• Willem van der Decken is een jonge, succesvolle VOC-kapitein. Zijn schip De Vliegende Hollander is de snelste van de Nederlandse vloot. Maar zijn succes stijgt naar zijn hoofd; hij begint te roven en plunderen. Als hij op eerste Paasdag 1676 wilt uitvaren loopt het fout. Het had al dagenlang gestormd, maar toch vaart hij uit. Hij komt ondanks de storm aan in Indonesië, waar het gruwelijke lot van Willem en zijn bemanning bezegeld werd.


    ''Ik zal varen. Pasen of geen Pasen, storm of geen storm, verbod of geen verbod: ik zal varen al is het tot in de eeuwigheid!''


    *Nederlands geschreven.
    *Speelt zich af vanaf 1670.
    *Rosarum zal schrijf- en grammaticafouten nakijken.
    *DVH bestaat in veel vormen, maar om het herkenbaar te houden gebruik ik de Eftelingvorm.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2013 - 21:35 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Ik heb het leren kennen via de attractie, en eigenlijk gewoon het idee. Een sspookschip dat voor altijd moet varen.:)


    Is wel cool, vooral omdat bijna iedereen er wel eens van heeft gehoord en het dus uit mijn stad komt :Y)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    LacieChan schreef:
    (...)

    Is wel cool, vooral omdat bijna iedereen er wel eens van heeft gehoord en het dus uit mijn stad komt :Y)


    Idd, maar er bestaan verschillende vormen van.(Denk aan Davy Jones.)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Idd, maar er bestaan verschillende vormen van.(Denk aan Davy Jones.)


    AND DAVY JONES WILL HAVE HIS SOUL!!! Sorry, Alestorm momentje XD


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Wow, onze story heeft al vijf abo's! Whut :'D.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    Wow, onze story heeft al vijf abo's! Whut :'D.


    Mag ook wel! Het is een awesome legende


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oh man, ik raak altijd zo geïnspireerd door die attractie, slaat helemaal nergens op! :'D Veel succes ermee!


    ars moriendi