• Ik heb een probleempje waar ik eigenlijk nogal mee zit, omdat het stom en ongemakkelijk is voor mij en mijn beste vriendin. Kijk, ik heb twee beste vriendinnen: Angela en Serena (dit zijn niet hun echte namen). Zij zijn echt hele goede vriendinnen voor me en ik ken ze al voor een lange tijd.
    Angela is van ons drieën de prater; ze is heel spontaan en hyper en praat gewoon over alles wat ze kan bedenken. Dit vind ik fijn, omdat ik meer een luisteraar ben. Als Angela dan iets verzint om over te praten, ga ik daar weer in mee, etc.
    Mijn andere vriendin Serena is echter hetzelfde als ik, alleen is ze nog iets stiller van nature. Serena en ik zijn dus beide luisteraars. Als Angela erbij is, kan Serena echter ook heel grappig en spontaan zijn. Daarom vullen we elkaar zo goed aan. We zijn ook het liefst met z'n drieën: helemaal compleet.
    Mijn probleem is dus: Serena en ik kunnen niet meer alleen samen zijn zonder dat het saai en ongemakkelijk wordt. Zonder Angela is Serena niet echt meer spontaan. Ik probeer dan een beetje de gangmaker te zijn, maar als ik over iets begin komt er meestal één reactie op en vervolgens niet meer. Ik kan dus niet echt een gesprek meer met haar aanknopen. Ik vind Serena echt geweldig maar we kunnen gewoon niet echt meer met z'n tweeën overweg, omdat we beide luisteraars zijn. Ik vind het jammer dat ik niet meer alleen met haar af kan spreken. Angela gaat over een paar dagen 2 weken op vakantie, en Serena en ik blijven thuis. Buiten ons kleine vriendengroepje zijn er niet echt meisjes waar ik graag mee omga, maar ik heb al vaker alleen met Serena afgesproken en dat leidt altijd tot hetzelfde. Ik denk trouwens niet dat Angela's afwezigheid ervoor zal zorgen dat Serena en ik wat meer naar elkaar toegroeien, want Serena en ik hebben vaker met z'n tweeën afgesproken. Misschien is dit een beetje onduidelijk of is er niet echt een oplossing, maar ik hoop toch echt dat jullie me kunnen helpen, want ik weet niet echt wat ik moet doen als Angela op vakantie gaat.
    Het rare is dat wanneer Serena en ik samenzijn als we met andere mensen zijn, maar dan gewoon naast elkaar fietsen of iets dergelijks, we wél gespreksstof hebben. Het is heel gecompliceerd...

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 9:25 ]


    I can't define who I am.

    Misschien moeten jullie dingen doen waarbij praten niet echt noodzakelijk is en dan heb je daarna gelijk gespreksstof.
    Ik denk ook dat het goed is voor jou, als je dit zo voelt, niet met die gevoelens bij Serena te zijn. Daarmee bedoel ik dat, als je afspreekt, je dit niet de hele tijd in je achterhoofd moet houden en van alles gaat forceren, want dat maakt het vaak juist zo awkward als er een stilte valt, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 0:08 ]


    I can't define who I am.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 0:08 ]


    I can't define who I am.

    Bedankt voor je reactie. Dat over dingen doen waarbij praten niet echt noodzakelijk is is een goed idee, alleen we wonen ergens waar niet heel veel te doen is. Ik heb dat al vaker gedacht; gewoon niet forceren, maar als er telkens van die stiltes en hele korte gesprekken zijn terwijl dat met Angela erbij heel anders is, voelt het toch vreemd...


    I can't define who I am.

    Kijk samen een film, ga ergens zwemmen of maak je eigen ijsjes of smoothies. DIY is ook altijd leuk. Zolang je bezig met iets bent zal het vast heel gezellig worden, want je hebt ook meteen gespreksstof: Jullie bezigheid. Je bent dan niet verplicht om te praten, maar het wordt toch al vrij snel gezellig.


    From these ashes, I will rise

    Dat klinkt goed ja, bedankt voor je reactie!


    I can't define who I am.

    TragicYouth schreef:
    Bedankt voor je reactie. Dat over dingen doen waarbij praten niet echt noodzakelijk is is een goed idee, alleen we wonen ergens waar niet heel veel te doen is. Ik heb dat al vaker gedacht; gewoon niet forceren, maar als er telkens van die stiltes en hele korte gesprekken zijn terwijl dat met Angela erbij heel anders is, voelt het toch vreemd...


    Ja, natuurlijk is het anders. Ik denk dat dat niet eens aan Angela ligt, maar dat dat ongetwijfeld zo is met ieder ander willekeurig persoon. Misschien moet je Serena niet vergelijken zoals ze is als jullie met zijn drieën zijn en met zijn tweeën. Dit is vast hoe ze is en misschien is ze, alleen met zangles, ook wel zo.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik begrijp wel wat je bedoeld. Wat misschien een idee is, is om inderdaad iets actievers te doen? Fietsen, zwemmen, tekenen, desnoods kun je voorstellen samen een boek te schrijven, als jullie beiden van schrijven houden.
    Probeer anders samen een projectje op te zetten, iets wat je beiden leuk vind. Verder kom ik zelf ook niet, helaas, maar wel succes ermee!


    Tijd voor koffie.

    Mediteren. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Threnody schreef:
    Kijk samen een film, ga ergens zwemmen of maak je eigen ijsjes of smoothies. DIY is ook altijd leuk. Zolang je bezig met iets bent zal het vast heel gezellig worden, want je hebt ook meteen gespreksstof: Jullie bezigheid. Je bent dan niet verplicht om te praten, maar het wordt toch al vrij snel gezellig.


    -

    of ga dit doen :Y)


    -

    Ik heb dit ook met een paar vriendinnen !
    Lastig blijft 't , maar ik ga dan gewoon doe-dingen doen , met die wat stillere vriendinnen ! (:


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Heel erg bedankt allemaal! :)


    I can't define who I am.