• Het spijt me heel erg als ik toch iets over het hoofd heb gezien, maar ik weet niet waar ik dit topic anders kan plaatsen. Promoten is het namelijk niet, en ik heb het over lievelingspersonages uit je eigen verhalen, niet van gepubliceerde boeken (anders zou ik het daar posten).

    In elk geval, zelf kan ik echt uren praten tegen mijn personages in mijn hoofd. XD
    Ik zie ze altijd als levende mensen, in plaats van iets fictiefs. Dus het leek me leuk om een topic te openen over lievelingspersonages.
    Mijn vraag is dus:

    Wie is/zijn jullie lievelingspersonage(s) uit jullie eigen verhalen en waarom?
    (En het is ook altijd leuk om achtergrondinformatie en karakterbeschrijvingen te posten. Ik zat er overigens ook over na te denken om een soort topic te openen met 'Interviews met lievelingspersonages' -van schrijvers van Q, dan wel. Volgens mij komen daar heeele leuke antwoorden uit).

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 13:37 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Mijn personages en Ewijn en Rogier Brooks vind ik echt geweldig.
    Ewijn bestaat al zo lang voor mij en ik ben echt als het ware van hem gaan houden. Het lukt me op het moment even niet om het wat beter en uitgebreider te verwoorden.
    Rogier Brooks bestaat nog niet zo lang, bijna twee jaar, maar die gast is gewoon echt genius. Hij is ook gebaseerd op een bestaand persoon en ik vind het erg leuk om kleine karaktertrekjes van diegene in Brooks te stoppen. Ik vind het altijd leuk om hem in mijn verhaal kleine, maar leuke acties te laten hebben.
    Zij zijn echt mijn favorieten, ook al zijn ze niet echt de hoofdpersonages van mijn verhaal.


    Stenenlikker

    Melian schreef:
    Oké, laat ik zelf ook maar één van mijn lievelingspersonages neer droppen. =)
    Ik zie soms dat schrijvers zich zo kunnen inleven in een hoofdpersonage, dat ze het gevoel hebben dat ze de hoofdpersoon zijn. Dat heb ik nooit gehad. Mijn personages zijn mijn vrienden en mijn vijanden. Ze zijn alles wat ik wil zijn en tegelijkertijd zitten er stukjes van mezelf in sommigen in hen, maar ik heb nooit het gevoel dat ik één van hen ben. In mijn hoofd spreek ik tegen ze, maar kan ik niet denken voor hun -ze hebben hun eigen wil. Hoe gek het ook klinkt.

    Eén van mijn lievelingspersonages zijn de tweeling Jean en Marc Oliver.
    De broertjes Jean en Marc Oliver zijn zestien jaar en leven al vanaf hun negende op straat. Ze kwamen Phoenix North (hoofdpersoon in het verhaal) op hun dertiende tegen en zijn sindsdien bij hem gebleven. Ze hebben een minimum Supergen in zich waardoor ze iets sneller kunnen rennen dan de gemiddelde mens. Ze hebben allebei donkerbruin haar en grijze ogen. Jean heeft iets meer sproeten op zijn gezicht. Ze hebben altijd een lach op hun gezicht en zijn erg goed in portemonnees jatten.
    Ze zijn het gewend om zich niet aan de regels te houden en niemand te vertrouwen behalve elkaar. Ook kunnen ze mensen goed manipuleren -sterker nog, ze vinden het geweldig om mensen voor de gek te houden en in de war te brengen. Jean is het brein achter hun streken, Marc is wat uitdagender.

    Edit: Ik vind ze geweldig omdat ze zo onafhankelijk zijn en tegelijkertijd zo hecht met elkaar. 'Houden van' kan namelijk ook heel sterk zijn tussen familieleden en niet alleen tussen twee personen die verliefd worden en daarna van elkaar gaan houden. Daarom vind ik deze twee zo leuk -zij laten me dat zien. En ik hou ook van ze omdat ze zo ondeugend zijn. Normale burgers zouden naar hen refereren als 'rotjochies' of 'straattuig'. En dat zijn ze ook. Maar dat maakt ze ook zo leuk. Want ze zijn niet slecht. Maar ze maken wel slechte keuzes.

    Zo. Ta-da. Eén van mijn lievelingspersonages. Wie weet post ik er later meer. XD


    Zijn Jean en Marc uit het Superhelden syndroom ;3 zo een kleine spoiler xD


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sivan schreef:
    (...)

