• Ik ben al een jaar single, maar ik vind een jongen leuk.. Hij vind mij ook leuk... Maar het probleem is dat ik niet durf, ik durf geen nieuwe relatie meer aan te gaan... Ik kan geen mensen meer vertrouwen. En dat allemaal door mijn ex, die tegen me loog, me zwanger maakte, me bedroog en toen dwong tot een abortus... Nu kan ik mij er nog steeds niet over zetten, ik ben mijn kindje "verloren" op 6 Februari 2012. Een maand later was de relatie gedaan. Ik denk ook nog steeds aan m'n kindje, ik wil gewoon niet verder gaan. En ik wil niet gelukkig zijn, dan voel ik me echt schuldig...
    Ik ben dus ook bang voor 'n nieuwe relatie aan te gaan, ik WEET dat niet iedereen zo is als mijn ex... Maar na zo veel slechte ervaringen gehad te hebben met verschillende vriendjes schrikt dit mij echt af. Ook al is niet iedereen het zelfde sinds ik een relatie had met de vader van mijn ongeboren kindje vertrouw ik niemand meer. Dit klinkt misschien echt gemeen, maar ik kan het gewoon niet...
    Een kant van mij zegt dat ik een nieuwe relatie verdien, maar een andere kant zegt van niet.

    Btw, het spijt me als het in de verkeerde topic zou staan... En gemene reactie's zouden mij niet zo goed liggen, toch niet over dit onderwerp...


    Julie Jellyfish

    Ik snap je eigenlijk best wel, ik heb hetzelfde.. alleen niet helemaal hetzelfde. Ik heb gewoon ook problemen met vertrouwen :l
    Maar ik zou zeggen 'Just Give it a try' (:
    Als je het niet probeert weet je het nooit ;)


    Little do you know

    Roww schreef:
    Ik snap je eigenlijk best wel, ik heb hetzelfde.. alleen niet helemaal hetzelfde. Ik heb gewoon ook problemen met vertrouwen :l
    Maar ik zou zeggen 'Just Give it a try' (:
    Als je het niet probeert weet je het nooit ;)

    Dat is waar ja!
    Misschien moet ik het dan wel een kans geven.
    Thanks!


    Julie Jellyfish

    Wat in ieder geval vaststaat is dat je sowieso wél een nieuwe relatie verdient, en dat je je nooit schuldig hoeft te voelen als je blij of gelukkig bent. Niemand heeft er iets aan als je jezelf daarvan weerhoudt en niemand met enig gezond verstand zal het je kwalijk nemen als je probeert verder te gaan met je leven, want dat is juist het allerbeste wat je kunt doen. Maar ik begrijp wel dat het in de praktijk allemaal nooit zo gemakkelijk is; je verhaal klinkt behoorlijk heftig en het is heel begrijpelijk dat je zoiets niet zomaar kunt vergeten en dat het sporen achter heeft gelaten. Wat betreft die nieuwe jongen is de keuze vooral aan jou, denk ik. Je moet je eens echt afvragen of je al klaar bent voor een nieuwe relatie. Je verdient het absoluut, maar als je je er niet prettig bij voelt, is er ook helemaal niets mis mee om nog met dat soort dingen te wachten. Het enige belangrijke hier is dat je doet wat voor jou persoonlijk het beste voelt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wat in ieder geval vaststaat is dat je sowieso wél een nieuwe relatie verdient, en dat je je nooit schuldig hoeft te voelen als je blij of gelukkig bent. Niemand heeft er iets aan als je jezelf daarvan weerhoudt en niemand met enig gezond verstand zal het je kwalijk nemen als je probeert verder te gaan met je leven, want dat is juist het allerbeste wat je kunt doen. Maar ik begrijp wel dat het in de praktijk allemaal nooit zo gemakkelijk is; je verhaal klinkt behoorlijk heftig en het is heel begrijpelijk dat je zoiets niet zomaar kunt vergeten en dat het sporen achter heeft gelaten. Wat betreft die nieuwe jongen is de keuze vooral aan jou, denk ik. Je moet je eens echt afvragen of je al klaar bent voor een nieuwe relatie. Je verdient het absoluut, maar als je je er niet prettig bij voelt, is er ook helemaal niets mis mee om nog met dat soort dingen te wachten. Het enige belangrijke hier is dat je doet wat voor jou persoonlijk het beste voelt.

    Dit is echt lief van jou! Maar ik wou mijn kindje écht houden... Dus ook al is het nu echt al wel een tijdje geleden, het is en blijft super zwaar voor mij.
    En het probleem is net dat ik niet weet of ik er klaar voor ben... Ik wil het een kans geven, maar ben zo bang.
    Door mijn ex ben ik ontzettend jaloers nu & heb ik serieuze verlatingsangst :/
    Niet elke jongen zal zo zijn, ben ik zelf vrij zeker van, maar tja... De schrik is er nog steeds...


    Julie Jellyfish

    You should give love a try girl, just one more time.

    En hopelijk is hij goed voor je, want dat verdien je. Jij verdient een goede ervaring na al dit slechts. Toch is het aan jou om te beslissen en als het voor jou te snel is, dan zal hij dat wel begrijpen ook. Doe in ieder geval niets waar je je niet zeker bij voelt. Gun jezelf echter wel wat geluk, 'cause you deserve it.


    We need a bigger boat.

    Scavo schreef:
    You should give love a try girl, just one more time.

