• Game of Gods
    Rechtermuisknop op de foto, en kies afbeelding openen in nieuw tabblad om de kaart beter te zien



    Wat doen de goden als ze zich vervelen? Misschien spelen ze een spelletje kaart? Of gaan ze golfen? Nee. Als goden zich vervelen, dan houden ze zich bezig met jou. Ja, jij. Op een dag komt er een boodschapper bij jou. “Jij bent uitverkoren!” Maar voel je maar niet te speciaal, want het is heus niet prettig. Meteen wordt je weg geflitst en komt ergens in een uitgestrekt bos terecht. Je hebt geen idee waar je bent of waarom. Dan plots wordt er wat omgeroepen. Je hebt geen idee waar de zware, donderende stem vandaan komt.
    “Jouw taak is om te overleven. Jij bent uitverkoren door de goden. Stel ons niet teleur en win dit.”…

    Het is zover. De goden hebben jou uitgekozen om voor hun te vechten. Je bent in een bos vol mythische wezens gedropt en jouw doel is zo lang mogelijk te overleven. Vele mythische monsters zullen proberen je te vermoorden. Wie het langst de monsters op afstand kan houden zonder te sterven, wint. Eens om de zoveel tijd zullen de goden jullie een voorwerp cadeau geven. De eerste dag zijn dat wat vuurstenen. Waar je die dingen vindt, wordt aangeduid op een kaart. Ook zal je eerst een opdracht moeten uitvoeren voor je het voorwerp krijgt. Je zal een raadsel moeten oplossen, een puzzel moeten maken, een test moeten doorstaan,…
    Het voorwerp zal je helpen met overleven. Het kan zowel voedsel als wapens zijn of iets anders dat je kan helpen te overleven.
    Elke god heeft maximum 2 mensen onder zijn hoede. 1 keer kan hij zijn spelers helpen. Elk op hun eigen speciale manier.


    Kronos:
    1 Alice Scarlett Rox GwenxVeer
    2 Terrell 'Hunter' Stevens RabidKiller
    Hij is de oppergod van de titanen. Als hij zijn spelers moet helpen stuurt hij er een Tartarian op af, een hondachtig monster uit de onderwereld.
    Kwaadaardig
    http://images2.alphacoders.com/233/233212.jpg

    Gaia:
    3 Rose Moorland Silenzio
    4 Brandon Andrew Norrington RabidKiller
    Zij is de godin van de natuur en de aarde bij de titanen. Als ze een speler moet helpen, laat ze de aarde openscheuren en verdwijnen de monsters in de afgrond.
    http://www.josephinewall.co.uk/goddesses/sadness_gaia.jpg

    Oranos:
    5 Josie Penelope Shepherd Foxes
    6
    hij is de god van de lucht bij de titanen. Wanneer hij zijn spelers moet helpen, teleporteert hij ze naar een veilige plaats
    http://static.giantbomb.com/uploads/scale_small/0/5687/377518-uranos_asahi.jpg

    Odin:
    7 Alexandra Chanel Black LostMagic
    8
    Hij wordt gezien als de oppergod in de Noorse mythologie. Hij staat voor opperste kennis en wijsheid. De Noorse mythologie staat dicht bij de natuur en de aarde. Daarom helpt Odin zijn spelers met de natuur. Hij laat bijvoorbeeld bomen tot leven komen om monsters op te hangen.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/Georg_von_Rosen_-_Oden_som_vandringsman,_1886_(Odin,_the_Wanderer).jpg/220px-Georg_von_Rosen_-_Oden_som_vandringsman,_1886_(Odin,_the_Wanderer).jpg

    Loki:
    9 Paigelyn “Paige” Ohndrea Auryon Luminis
    10
    Hij is de god van het vuur in de Noorse mythologie. Het is dan ook logisch dat, wanneer hij zijn spelers helpt, de monsters in vlammen opgaan.
    Kwaadaardig
    http://th06.deviantart.net/fs71/PRE/f/2011/066/0/2/loki_god_of_fire_by_dusanmarkovic-d3b57xw.jpg

    Thor:
    11 Angelina 'Angie' Bennet Huaso
    12
    hij is de god van de donder in de Noorse mythologie. Hij is een enorm sterk man en zijn hamer Mjöllnir maakt hem nog sterker. Daarom zal een enorme hamer zijn spelers helpen.
    http://ifanboy.com/wp-content/uploads/2011/07/norsethor.jpg

    Zeus:
    13
    14 Lucas Josh Booth LostMagic
    hij is de oppergod in de griekse mythologie. Hij is de god van de hemel. Zijn spelers worden geholpen door een bliksemschicht.
    http://zephar.galeon.com/images/zeus.jpg

    Poseidon:
    15 Feline Carroll Huaso
    16 Jonathan Julian Gyles Faelan
    hij is de Griekse god van de zee. Hij helpt zijn spelers door de monster in een bal van water te draaien en zo te laten verdwijnen.
    http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/047/a/c/Poseidon_by_GENZOMAN.jpg

    Hades:
    17 Gereserveerd Alchemist
    18 Rhys Yarrick Skotadi Delahaye
    Hij is de Griekse god van de onderwereld. Wanneer hij zijn spelers helpt, verschijnt er het skelet van een gestorven held, die het monster doodsteekt.
    Kwaadaardig
    http://coolvibe.com/wp-content/uploads/2010/06/hades.jpg

    Ra:
    19
    20 Marcus Goldsword LogitG27
    Hij is de zonnegod van de Egyptische mythologie. Wanneer hij zijn spelers moet helpen, verschijnen er arenden, slangen en scarabeeën, die het monster omsingelen en aanvallen tot er niets van over blijft.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/Re-Horakhty.svg/266px-Re-Horakhty.svg.png

