• Heyy,

    Ik zit met een 'probleem' die voor heel veel onduidelijkheid en verwarring zorgt...
    Voordat ik alles op tafel leg, begin ik eerst bij het begin.

    Vorig schooljaar kwam ik als een onzeker en teruggetrokken meisje in de 2e klas. Ik had nooit vrienden gehad en ik was vaak gepest.
    Er was 1 meisje die net zo onzeker overkwam...
    Ik kwam met haar in contact en dit groeide uit tot een hechte vriendschap.
    Alles ging goed totdat ik haar verleden te weten kwam. Haar verleden zit vol pijnlijke en moeilijke gebeurtenissen die ze merendeel alleen met mij deelde (die laat ik hier even achterwegen). Ik begreep haar beter en zag dat ze achteruit ging... Het ging zelfs zo snel achteruit dat het echt niet meer goed ging met haar.
    7 maanden geleden heeft ze geprobeerd zelfmoord te plegen. Ze was met me aan het whatsappen toen ze het probeerde. Ik barste in huilen uit en vertelde mijn moeder wat er was. Zij heeft meteen naar mijn vriendin haar huis gebeld. Ook heeft ze school geïnformeerd.
    Tot op de dag van vandaag heeft ze een hekel aan mijn moeder.

    Maarja, dit was een deel van het verhaal waar ik mee zit.
    Ongeveer 1 maand geleden was ik het helemaal zat en heb ik het contact verbroken. Ze flipte hem helemaal.
    Toen heeft ze me verteld dat ze me al 1,5 maand leuk vindt, maar het nooit wilde vertellen, omdat ze me er niet mee lastig wilde vallen.
    Ik had het eigenlijk al door, maar ik durfde het niet te vragen. Ik wist al heel lang dat ze biseksueel is en dat accepteer ik ook echt.

    Langzamerhand werd ik steeds vrolijker wanneer ik haar zag en kon ik niet meer aan iets anders denken dan aan haar.
    Vandaag heeft ze me verteld dat ze verliefd op me is.. Ik begon meteen te glimlachen.
    Elke keer als we over liefde of iets wat ermee te maken heeft, klopt mijn hart wat sneller en krijg ik het meteen een stukje warmer.
    Maar ik heb nog nooit iemand leuk gevonden, dus ik weet niet hoe het voelt om iemand leuk te vinden...
    Het verward me... Als ik ook maar een klein beetje meer duidelijkheid zou kunnen krijgen, dan zou ik al dolblij zijn.
    Even ter informatie, ik weet niet of ik op mannen, vrouwen of misschien wel op allebei val, dus dat is ook weer een stukje onduidelijkheid.
    We geven elkaar sinds een paar weken terug weleens kusjes op de wang of op het voorhoofd en dat maakt me ook best blij en gelukkig..

    Ik weet het, ik ben 13 (16 november word ik 14). Het is niet echt normaal om nu al verliefd te zijn of hiermee bezig te zijn, maar blijkbaar kan het toch.
    Als iemand me advies kan geven of een beetje kan helpen met duidelijkheid krijgen, dan zou ik dat erg waarderen. (:

    Much love,
    Amber (BrooksBro)

    [ bericht aangepast op 7 nov 2013 - 16:32 ]


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Huh? Maar eerst verbreek je het contact, en zodra ze zegt dat ze je leuk vindt, ga je ineens weer met haar om..?


    ars moriendi

    Beetje raar dat ze met je whatsapp't als ze zelfmoord probeert te plegen :') Alsof ze gewoon aandacht wilt en bluft over het feit dat ze zelfmoord gaat plegen. En zoek je ineens geen contact meer met haar? Ze voelt zich dus blijkbaar hartstikke kut en dan laat je haar stikken? :')

    w.e
    Anyway, weet ik veel. Kijk hoe het verder gaat. Misschien val je idd wel gewoon ook op meisjes. idk.


    I live for the applause, you will die for it.

    Sorry voor de onduidelijkheid...
    Het punt is, ik kan niet zonder haar... Voordat ik het contact had verbroken, zei iedereen steeds dat ze me als shit behandelde... Haar zelfmoordpoging heeft veel met me gedaan waardoor ik nu nog steeds niet lekker in mijn vel zit en soms best negatief denk... Daarom wilde ik even van alle onrust af en heb ik haar voor anderhalve dag genegeerd... Toen ze me belde en ik haar hoorde huilen brak ik... Ik heb haar beloofd dat ik nooit meer zoiets zou doen...
    Vandaar dat ik weer met haar omga...


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Ik heb ook zoiets gehad, alleen van via internet en andersom. Ik denk dat je op je gevoel af moet gaan, je hoeft niet perse op een geslacht te vallen, je kan ook gewoon op een persoon verliefd worden.
    Normaal zou ik zeggen; ben je niet verliefd op het gevoel van verliefd zijn, maar dat denk ik niet omdat dit je eerste keer is.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2013 - 16:40 ]


    Your make-up is terrible

    BrooksBro schreef:
    Sorry voor de onduidelijkheid...
    Het punt is, ik kan niet zonder haar... Voordat ik het contact had verbroken, zei iedereen steeds dat ze me als shit behandelde... Haar zelfmoordpoging heeft veel met me gedaan waardoor ik nu nog steeds niet lekker in mijn vel zit en soms best negatief denk... Daarom wilde ik even van alle onrust af en heb ik haar voor anderhalve dag genegeerd... Toen ze me belde en ik haar hoorde huilen brak ik... Ik heb haar beloofd dat ik nooit meer zoiets zou doen...
    Vandaar dat ik weer met haar omga...