    Zijn Jean en Marc uit het Superhelden syndroom ;3 zo een kleine spoiler xD


    Uh, oops? Haha, ja ze zijn uit Het Superhelden Syndroom. Maar op zich valt dit nog mee. Hun rol in het verhaal heb ik niet verteld! (Nee, toch? Nee. Alleen achtergrondinformatie, pfoe *veegt zweet van hoofd*). I just love them! En ze zijn niet eens de hoofdpersonen. XD


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Ik schop dit topic even omhoog, omdat ik wel wat meer lievelingspersonages wil zien van mensen. =)

    OT:
    Een ander lievelingspersonage van mij: Jonathan Legranse uit Zwijgen is Goud (Hij is echt een kunstzinnige rebel and I just love him).
    En nog een vrouwelijke lievelingspersonages: Charlie McQueen uit Liefdeslessen van ZM ('cause she's weird and I like weird).


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Enkel uit een RPG, Rowan. Ik ben echt heel erg aan haar gehecht geraakt, maar door vervelende omstandigheden kan ik niet meer met haar verder. :c Ik mis haar bijna elke dag.


    Your make-up is terrible

    Ik raak eigenlijk aan al mijn hoofdpersonages gehecht. Ze zijn echt een deel van mij en zoals ik hen door moeilijkheden heen sleur, doen zij dat ook.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Gladys uit het ware steekspel - gewoon een lief karakter die in mijn hoofd al heel ver en leuk ontwikkeld is.
    Nora (leonora) uit de rpg the slum of rome - omdat zij al meteen heel mooi neer kwam en ook blijft.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Eén van mijn lievelingskarakters uit mijn verhalen is Mada Savarin uit Unforgettable Love. Ik ben nu bezig met een personage genaamd Andrea Darwin, ben benieuwd wat daar uit gaat komen. :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Kyubey schreef:
    Ik raak eigenlijk aan al mijn hoofdpersonages gehecht. Ze zijn echt een deel van mij en zoals ik hen door moeilijkheden heen sleur, doen zij dat ook.


    Oh ja, dit is heel herkenbaar. Maar helaas heb ik dat ook met bijpersonages. Ik kan ze gewoon nooit haten. Zelfs als ze bijv. moordenaars zijn, vind ik ze nog interessant (goed, dan vind ik ze niet meer aardig, maar ik vind ze dan meer interessant om uit te werken, dan dat ik ze haat XD )


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    (...)

    Oh ja, dit is heel herkenbaar. Maar helaas heb ik dat ook met bijpersonages. Ik kan ze gewoon nooit haten. Zelfs als ze bijv. moordenaars zijn, vind ik ze nog interessant (goed, dan vind ik ze niet meer aardig, maar ik vind ze dan meer interessant om uit te werken, dan dat ik ze haat XD )


    Dat heb ik dan wel weer. Sommige bijpersonen haat ik zo, dat ik ze echt dood wil en dan gaan ze ook dood. Helaas ben ik met mijn verhalen nog niet zo ver dat ik die al dood heb geschreven, maar dat komt nog :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik hou van Mor. Mor is één grote maar. Hij twijfelt heel veel, net als ik, en als hij uiteindelijk toch een beslissing neemt, gaat hij er voor de volle honderd procent voor. Maar als het mislukt of niet volgens plan gaat, is hij geneigd om terug in zijn schulp te duiken. In mijn verhaal werkt hij samen met een personage dat juist heel impulsief is. Dat zorgt voor extreme situaties, want ze kunnen écht niet door één deur, maar toch moeten ze. Het was eigenlijk mijn plan om Mor zo weinig mogelijk karakter te geven, maar helaas, hij was me te snel af. Ik vond 'm net iets te leuk.

    Ik vind het trouwens echt grappig om te zien hoe iedereen in touch is met zijn eigen geschapen personage en er zoveel leuke dingen over kan vertellen. c:

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 22:47 ]


    Searching heavens for another earth

    In mijn huidige verhaal ben ik nog niet zover dat ik al van een van mijn personages ben gaan houden, wat normaal wel gebeurt xd.
    In mijn oudere, inactieve verhaal vind ik mijn Georg (ja van Tokio Hotel) nog steeds supergaaf. Hij is echt precies zoals ik wil dat een mens is, zonder perfect te zijn.


    I am an idiot, I move.

    Bij mij zijn het Lucy Winchester en Tyra zonder achternaam. De ene is een halfdemon uit mijn spn fanfiction en de andere is een heks uit mijn originele verhaal waar ik al bijna een jaar niet meer aan geschreven heb.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Mijn lievelingspersonages zijn: Scar, Samantha, Taylor & Jackson. ^^

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 22:59 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Jolyn Price, Dale Reece en Valerie Savarin, omdat ze echt gewoon geniaal zijn om mee te werken, maar als ik echt moet kiezen ga ik voor Dorian Mallius uit 'Winter Heat'. Voor situaties als; "Kalmeer Lucy, Het is niet alsof er iemand gewond is geraakt." Het niet echt gemeende excuus rolde gladjes over zijn tong. Het was dan ook niet compleet waarheidsgetrouw. Hij was er wel degelijk in geslaagd om een aantal mensen op te blazen en had er misschien één of twee neergeknald.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.