    Set:
    21 Catherine Sydney Dacre BarnOwl
    22 Nathan Sem Levine Valkyrja
    is de god van de donder, de woestijn en de wanorde. Wanneer hij zijn spelers moet helpen, verdwijnen de monsters in enkele windvlagen die het als een orkaan omsluiten.
    Kwaadaardig
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Set.svg

    Isis:
    23 Annie Mannering Roar
    24 Matt Yves Rox GwenxVeer
    zij is een typische moedergodin en het symbool van vruchtbaarheid in de Egyptische mythologie. Ze staat bekend om haar magie, dus wanneer ze een speler moet helpen, zullen de monsters gewoon verdwijnen.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Isis.svg/266px-Isis.svg.png


    Regels:
    -De mensen die worden uitgekozen door de goden waar: ‘kwaadaardig’ bij staat, hebben ook een gemene kant en zijn niet de gemakkelijkste. Zij durven het ook wel eens vuil spelen.
    -Jullie vermoorden elkaar niet onderling. Er mag gevochten worden, maar we laten elkaars personages leven, tenzij er expliciet om gevraagd wordt.
    -max. 2 personages per persoon
    -Wanneer je out-character gaat, gebruik dan haakjes, *, of iets anders om dat duidelijk aan te geven.
    -om de zoveel tijd plaatsen we een kaart, waarop aangeduid staat waar er cadeau’s gevonden worden, wij zullen dan ook uitleggen wat je als opdracht erbij moet doen. Dat kan gewoon tegen een bepaald monster vechten zijn, of een puzzel of raadsel oplossen. Bij dat laatste zal je dan het antwoord in privé-bericht naar mij of LogitG27 moeten sturen voor je het voorwerp mag nemen. Wij houden bij wie welk voorwerp heeft.
    De voorwerpen worden voor de spelers aangeduid met een grote lichtzuil die plots verschijnt. Wanneer ze dan richting het licht lopen, zullen ze daar het voorwerp vinden, waar ze eerst de opdracht moeten uitvoeren voor ze eraan kunnen.
    -Deze RPG leid ik dus samen met LogitG27, voor vragen kan je ook bij hem terecht.
    -Per god is er 1 jongen en 1 meisjesspeler
    -De personages zijn tussen de 18 en 24 jaar oud.
    -De personages merken zelf niet wie hun god is. Alleen als ze gered worden (wat dus maar 1 KEER kan), hebben ze dus een redding afhankelijk van hun god. Alleen zo kunnen ze onderling verschil merken.
    -De monsters hebben verschillende types. Type 1 is het makkelijkste te verslaan. Type 2 is al wat moeilijker en type 3 is heel moeilijk. MAAR. Het blijven allemaal mythische wezens. Dus type 1 is natuurlijk ook niet met maar 1 zwaai van een zwaard verslagen. Ook type 1 is best moeilijk en het kan dus een tijdje duren voor je ze vermoord hebt.


    Monsters Type 1 (easy):
    -De Manticore
    http://img833.imageshack.us/img833/9545/manticore.gif
    De Manticore is een grieks mythisch wezen. Een Manticore is zo groot en sterk als een leeuw en heeft grote vleugels. Het is voor hem alleen niet mogelijk om te vliegen. Wel kan dit beest van een grote afstand scherpe pijlen/stekels uit zijn staart vuren die als een grote pijlenregen naar beneden komt.

    -De Chimera
    http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120615060219/dragonsdogma/images/0/06/Chimera01.png
    De Chimera is een grieks mythisch wezen. Een Chimera bestaat uit 3 beesten. Een grote leeuw, een geitenkop aan zijn rechterzij en een slang als staart. Het beest kan oorverdovend brullen, hard beuken met de horens en de slangenstaart kan vuur spuwen.

    -De Sphinx


    De Sphinx is een Egyptisch mythisch wezen. De Sphinx is niet echt een speciaal mythisch wezen. Behalve dat zijn huid zo hard is als steen en dat hij tijdens het vechten in een kleine wervelwind kan veranderen. Hierdoor kan hij plots achter je staan, of vluchten. Zijn gewicht is immens zwaar dus je hoort hem goed aankomen.

    -De Wadjet
    http://www.rankopedia.com/CandidatePix/30643.gif
    De Wadjet is een Egyptisch mythisch wezen. Een Wadjet is een slang met vleugels aan de achterkant aan zijn hoofd die hem in de lucht houden. Zo schattig als hij eruit mag zijn en de lieve geluidjes die hij kan maken. (Schattig geknor als een lief biggetje) Toch is hij gevaarlijk in de aanval. Uit zijn bek spuwt hij in een grote breedte gif in het rond wat je huid weg kan branden. Zijn verdediging, schubben zijn alleen niet zo sterk.

    -De Fenris Wolf
    http://fc09.deviantart.net/fs50/i/2009/271/c/5/fenris_wolf_by_Sunimo.jpg
    De Fenris Wolf is een Noors mythisch wezen. De Fenris Wolf lijkt op grote afstand gewoon een simpele wolf. Maar deze wolf heeft bloedrode ogen en is zo sluw als een vos. Ze kunnen zo stil zijn dat je ze nog niet hoort als ze 2 meter van je af zijn. Je ziet ze zelden alleen, want wat ze zo speciaal maakt is: met hoe meer ze zijn, hoe sterker ze zijn. Als ze dicht bij elkaar zijn groeien hun krachten en sluwheid.


    Monsters Type 2 (medium):
    -De Centauren
    http://fc06.deviantart.net/fs50/f/2009/340/4/e/comm__ace_card_centaur_by_unrealsmoker.jpg
    De Centauren is een grieks mythisch wezen. De Centauren is een bekend mythisch monster, toch moet je zijn krachten niet onderschatten. Door zijn paardenlichaam kan hij ontzettend snel rennen, en met het mensendeel, kan hij goed denken en doen. De Centauren is altijd bewapend met pijl en boog, dus valt altijd van een afstand aan.

    -De Minotauren
    http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2013/023/d/2/wip_minotaur_by_butterfrog-d5qry1x.jpg
    De Minotauren is een grieks mythisch wezen. Een Minotauren is een stier, die loopt als een mens. Volop gespierd en altijd bewapend met een grote bijl. Door zijn postuur en zware wapen zijn zijn aanvallen wel sloom, maar wel ontzettend krachtig! Ook kan hij stevig beuken met zijn hoorns.

    -De Anubite
    http://images.wikia.com/ageofempires/images/c/c0/AoM_Anubite_by_Notesz.jpg
    De Anubite is een Egyptisch mythisch wezen. Een Anubite is een hond-achtig mens. Zijn kop en geluiden van een hond, ook kan hij zo snel rennen als de trouwe viervoeter. De Anubite is razendsnel en kan super hoog springen.. Sprongen tot wel 9 meter! Zo suprise-attacked hij zijn vijanden. Zijn aanvallen zijn snel, maar niet sterk, aangezien hij gewoon op armspieren en met 2 scherpe haken vecht, die makkelijk te blokkeren zijn

    -De Petsuchos
    http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2011/279/0/c/aom_petsuchos_ra_by_yuktopus-d4bze45.jpg
    De Petsuchos is een Egyptisch mythisch wezen. Veel is er niet bekend over dit vreemde monster.. Behalve dat het een versierde krokodil is die veel te vinden is bij het water. Hij is sloom, maar zijn huid is stevig en moeilijk doordringbaar. Zijn aanval is apart.. Dit beest schiet vreemde lichtstralen, en als die je raken, voel je gigantisch erge pijn..

    -De Noorse Giants
    http://fc01.deviantart.net/fs39/f/2008/328/b/c/Fire_Giant_by_Azurdragon.jpg VUUR
    http://www.goddessfreya.info/myths/frost_giant.jpg IJS
    http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20071025211411/wowwiki/images/a/a2/MountainGiantInCombat.jpg BERG
    De Noorse “Giants” zijn Noorse mythische wezens. De Noorse Giants bestaan in 3 vormen. Vuur, ijs en gewoon, ook wel “Berg” genoemd. Ze zijn groot, de vuur en ijs zijn ongeveer 3x een gemiddeld mens, en de berg is echt immens groot. Hiervan zal je er ook weinig zien. De ijs en vuur daarentegen zie je vaker voorkomen. De vuur versie kan van een afstand grote vuurballen naar je hoofd werpen die, natuurlijk, gloeiend heet zijn!
    De ijs versie kan je van een dichte afstand helemaal invriezen van top tot teen om je vervolgens in stukken te breken.
    Wel zijn ze ontzettend traag en totaal niet wendbaar en dus makkelijk te raken.

    -De trol
    De Trol is een Noors mythisch wezen. Hiervan is geen afbeelding bekend omdat ze in alle soorten en gruwelijke maten voorkomen. Ze zijn sloom en oerstom, maar heel, heel erg sterk. Soms gooien ze van een afstand een rotsblok naar je hoofd, het andere moment komen ze aangestormd om je met hun vuisten te bevechten.


    Monsters type 3 (hard):
    -De Hydra
    http://www.pantheon.org/areas/gallery/mythology/europe/greek_people/hydra.gif
    De Hydra is een grieks mythisch monster. Een Hydra is een dinosaurusachtig monster. Alleen er is natuurlijk iets aparts aan.. Het aantal van zijn koppen kan variëren van 1 tot 20 koppen! Hoe meer koppen hij heeft, hoe beter hij is met vechten, hij ziet meer, kan meer tegelijk.. Maar het heeft ook zijn nadeel.. Zoveel koppen op 1 lichaam geeft wel eens ruzie, waardoor het beest zijn eigen kop eraf bijt.. Of ja.. 1 van het aantal dat erop zit. (Hier is ook een water versie van, de Scylla, opgelet dus in het water! Precies hetzelfde als de Hydra, maar dan met vinnen en een staart!)

    -De Cycloop
    http://www.happehtheory.com/wp-content/uploads/2012/05/Cyclops-Cyclops.jpg
    De Cycloop is een grieks mythisch monster. Een Cycloop is groot, net zo groot als een Minotauren ongeveer en heeft een hoorn op zijn kop. Ook heeft hij maar 1 oog, waardoor zijn zicht niet al te scherp is. Wel is dit beest bewapend met een gigantische knots en is hij gigantisch sterk. Sloom, maar sterk!

    -De Schorpioen-mens
    http://th05.deviantart.net/fs71/PRE/f/2011/166/8/8/scorpion_man___jack_farrell_by_jangelles-d3j0hfw.jpg
    De Schorpioen-mens is een Egyptisch mythisch wezen. Een schorpioen-mens is net zoals als een Centauren, maar dan veel sterker door de keiharde schorpioenenhuid. Hij is gigantisch en kan net als een Centauren goed nadenken. Zijn vlijmscherpe scharen knippen overal doorheen! Zijn enige zwaktepunt is zijn mensendeel die hij kosten wat het kost beschermt en zijn snelheid.

    -De Scarabee
    http://www.wizards.com/dnd/images/draco_gallery/75637.jpg
    De Scarabee is een Egyptisch mythisch wezen. Een Scarabee, helemaal van goud en zo groot als een tank. Prachtig toch? Maar levensgevaarlijk! Ja, hij is sloom en groot en niet wendbaar. Maar door zijn gouden pantser is hij zowat ondoordringbaar. Ook heeft hij gigantische scharen! (zijn niet afgebeeld!) Die overal doorheen kunnen knippen. Schuilen achter een boom zal geen nut hebben, die kapt hij zo om!

    -De Einherjar
    http://i28.photobucket.com/albums/c244/neo-sapphire/einherjar.jpg
    De Einherjar is een Noorse mythisch wezen. Een Einherjar lijkt gewoon een simpele noorse soldaat. Echter is dit niet zo. Hij is volop gepantserd tegen alle soorten aanvallen (behalve zijn helm) en is 2 meter groot! Hij heeft 2 gigantische bijlen bij zich en een oorlogs hoorn waar hij op kan blazen.. Als hij dit doet zullen al zijn soortgenoten in de buurt eropaf komen.

    -De Nidhogg
    http://i41.servimg.com/u/f41/12/11/88/94/nidhog11.gif
    De Nidhogg is een Noors mythisch wezen. De Nidhogg is de enige draak en het enige echt vliegende wezen in de wereld waar het gevecht plaatsvindt. De Nidhogg is heel erg groot en vliegt rondjes over de Arena, zoekend naar voedsel om te roosteren. Van een verre afstand kan hij je zien en vuur spuwen.

    Op de bovenste kaart (echt helemaal bovenaan de post) zie je nummers, voor de naam van je personage is ook een getal, personage nummer 7 wordt dan gedropt op de plaats waar nummer 7 op de kaart staat

    In de tweede opdracht zullen jullie een verhaal moeten schrijven. Aangezien jullie voor een rpg ingeschreven zijn, lijkt me dat geen probleem. Je verhaal moet minimaal 450 woorden lang zijn. Het hoeft dus niet te lang te duren om zoiets te typen.
    Verder zal het afhangen wat je krijgt aan hoe goed je verhaal is. We hebben verschillende opdrachten voor het schrijven van een verhaal, omdat we hopen dat zo iedereen zijn interesse er wel een beetje tussen zit :)
    Hier zijn de opdrachten:
    1. Schrijf een tekst over jezelf. Je hobby’s, school, dromen, interesses,…
    2. Verzin je eigen land en leg ons uit hoe het eruit ziet. Hoe het wordt bestuurd, hoe de mensen zijn,…
    3. Vertel het verhaal van een mythologische held. Bv. Hercules, Achilles, Hector,…
    4. als je zelf een inspiratie hebt voor iets en dat graag als opdracht zou ingeven, geef ons dat dan op voorhand door en dan zullen wij jou melden of dat mogelijk is of niet.
    Verder zijn we niet echt streng. Dus als je gewoon je best hebt gedaan, zien we dat wel en krijg je veel en goede voorwerpen ;)
    Wanneer jullie gedaan hebben met jullie verhaal, sturen jullie het door naar mij of LogitG27, daarna zullen wij doorsturen wat jullie kunnen gaan halen.
    Opnieuw hoef je gewoon in de lichtzuil te gaan staan om je voorwerp(en) op te halen. Hieronder is de kaart met waar de lichtstralen nu zijn.


    opnieuw rechtermuisknop op de kaart en openen in nieuw tabblad om het groter te zien

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 18:12 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nathan Sem Levine

    Ik zie Rhys naar de rivier strompelen en het water inzakken. Gelukkig is de stroming niet zo hard, anders had ik de jongen ook nog eens naar de andere kant van de rivier moeten dragen. En daar heb ik totaal geen zin in. Rhys en ik mogen dan samen reizen, we zijn geen vrienden. Het omhoog helpen was eigenlijk al genoeg, en eigenlijk ook meer een reflex als ik het zo bedenk. Maarja, ik wil zo snel mogelijk aan de overkant zijn. 'Ik hoop maar dat die zuil wat interessants te bieden heeft, want anders zal mijn humeur niet al te hard vooruit gaan,' hoor ik Rhys zeggen. Ik draai grijnzend mijn hoofd van de jongen weg, zodat ik zeker weet dat hij mijn leedvermaak niet kan zien. Ik hoop ook dat de zuil iets te bieden heeft, en eigenlijk gaat mijn hoop vooral uit naar wapens. Iets van een pijl en boog, waarmee we kunnen jagen of een pistool om die leeuwen af te schieten. Zelfs is het maar een mes, dan zou ik me al een stuk veiliger voelen in dit bos of in de buurt van Rhys. Als ik uiteindelijk de grijns kan laten zakken, zet ik mijn gezicht terug in de plooi en volg Rhys. De kou van het water valt gelukkig nog wel mee, al zullen mijn tenen daar niet echt mee eens zijn. Binnen de kortste keren zijn ze gevoelloos en ik probeer zo snel mogelijk de rivier over te steken. Ook al is Rhys eerder dan mij vertrokken, aangezien ik niet gewond ben, ben ik sneller aan de overkant. Moeiteloos klim ik de kant op en kijk achterom naar de jongen die door het water waadt. Eigenlijk heb ik geen zin om op hem te wachten, ik wil weten wat de lichtzuil voor me te bieden heeft. "Ik ga anders alvast kijken of er nu niet weer van die rare leeuwen rondlopen." zeg ik tegen Rhys, maar ik kan stiekem niet wachten tot ik bij de lichtzuil ben. Toch sluip ik voorzichtig door het bos heen en kijk goed om me heen of er hier iets rondloopt. De vogels fluiten echter nog vrolijk en hier en daar zie ik er zelfs één weg hupsen terug de bosjes in als ik langskom. Ik zwaai even naar Rhys, die zich nog achter me bevindt. "Ik denk niet dat er hier veel zal zitten, op een paar vogels na, dus we kunnen veilig oversteken." Ik keer Rhys de rug toe en snel me naar de lichtzuil. Als deze iets voor me te bieden heeft, dan wil ik niet dat Rhys weet wat ik heb. Stel je voor dat de Goden me dit keer een mes geven, dat zou zeer interessant zijn. Ik laat eerst een grote grijns zien, voor ik neerkniel naast de lichtzuil. Ik sla mijn tas naar voren en ga precies zo zitten dat Rhys niets kan opvangen van wat ik krijg en daarbij, hij kan nog nooit dichtbij genoeg zijn. Ik heb de neiging schichtig achterom te kijken, maar dat zou alleen maar argwaan van de jongen opwekken. Voor mijn neus verschijnen langzaam een paar voorwerpen en snel stop ik ze in mijn tas. Brood, kaas, reservekleren, een drinkfles, een mars, een appel en nog een reservedrinkfles. Wat veel! Maar ik ben er zeker blij mee! Vooral met de drinkflessen, al denk ik dat het slim is om er misschien eentje geheim te houden. Nieuwsgierig hou ik er één op zijn kop, in de veronderstelling dat Rhys zit zeker zal zien, maar helaas zit er geen drinken in. Zometeen zal ik hem direct vullen bij de rivier. Voorzichtig plof ik neer in het gras. Eigenlijk had ik tussen mijn spullen liever ook nog een wapen gehad, al was het maar een klein schillenmesje. Ik wacht ongeduldig op Rhys, als ik merk dat ik nog op blote voeten loop. Zachtjes wrijf ik over mijn voeten om de viezigheid eraf te krijgen, maar ze ook een beetje warmte toe te stoppen. Mijn sokken volgen al snel en ik blijf voorzichtig over mijn voeten wrijven, tot ik de warmte weer een beetje terug voel komen. Mijn schoenen volgen al snel en ik bindt ze stevig vast rond mijn voeten, aangezien Rhys en ik nogal een stuk zullen moeten lopen. Als ik naar de lucht boven me kijk, zie ik dat de avond al in aantocht is. Hoe koud zou het vannacht zijn in het bos? Misschien werd het eens tijd voor mij en Rhys om een beschutting te zoeken of een hut te bouwen. Als ik een blik achterom werp naar de jongen achter me voel ik een grote teleurstelling en taak op mijn schouders zakken. Die hut zal ik zelf moeten bouwen... Rhys zal dat nooit van zijn langs zal ze leven redden.

    [ik ga je terug mega-posten :Y)]


    It's never gonna happen, Guys.

    Valkyrja schreef:
    Nathan Sem Levine

    Ik zie Rhys naar de rivier strompelen en het water inzakken. Gelukkig is de stroming niet zo hard, anders had ik de jongen ook nog eens naar de andere kant van de rivier moeten dragen. En daar heb ik totaal geen zin in. Rhys en ik mogen dan samen reizen, we zijn geen vrienden. Het omhoog helpen was eigenlijk al genoeg, en eigenlijk ook meer een reflex als ik het zo bedenk. Maarja, ik wil zo snel mogelijk aan de overkant zijn. 'Ik hoop maar dat die zuil wat interessants te bieden heeft, want anders zal mijn humeur niet al te hard vooruit gaan,' hoor ik Rhys zeggen. Ik draai grijnzend mijn hoofd van de jongen weg, zodat ik zeker weet dat hij mijn leedvermaak niet kan zien. Ik hoop ook dat de zuil iets te bieden heeft, en eigenlijk gaat mijn hoop vooral uit naar wapens. Iets van een pijl en boog, waarmee we kunnen jagen of een pistool om die leeuwen af te schieten. Zelfs is het maar een mes, dan zou ik me al een stuk veiliger voelen in dit bos of in de buurt van Rhys. Als ik uiteindelijk de grijns kan laten zakken, zet ik mijn gezicht terug in de plooi en volg Rhys. De kou van het water valt gelukkig nog wel mee, al zullen mijn tenen daar niet echt mee eens zijn. Binnen de kortste keren zijn ze gevoelloos en ik probeer zo snel mogelijk de rivier over te steken. Ook al is Rhys eerder dan mij vertrokken, aangezien ik niet gewond ben, ben ik sneller aan de overkant. Moeiteloos klim ik de kant op en kijk achterom naar de jongen die door het water waadt. Eigenlijk heb ik geen zin om op hem te wachten, ik wil weten wat de lichtzuil voor me te bieden heeft. "Ik ga anders alvast kijken of er nu niet weer van die rare leeuwen rondlopen." zeg ik tegen Rhys, maar ik kan stiekem niet wachten tot ik bij de lichtzuil ben. Toch sluip ik voorzichtig door het bos heen en kijk goed om me heen of er hier iets rondloopt. De vogels fluiten echter nog vrolijk en hier en daar zie ik er zelfs één weg hupsen terug de bosjes in als ik langskom. Ik zwaai even naar Rhys, die zich nog achter me bevindt. "Ik denk niet dat er hier veel zal zitten, op een paar vogels na, dus we kunnen veilig oversteken." Ik keer Rhys de rug toe en snel me naar de lichtzuil. Als deze iets voor me te bieden heeft, dan wil ik niet dat Rhys weet wat ik heb. Stel je voor dat de Goden me dit keer een mes geven, dat zou zeer interessant zijn. Ik laat eerst een grote grijns zien, voor ik neerkniel naast de lichtzuil. Ik sla mijn tas naar voren en ga precies zo zitten dat Rhys niets kan opvangen van wat ik krijg en daarbij, hij kan nog nooit dichtbij genoeg zijn. Ik heb de neiging schichtig achterom te kijken, maar dat zou alleen maar argwaan van de jongen opwekken. Voor mijn neus verschijnen langzaam een paar voorwerpen en snel stop ik ze in mijn tas. Brood, kaas, reservekleren, een drinkfles, een mars, een appel en nog een reservedrinkfles. Wat veel! Maar ik ben er zeker blij mee! Vooral met de drinkflessen, al denk ik dat het slim is om er misschien eentje geheim te houden. Nieuwsgierig hou ik er één op zijn kop, in de veronderstelling dat Rhys zit zeker zal zien, maar helaas zit er geen drinken in. Zometeen zal ik hem direct vullen bij de rivier. Voorzichtig plof ik neer in het gras. Eigenlijk had ik tussen mijn spullen liever ook nog een wapen gehad, al was het maar een klein schillenmesje. Ik wacht ongeduldig op Rhys, als ik merk dat ik nog op blote voeten loop. Zachtjes wrijf ik over mijn voeten om de viezigheid eraf te krijgen, maar ze ook een beetje warmte toe te stoppen. Mijn sokken volgen al snel en ik blijf voorzichtig over mijn voeten wrijven, tot ik de warmte weer een beetje terug voel komen. Mijn schoenen volgen al snel en ik bindt ze stevig vast rond mijn voeten, aangezien Rhys en ik nogal een stuk zullen moeten lopen. Als ik naar de lucht boven me kijk, zie ik dat de avond al in aantocht is. Hoe koud zou het vannacht zijn in het bos? Misschien werd het eens tijd voor mij en Rhys om een beschutting te zoeken of een hut te bouwen. Als ik een blik achterom werp naar de jongen achter me voel ik een grote teleurstelling en taak op mijn schouders zakken. Die hut zal ik zelf moeten bouwen... Rhys zal dat nooit van zijn langs zal ze leven redden.


