• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Carmina
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina - Texeira

    Hufflepuff:
    EscrituraTheodora

    Ravenclaw:
    ArendelleVanGogh

    Slytherin:
    YodaAragog

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 okt 2013 - 6:28 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Gibbs schreef:
    (...)

    Hahah oke dan, gaaf! :3
    Ik ben ontzettend benieuwd wat er aan het einde van de maand allemaal gemaakt is en wat welke afdeling instuurd! ^^


    Ikzelf heb al bij Hufflepuff gespiekt - ik weet zeker dat ik een Hufflepuff was geweest als ik geen Ravenclauwer was en ik had het ook niet erg gevonden, want ik heb een zwak voor Hufflepuff. :3 - en daar zijn geweldige dingen gemaakt! Zoals een geweldige gif van een das die wegloopt met een geinige tekst erachter; ik weet niet of die random was of potentiële inzending, maar ik vond 'm tof. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mijn topic's (:


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Incantatem schreef:
    (...)

    Ikzelf heb al bij Hufflepuff gespiekt - ik weet zeker dat ik een Hufflepuff was geweest als ik geen Ravenclauwer was en ik had het ook niet erg gevonden, want ik heb een zwak voor Hufflepuff. :3 - en daar zijn geweldige dingen gemaakt! Zoals een geweldige gif van een das die wegloopt met een geinige tekst erachter; ik weet niet of die random was of potentiële inzending, maar ik vond 'm tof. c:


    Ik zou een Ravenclaw zijn geweest als ik geen Hufflepuff was, dat weet ik zeker.x)
    Any way ik wou even melden dat de er een misverstand is geweest, ik had ergens gelezen dat Ravenclaw een competitie er van wou maken wie de meeste topics en pagina's had en dat ze Slytherin bijna hadden ingehaald, echter was dit niet zo bedoeld en was het zo geschreven dat ik het verkeerd interpeteerde, ik hoop dan ook dat alle Slyterhins die het gelezen hebben de Ravenclaws kunnen vergeven voor dit misverstand en dat we gewoon gezellig met elkaar verder kunnen.=)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb geen idee wat ik zou gekozen hebben als het niet Slytherin geweest was. Serious, ik heb die Pottermore quiz 4 keer (eerlijk) ingevuld van op verschillende account (echt maar 4 keer) en ik ben ze allemaal uitgekomen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    SPECS schreef:
    Ik zou een Ravenclaw zijn geweest als ik geen Hufflepuff was, dat weet ik zeker.x)
    Any way ik wou even melden dat de er een misverstand is geweest, ik had ergens gelezen dat Ravenclaw een competitie er van wou maken wie de meeste topics en pagina's had en dat ze Slytherin bijna hadden ingehaald, echter was dit niet zo bedoeld en was het zo geschreven dat ik het verkeerd interpeteerde, ik hoop dan ook dat alle Slyterhins die het gelezen hebben de Ravenclaws kunnen vergeven voor dit misverstand en dat we gewoon gezellig met elkaar verder kunnen.=)

    Misverstand? Huh? "Ravenclaws kunnen vergeven". Ik heb echt wat gemist. (krul)


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    (...)
    Misverstand? Huh? "Ravenclaws kunnen vergeven". Ik heb echt wat gemist. (krul)
    Me too.:W


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    SPECS schreef:
    (...)


    Any way ik wou even melden dat de er een misverstand is geweest, ik had ergens gelezen dat Ravenclaw een competitie er van wou maken wie de meeste topics en pagina's had en dat ze Slytherin bijna hadden ingehaald, echter was dit niet zo bedoeld en was het zo geschreven dat ik het verkeerd interpeteerde, ik hoop dan ook dat alle Slyterhins die het gelezen hebben de Ravenclaws kunnen vergeven voor dit misverstand en dat we gewoon gezellig met elkaar verder kunnen.=)[/pink]


    Ik quote je even (:

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 19:01 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Gula schreef:
    (...)
    Misverstand? Huh? "Ravenclaws kunnen vergeven". Ik heb echt wat gemist. (krul)


    Ja maar sommige mensen zullen wel weten waar het over gaat en die moeten het bericht krijgen.....en ik ga niet in andere houses posten, dat lijkt me nogal 'verboden'.x)

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 19:03 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb eigenlijk nog niet in andere topics gekeken (het lijkt gewoon zo verkeerd omdat je op Hogwarts ook alleen maar op je eigen leerlingenkamer komt, I dunno xd) maar ik ben ook wel echt benieuwd naar de inzendingen van de andere afdelingen! :D


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    LuckyCricket schreef:
    Ik heb eigenlijk nog niet in andere topics gekeken (het lijkt gewoon zo verkeerd omdat je op Hogwarts ook alleen maar op je eigen leerlingenkamer komt, I dunno xd) maar ik ben ook wel echt benieuwd naar de inzendingen van de andere afdelingen! :D


    Ja eigenlijk wel maar andere houses doen het ook en iedereen is een beetje nieuwsgierig denk ik zo.x3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja eigenlijk wel maar andere houses doen het ook en iedereen is een beetje nieuwsgierig denk ik zo.x3


    Ja, mijn nieuwsgierigheid heeft toch gewonnen haha, ik heb de beginposts eens bekeken en de inzendingen van Ravenclaw en Slytherin omdat die in de beginpost staan ;p


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    LuckyCricket schreef:
    (...)

    Ja, mijn nieuwsgierigheid heeft toch gewonnen haha, ik heb de beginposts eens bekeken en de inzendingen van Ravenclaw en Slytherin omdat die in de beginpost staan ;p


    Waarom hebben wij dat niet.=p


    You were born original, don't die as a copy.

    Texeira is hoofdmonitor nummer 2 geworden bij Gryffindor. Evelien, ik heb het al in de beginpost aangepast


    Miep

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zou een Ravenclaw zijn geweest als ik geen Hufflepuff was, dat weet ik zeker.x)
    Any way ik wou even melden dat de er een misverstand is geweest, ik had ergens gelezen dat Ravenclaw een competitie er van wou maken wie de meeste topics en pagina's had en dat ze Slytherin bijna hadden ingehaald, echter was dit niet zo bedoeld en was het zo geschreven dat ik het verkeerd interpeteerde, ik hoop dan ook dat alle Slyterhins die het gelezen hebben de Ravenclaws kunnen vergeven voor dit misverstand en dat we gewoon gezellig met elkaar verder kunnen.=)


    Ik snap niet heel erg wat je bedoelt en dit is voor het eerst dat ik het hoor; een wedstrijd van meeste topics en pagina's? Nee, sorry, ik heb het idee dat ik sterk betrokken ben bij de Common Room van Ravenclaw en dit ben ik nog niet tegengekomen. Volgens mij heeft dit nooit plaatsgevonden, dus ik denk niet dat er dan iets te vergeven valt. Is er dan spanning/ruzie geweest? o.o


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja maar sommige mensen zullen wel weten waar het over gaat en die moeten het bericht krijgen.....en ik ga niet in andere houses posten, dat lijkt me nogal 'verboden'.x)


    Mail dan de Head of House met je melding zodat die het in het topic kan posten. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife