Ik weet dat dit een onderwerp is dat meestal alleen bij wat oudere mensen voorkomt, maar ik heb er wel op mijn 20 jarige leeftijd al mee te maken en hoop maybe een paar tips te kunnen krijgen..
Mijn vriend (in partner) heeft dus een alcohol probleem en een depressie van jeugd traumas die hij maar niet lijkt te kunnen verwerken... en ik wil hem zo graag helpen en ben er voor hem in alle mogelijke manieren.. maar ik kan hem niet tegen houden in zijn bevorderende alcohol gedrag... wat nu minimaal 1 fles wijn per dag is... en langzaam stijgt naar 2... en ik maak mij zo'n zorgen.. Ik ga er kapot aan, het beheerd mijn leven, maar ik houd van hem en zou hem graag gelukkig zien... inplaats van huilend met een fles drank in zijn hand.. hij is nog maar 24 en nog een heel leven voor hem.. maar hij praat nu al over zelfmoord en dat hij niet thuis hoort in deze wereld.. hij heeft geen ouders die er voor hem zijn en de enige die voor hem zorgt en er voor hem is ben ik...
ik zou graag willen dat hij hulp kreeg maar hij heeft al eerder bij psychiaters en psychologen gelopen zonder succes... iemand tips? Ik maak me zo'n zorgen om hem en wil hem zeker niet kwijt raken! :o
Like snow... beautiful but cold... Like fire... dangerous but warm...