    [ik ga je terug mega-posten :Y)]


    {Haha, yeah ^^
    Ik vind Rhys trouwens echt zo geweldig xD}

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 21:56 ]


    Stenenlikker

    Rider -> Luminis


    Happy Birthday my Potter!

    Rhys Yarrick Skotadi

    Terwijl ik me door het water heen worstel, merk ik dat Nathan me inhaalt. Ik hoop dat hij zo beleeft is om op de andere oever van de rivier op me te wachten, maar ik weet dat ik dat niet echt van hem kan verwachten. Vooral niet als het gaat om zo'n zuil die ons hopelijk ook dit keer nuttige dingen brengt. Waarom heb ik hem nou gewaarschuwd? Nu zal hij daar waarschijnlijk eerder zijn dan ik en stél dat er wapens te vinden zijn... Met een beetje pech maakt hij me gewoon af, voordat ik ook maar iets kan doen. Die vervloekte wonden ook! Ze maken me een stuk minder gevaarlijk naar personen als Nathan toe. Waar hij me eerst niet zou durven aanvallen vanwege mijn kracht, zal hij dat waarschijnlijk nu wel durven. Een gewond persoon is een stuk makkelijker te overmeesteren.
    'Ik ga anders alvast kijken of er nu niet weer van die rare leeuwen rondlopen,' zegt hij tegen mij als hij op de oever geklommen is. Ja hoor, ga maar lekker kijken bij de zuil en laat mij hier stikken. Ik zit echter nog in het water en het is toch een stuk kouder dan ik gedacht had. Mijn voeten beginnen lichtelijk bevroren te raken en aan de lichtelijke pijn van sneedjes in mijn voeten te voelen, zijn ze ook opengehaald door scherpe stenen op de bodem. Ik kan echt zeggen dat mijn lichaam in een geweldige staat is. Niet dus.
    'Ik denk niet dat er hier veel zal zitten, op een paar vogels na, dus we kunnen veilig oversteken,' roept Nathan nog naar mij voor hij in het bos verdwijnt. Op een dag, of nacht, ligt aan wat mij beter uitkomt, draai ik die gast nog zijn nek om. Hij begint me nu al flinkt te irriteren en ik ken hem pas net. Gelukkig heb ik de oever eindelijk bereikt, al heeft deze oever geen strandje achtig iets, zoals de ander, dus moet ik erop klimmen. Mijn been en arm gaan dat beide niet leuk vinden. Onder een hoop luid gevloek weet ik mezelf uiteindelijk op de kant te hijsen en even blijf ik uitgeput zitten. Mijn schoenen liggen naast me, die had ik er al op gegooid voordat ik aan de klim begon. Die tocht door het water was toch vrij uitputtend, ondanks dat er gelukkig weinig stroming was. Als die wel flink aanwezig was geweest, ben ik bang dat ik dit hier niet eens gehaald had. En het idee dat ik weer geholpen had moeten worden door Nathan doet mijn trots heel veel schade aan. Serieus, als ik levend uit dit avontuur kom, zal er echt weinig van me overblijven. Lichamelijk en geestelijk.
    Na even gezeten te hebben trek ik mijn sokken en schoenen weer aan mijn voeten. Die zijn ondertussen al aardig droog geworden, al zijn ze nog wat vochtig. En inderdaad zijn er aardig wat kleine sneedjes te vinden. Achja, ze drogen vanzelf wel in mijn laarzen en die wondjes genezen ook wel vanzelf. Alleen nog wat extra pijnleiden. Ik heb al zo veel pijn aan vanalles dat dat er ook wel bij kan.
    Langzaam om mezelf zo min mogelijk pijn aan te doen kom ik overeind, maar ondertussen voel ik weer genoeg steken door mijn been gaan. Mijn gewonde arm houd ik juist afzijdig, terwijl ik bezig ben. Als ik weer sta, kijk ik naar het bos voor me. De lichtzuil torent boven de boomkruinen uit en lijkt erg dichtbij te zijn. Als ik het bos inloop, krijg ik het gevoel dat dit bos mij wat minder kriebels geeft, dan het bos aan de andere kant van de rivier waar we net vandaan kwamen. Langzaam loop ik verder door het bos en ik hoor de vogels fluiten. Ook hoor ik nog genoeg geritsel in de bosjes en alles om me heen, maar ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dat gewone dieren zijn die geen kwaad in de zin hebben, in tegenstelling tot die gevleugelde leeuw. Verderop zie ik de bron van de grote lichtzuil verschijnen en Nathan die erbij zit. Dichterbij gekomen zie ik dat hij bezig met zijn schoenen is. Haha, heeft die sukkel nou net op blote voeten door het bos gelopen. Ik grinnik er zachtjes om. Hopelijk ben ik nog ver weg genoeg van Nathan, zodat hij het niet gehoord heeft.
    'En nog wat bijzonders gevonden in de zuil?' vraag ik, al verwacht ik geen eerlijk antwoord van hem. Ik kijk eerst naar Nathan en dan naar de zuil om weer terug naar Nathan te kijken. Laat ik maar eens kijken wat de zuil voor mij heeft en alles verborgen houden voor Nathan zal hem ook niet echt worden. Toch kniel ik maar met mijn rug naar Nathan toe neer bij de zuil en plotseling verschijnt er een rugzak voor mij, die aardig gevuld lijkt te zijn. Ha, mooi, heb ik toch nog een tas. Mijn oude tas heb ik ergens gedumpt na de vuurstenen in mijn zak gedaan te hebben. Dat ding leek me eigenlijk niet zo praktisch in dit bos, maarja, ik geloof dat het tegendeel toch bewezen heeft. Ik haal de vuurstenen uit mijn broekzak en stop ze in de rugzak. Die dingen zijn wel nat geworden tijdens mijn overtocht van de rivier. Hopelijk kan ik ze nog wel gebruiken als ze een beetje opgedroogd zijn. Die rugzak zal ik trouwens later onderzoeken als ik alleen ben. Daar heb ik liever echt geen Nathan bij.
    Ik hang de rugzak op mijn rug en sta weer wat moeizaam op. Dan valt het me ook op dat de lucht ondertussen wat donkerder gekleurd is geworden dan hij eerder was. Fijn, de avond zal dus vallen en ik zie daar heel erg tegenop. Ik vertrouw Nathan nog steeds niet en wie weet wat voor creaturen hier 's nachts rondspoken.
    'Wat gaan we doen voor de nacht?' vraag ik de jongeman die nog voor mij op de grond zit. 'Ik blijf sowieso liever in dit bos dan in het bos aan de overkant van de rivier. Dat bos gaf me alleen maar kriebels. Hier dreigt denk ik minder gevaar.' Ik heb eerlijk gezegd op het moment niet echt ideeën voor wat we nu moeten doen. Ik ben ook moe, nee uitgeput. Het liefst eet ik zo gauw mogelijk wat om daarna te gaan slapen. Al denk ik niet dat ik een fijne nachtrust hier mag verwachten.