    En hopelijk is hij goed voor je, want dat verdien je. Jij verdient een goede ervaring na al dit slechts. Toch is het aan jou om te beslissen en als het voor jou te snel is, dan zal hij dat wel begrijpen ook. Doe in ieder geval niets waar je je niet zeker bij voelt. Gun jezelf echter wel wat geluk, 'cause you deserve it.

    Ik zit hier bijna te janken haha :(
    Nee echt! Jullie zijn allemaal echt zo lief!
    Ik had gedacht dat iemand zou reageren dat ik een moordenaar zou zijn of zo.
    Dus dit is echt zo lief allemaal!
    Ik ga nog een keertje goed nadenken voor ik iets met hem zou beginnen...
    En als hij niet zou willen wachten, dan hoeft het ook niet...


    Julie Jellyfish

    JulieH schreef:
    (...)
    Ik zit hier bijna te janken haha :(
    Nee echt! Jullie zijn allemaal echt zo lief!
    Ik had gedacht dat iemand zou reageren dat ik een moordenaar zou zijn of zo.
    Dus dit is echt zo lief allemaal!
    Ik ga nog een keertje goed nadenken voor ik iets met hem zou beginnen...
    En als hij niet zou willen wachten, dan hoeft het ook niet...


    Noooo, niet huilen. ):



    En hij zal vast wel willen wachten hoor; anders is hij het niet waard.


    We need a bigger boat.

    Scavo schreef:
    You should give love a try girl, just one more time.

    En hopelijk is hij goed voor je, want dat verdien je. Jij verdient een goede ervaring na al dit slechts. Toch is het aan jou om te beslissen en als het voor jou te snel is, dan zal hij dat wel begrijpen ook. Doe in ieder geval niets waar je je niet zeker bij voelt. Gun jezelf echter wel wat geluk, 'cause you deserve it.


    Precies dit.


    26 - 02 - '16

    Scavo schreef:
    (...)

    Noooo, niet huilen. ):



    En hij zal vast wel willen wachten hoor; anders is hij het niet waard.

    Oh haha zo schattig!
    En ja, ik hoop het!
    Want een half jaar terug zei ik het zelfde tegen een jongen.
    Hij ging "wachten"...
    He did... For about 4 days.
    Dus ook daarmee


    Julie Jellyfish

    Oh meis, je verdient heus geluk! En je moet niet bang zijn dat er iemand je een moordenaar noemt, je kindje heeft er niets van gevoeld of meegemaakt wat sommigen ook zeggen, en ik ben er zeker van dat hij/zij nog steeds dicht bij jou is, en enorm van je houdt en zal blijven houden.
    En voor die jongen moet je denken, je hebt zeer veel liefde in je zitten en dat gaat mooier worden als je dat kan delen, al gaat dat moeilijk. Als het te moeilijk is kun je altijd een professioneel iemand inschakelen die je zeker en vast met je jaloezie, rouwverwerking en verlatingsangst gaat helpen. Ik vind het alvast zeer moedig van je om het op Q met ons te delen, en ik hoop voor jou dat je nog zeer veel geluk zult hebben, wat je zeker en vast verdient :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Square schreef:
    Wat in ieder geval vaststaat is dat je sowieso wél een nieuwe relatie verdient, en dat je je nooit schuldig hoeft te voelen als je blij of gelukkig bent. Niemand heeft er iets aan als je jezelf daarvan weerhoudt en niemand met enig gezond verstand zal het je kwalijk nemen als je probeert verder te gaan met je leven, want dat is juist het allerbeste wat je kunt doen. Maar ik begrijp wel dat het in de praktijk allemaal nooit zo gemakkelijk is; je verhaal klinkt behoorlijk heftig en het is heel begrijpelijk dat je zoiets niet zomaar kunt vergeten en dat het sporen achter heeft gelaten. Wat betreft die nieuwe jongen is de keuze vooral aan jou, denk ik. Je moet je eens echt afvragen of je al klaar bent voor een nieuwe relatie. Je verdient het absoluut, maar als je je er niet prettig bij voelt, is er ook helemaal niets mis mee om nog met dat soort dingen te wachten. Het enige belangrijke hier is dat je doet wat voor jou persoonlijk het beste voelt.

    I agree with Square.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben het ook eens met Square, je ongeboren kindje kan je moeilijk verwijten dat je verder wilt met je leven en weer gelukkig wilt zijn, moest ik bijvoorbeeld komen te sterven zou ik niet willen dat mijn familie ongelukkig blijft. Je moet jezelf een nieuwe kans geven om gelukkig te zijn en misschien kan deze jongen je net helpen om weer vertrouwen te krijgen en om alles wat beter te verwerken, hetgeen je zeker niet moet doen is het verleden voor hem te verzwijgen, hij kan je enkel begrijpen en respecteren als hij het wél weet. En wat square zegt over dat je enkel een nieuwe relatie moet aangaan als je dat echt wilt is ook waar, als jij voelt dat je er nog niet klaar voor bent dan moet je het niet doen maar misschien kan je die jongen nu gewoon even te vriend houden? Hij kan je steunen en troosten in moeilijke momenten eventueel en je kunt je ook gewoon met hem amuseren zonder de druk van een relatie :) Wat je zeker niet moet doen is in het verleden blijven, je moet naar de toekomst kijken en naar jezelf, je kan niet eeuwig ongelukkig zijn. Een mens is niet gemaakt om ongelukkig door het leven te gaan, je kindje zou je het zeker niet kwalijk nemen moest je je leven weer op de rails proberen te krijgen (of dat is toch waar ik van overtuigd ben ;p).

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 23:03 ]


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”