    Maar mensen whatsappen niet zodra ze zelfmoord gaan plegen. Ik heb er ervaring mee met mijn eigen beste vriendin, die al twee pogingen heeft gedaan. Zoiets doe je wanneer je geen uitweg meer ziet en je daar verder "niemand mee lastig wil vallen". Ik denk dus stiekem dat het een schreeuw om aandacht was bij jouw vriendin.

    Anyway, doen wat goed voelt. Als jij vlinders voelt bij haar, ga er gewoon voor. Maar weet wel waar je aan begint, want ze is er wel eentje met een gebruiksaanwijzing maak ik op uit je verhaal. Als je er voor gaat, moet je er ook zeker van zijn.


    ars moriendi

    Wat heeft leeftijd met verliefdheid te maken? Op de middelbare werd ik ook al verliefd op jongens, dus die opmerking vond ik een beetje apart. Mijn vorige relatie was ook op m'n 13e, bijna 14. Dus daar zit het probleem niet.
    Praat er anders met haar over. Dat je je wel zo gelukkig voelt en blij word als je bij haar bent, maar je het nog een beetje eng vind? Waarschijnlijk heeft ze er wel begrip voor.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Wat heeft leeftijd met verliefdheid te maken? Op de middelbare werd ik ook al verliefd op jongens, dus die opmerking vond ik een beetje apart. Mijn vorige relatie was ook op m'n 13e, bijna 14. Dus daar zit het probleem niet.
    Praat er anders met haar over. Dat je je wel zo gelukkig voelt en blij word als je bij haar bent, maar je het nog een beetje eng vind? Waarschijnlijk heeft ze er wel begrip voor.

    Ja, ik krijg nogal vaak te horen dat relaties op je 13e/14e niet echt gebruikelijk/normaal zijn.. :')

    En ja, mijn ouders en andere beste vriendin zeiden ook al dat het een schreeuw om aandacht was...


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    BrooksBro schreef:
    (...)
    Ja, ik krijg nogal vaak te horen dat relaties op je 13e/14e niet echt gebruikelijk/normaal zijn.. :')

    En ja, mijn ouders en andere beste vriendin zeiden ook al dat het een schreeuw om aandacht was...


    Ik vind dat het best kan, als je er klaar voor bent. Vast om te oefenen, meestal blijf je toch niet samen.

    Een schreeuw om aandacht betekent ook niet meteen dat het nep is, trouwens. Ze willen gewoon hulp, of iets anders.


    Your make-up is terrible

    Nee, daar heb je gelijk in. Ik weet vrijwel zeker dat het echt was, aangezien ze er genoeg redenen voor heeft... En ik denk ook dat ze bang was... Echt heel bang... Ze was in de war en het ging heel slecht met haar...


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Ik was ook gewoon 14 met m'n huidige relatie die ik heb, ben nu 15, en heb over 3 dagen een jaar met hem. Ik vind dat 13/14 best een normale leeftijd is om verliefd te worden. Het kan zijn dat je lesbisch bent, of je voelt je gewoon heel fijn bij haar. Maar ik snap het niet precies ben je nou nog wel vriendinnen met haar of niet? En waarom had je het contact verbroken. Igg, wees er voor haar. Succes.

    Onze band is nu nog sterker dan ooit haha.
    Ik had het contact verbroken, omdat ik bang was dat er weer een terugval zou komen in de vriendschap of haar situatie en ik was een beetje klaar met de ruzies die we hadden en de meningen van mijn familie en vrienden... Ik wist niet goed wat ik moest doen...


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Voel je je niet gewoon gevleid omdat iemand verliefd op je is? Dat bedoel ik niet zo bot als het eruit komt, maar dat moet je goed bij jezelf onderzoeken, anders is zo'n relatie gedoemd om te mislukken en daar kan een hele hoop narigheid van komen.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2013 - 17:02 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Voel je je niet gewoon gevleid omdat iemand verliefd op je is? Dat bedoel ik niet zo bot als het eruit komt, maar dat moet je goed bij jezelf onderzoeken, anders is zo'n relatie gedoemd om te mislukken en daar kan een hele hoop narigheid van komen.


    Ik snap je punt. Daar was ik zelf al bang voor namelijk... Ik weet het niet... Ik denk dat ik geduld moet hebben en kijken of ik wat meer ga voelen voor haar...
    Ze zei zelf ook al dat ze niet wil dat ik straks denk van "sorry, maar ik val toch niet op meisjes" ofzo... Dat heeft ze al eens meegemaakt...


    "I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood

    Ik zou het gewoon nog even aankijken. Het lijkt mij in ieder geval dat je haar op zich wel leuk vindt, alleen nog niet zeker bent of je echt verlieft bent? Mijn tip, begin nooit een relatie of whatever voor je dat zeker weet. Ik zou haar gewoon héél duidelijk vertellen waar je precies mee zit en het dan even aankijken. Als je echt verliefd bent, merk je het wel. Daarbij ben je dan gewoon eerlijk tegen haar en wordt jullie vriendschap niet zo onder druk gezet en dergelijke.


    Happy Birthday my Potter!

    Barnabas schreef:
    Voel je je niet gewoon gevleid omdat iemand verliefd op je is? Dat bedoel ik niet zo bot als het eruit komt, maar dat moet je goed bij jezelf onderzoeken, anders is zo'n relatie gedoemd om te mislukken en daar kan een hele hoop narigheid van komen.

    Dit. Je moet zeker weten dat je niet verliefd bent op het verliefd zijn.
    Zodra je dat zeker weet, wens ik je veel succes en zou ik er gewoon voor gaan! Trek je vooral niks aan van wat andere mensen denken, want het zijn gewoon niet hun zorgen.


    From these ashes, I will rise