 20:29 ]


    Even is the darkest of night there is hope. As the moon lights our path, so does hope lights our way.

    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit is mijn advies:

    Ik zou haar eerst gewoon troosten en misschien kan je geen advies geven, maar je kan haar wel zeggen dat jullie er samen een oplossing voor kunnen zoeken. Laat haar merken dat ze er niet alleen voor staat en laat haar gewoon even uithuilen, knuffelen, waar ze ook maar behoefte aan heeft. Als dat er allemaal gewoon uit is, kun je samen met haar gaan overleggen voor een oplossing. Misschien een andere klas of desnoods een andere school waar ze opnieuw kan beginnen? Of misschien is een praatje met de juiste leraren al genoeg om dit weg te werken. Ligt er even aan, ook aan wat haar de beste oplossing lijkt.
    Het is in ieder geval je zusje en aangezien ik zelf de jongste ben, weet ik dat ik het heel fijn vond, als mijn zus mij al gewoon hielp, luisterde en troostte. Dat zorgde er altijd voor dat ik mij veilig voelde en rustig werd. Dan kon ik vaak zelf gewoon een oplossing bedenken en soms overlegde ik dan gewoon met mijn zus of stapte we samen naar mijn ouders, omdat ik dat dan alleen niet durfde, maar met mijn zus wel.


    Happy Birthday my Potter!

    Praat er met je ouders over als je dat nog niet hebt gedaan, en stap desnoods naar haar mentor toe of zorg ervoor dat je met die mensen kunt praten die je zusje slecht behandelen zodat het opgelost kan worden.

    Verder zou ik het ook niet weten, succes! Hopelijk wordt het snel afgehandeld, want dit is niet leuk!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kan ze hier niet mee naar de leerkracht gaan of een andere vertrouwenspersoon? Ze moet hier wel echt iets aan doen, en dan vooral iemand die wat 'hoger' staat, want als ze niets doet word het erger.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je kunt zeggen dat je er voor je zusje bent. En misschien kun je voorstellen jullie ouders en/of mentor er bij te betrekken? Die kunnen soms nog wel eens goeie ideeën hebben. Want jullie hoeven dit niet in je eentje op te lossen.


    You are beautiful, you are love.

    Ik zou eigenlijk graag willen weten wat er nou eigenlijk is gebeurd en wat je zusje je verteld heeft. Oh ja, en hoe oud ze is. Sorry, maar zonder dat weet ik namelijk niet zo goed wat er gaande is, ik heb alleen maar een vaag beeld ervan. Als je dat liever niet openbaar wilt zetten, mag je mij natuurlijk altijd PB'en.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zal het je pben


    Even is the darkest of night there is hope. As the moon lights our path, so does hope lights our way.

    Ik heb ook in dit soort situaties gezeten.
    Zeg dat ze eerlijk moet zijn.
    Omdat het anders alleen erger zal worden.


    Stay strong

    Rosarum schreef:
    Ik zou eigenlijk graag willen weten wat er nou eigenlijk is gebeurd en wat je zusje je verteld heeft. Oh ja, en hoe oud ze is. Sorry, maar zonder dat weet ik namelijk niet zo goed wat er gaande is, ik heb alleen maar een vaag beeld ervan. Als je dat liever niet openbaar wilt zetten, mag je mij natuurlijk altijd PB'en.


    + praten met wat leerkrachten en ouders zal altijd goed helpen, sterkte met je zusje, meis.


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)

    + praten met wat leerkrachten en ouders zal altijd goed helpen, sterkte met je zusje, meis.


    Wanneer leerkrachten erachterkomen schakelen ze direct harde maatregelen in.
    Bij mij was dat ook zo.
    Probeer het zelf op te lossen


    Stay strong

    Ik wil even kwijt dat het opgelost is, gelukkig

    Ze is naar de leraar gegaan en het bleek dat mijn zusje al die tijd ook rottig deed tegen haar vriendinnen enz. Dat ze zielig kan doen wist ik al wel. Ach ja, nu is alles weer goed :)


    Even is the darkest of night there is hope. As the moon lights our path, so does hope lights our way.

    Ik ben blij dat alles is goedgekomen! ^^


    Some people are art and do art at the same time