    {Hehe, nog een megapost :Y)}


    Stenenlikker

    Nathan Sem Levine
    "En nog wat bijzonders gevonden in die zuil?" Ik besluit even te wachten tot Rhys zijn eigen spullen zou krijgen, voor ik antwoordde. Ik doe net alsof ik nog te druk ben met mijn schoenen, terwijl ze eigenlijk allang vastzitten. Als ik zie dat er een tas naast de zuil verschijnt voor Rhys, kan ik de teleurstelling niet van mijn gezicht weren. Ik wil graag weten wat de jongen heeft en dan vooral of hij wel wapens heeft gekregen en ik niet. "Wat kleren en een drinkfles, meer niet." probeer ik zo luchtig mogelijk te antwoorden. "En jij?" als ik naar zijn nieuwe tas wijs. Die vraag lijkt hij niet eens te horen, want opeens begint hij praatjes te krijgen. "Wat doen we voor de nacht? Ik blijf sowieso liever in dit bos dan het bos aan de overkant van de rivier. Dat bos gaf me alleen maar kriebels. Hier dreigt denk ik minder gevaar". Ik opper om het idee van een hut te bouwen te noemen, maar eigenlijk heb ik daar niet zoveel zin in. Als ik overeind kom, hijs ik mijn broek weer op mijn heupen. Echter, aangezien ik het heerlijk vindt om wijde broeken te dragen, zakt de broek direct weer een stukje naar beneden, waardoor het kruis wat laag komt de hangen en de rand van mijn onderbroek erbovenuit steekt. "Ik zou ons natuurlijk een geweldig mooie hut kunnen bouwen, maar ik denk dat het daar wat te laat voor gaat worden. Misschien is het slim om vannacht in een boom te slapen. Als je dat gaat lukken.. Ik ben bang dat je je nog wel heel erg kan vergissen over dit bos. Maar eerst wil ik mijn drinkfles vullen." Zonder antwoord af te wachten, loop ik terug naar de rivier. Ik ben er zeker van dat ik af en toe schichtig achterom kijk en Rhys scherp in de gaten houdt. Als hij daadwerkelijk een wapen heeft, zal ik geen poot hebben om op te staan. Alhoewel, Rhys is gewond en ik ben zo gezond als ik weet niet wat. Misschien wordt het tijd om tussen zijn spullen te neuzen als hij slaapt. Heeft hij een wapen, dan kan ik dat afpakken en ervandoor gaan. Zo niet, dan steek ik gewoon de boom in brand waarin hij in slaapt. Ik kniel voorzichtig naast de rivier neer en zorg ervoor dat ik beide drinkflessen vul. Ik voel mijn maag knorren en heb tegelijk de neiging wat uit mijn tas te pakken en op te eten, maar ik weerhoudt me van de verleiding en laat mijn maag knorren. Wanhopig kijk ik om me heen nog op zoek naar iets om een katapult mee te maken en ook maar iets kans te maken om vlees te vangen. Ooit heb ik een boek gelezen, ja ik heb een boek gelezen, waar een jongen moest overleven in de natuur. Het was voor school, dus het boek interesseerde me niet veel, maar nu hoopte ik dat ik kon herinneren wat er ook alweer in dat boek stond. Even kruist mijn gezicht mijn evenbeeld van het water en ik schrik als ik mijn verwarde haren zie. Met een beetje water probeer ik het weer glad te strijken en terug in model te vormen. Tevreden kijk ik naar het resultaat. Je ziet er goed uit, Nathan! Voor Rhys dingen gaat denken, loop ik terug richting de lichtzuil. Voor het eerst in mijn bijzijn van Rhys steekt opnieuw de vraag bij mij op. Zouden er nog meer mensen in dit bos zijn? Vast wel, maar waarom hebben de Goden dan besloten mij zo dicht bij deze vervelende gast neer te zetten?! Konden ze me niet iets van een meisje sturen ofzo, dat was veel gezelliger! Ik voel hoe automatisch mijn wenkbrauwen op en neer gaan en ik lach bijna hardop om mijn eigen grapje. Ja, een meisje. Daar zou ik veel meer plezier aan beleven dan Rhys. Als het licht van de zuil door de bomen heen strijkt, weet ik dat ik bijna terug ben. Opeens schiet er een gedachte door mijn hoofd heen, die ik niet meer los kan laten. Opeens lijk ik te begrijpen waarom de Goden me bij Rhys hebben neergezet. Ze wilden wat plezier hebben van dit spelletje en Rhys en mij tegen elkaar uitspelen wat natuurlijk het ultieme genot! Misschien werd het wel eens tijd om aan dat plezier een hoogtepunt toe te voegen. Hoe? Nog geen idee, maar Rhys zou flink op zijn donder van mij krijgen. Puur, zodat ik zelf weer de touwtje in handen heb, zodat ik zelf de regie voer. De jongen dacht beter te zijn dan ik? Mooi niet, ik maak mijn eigen regels, mijn eigen regie. Ik ben beter dan wie dan ook en degene die anders denken, moeten maar eens een keer op hun falie krijgen. Zelfverzekerd steek ik mijn schouders naar achteren, Rhys maakt geen schijn van kans tegen mij. Mocht hij ook maar iets proberen dan zijn mijn handen het laatste wat hij zal zien!

    (:Y))


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhys Yarrick Skotadi

    'Wat kleren en een drinkfles, meer niet. En jij?' hoor ik Nathan nog zeggen voor ik mijn eigen zinnen uitspreek. Ik besluit hem maar te negeren. Van zo'n groot belang is het niet en ik weet dus nog niet wat er in mijn tas zit. En dat ga ik liever pas uitzoeken als Nathan uit mijn buurt is. Wie weet zit er wat in wat Nathan wilt hebben en ik twijfel of ik wel genoeg in orde ben om mijn spullen en mezelf tegen hem te verdedigen als het op een krachtmeting uitkomt. Ik baal echt zo van die verwondingen. Daardoor voel ik me gewoon niet helemaal mezelf. De Rhys zonder verwondingen laat zich niet angst aanjagen door zo'n ventje als Nathan, maar nu ik gewond ben, weet ik dat ik wat voorzichtiger dan normaal moet zijn.
    'Ik zou ons natuurlijk een geweldig mooie hut kunnen bouwen, maar ik denk dat het daar wat te laat voor gaat worden. Misschien is het slim om vannacht in een boom te slapen. Als je dat gaat lukken.. Ik ben bang dat je je nog wel heel erg kan vergissen over dit bos. Maar eerst wil ik mijn drinkfles vullen,' houdt Nathan wat arrogant zijn verhaal. Ik doe mijn best niet om een geërgerde zucht te onderdrukken. Die heeft zichzelf natuurlijk weer heerlijk hoog staan. Direct daarna loopt hij ook weg en ik neem de gelegenheid om met mijn hand tegen mijn voorhoofd te slaan. Verwaand kereltje, denk ik bij mezelf, maar ik zie dit nu wel als gelegenheid om eens te kijken wat er in mijn tas zit. Ik merk dat Nathan nog af en toe omkijkt, dus besluit ik met mijn rug naar hem toe te gaan zitten, zodat hij niks van de inhoud van mijn tas kan zien. Wel wat riskant, maar ik vertrouw op mijn gehoor voor het geval Nathan besluit om me te besluipen nu ik met mijn rug naar hem toe zit. Er liggen genoeg bladeren op de grond en hij is echt niet sierlijk genoeg om geruisloos door het bos te sluipen. Weer een voordeel van mij. En ik heb ondertussen wel geleerd om op mijn gehoor te vertrouwen. Voor Nathan had ik al genoeg vijanden en mijn goede gehoor heeft me al meerdere keren van dat soort figuren gered. Ze stampen te luid en gaan uit van dat hun slachtoffer helemaal niet oplet. Fout nummer één bij mij. Ik heb geleerd om altijd op mijn hoede te zijn. Ik hoop dat Nathan daar dan ook zijn fout in maakt, als hij het op een gegeven moment in zijn bol krijgt om mij aan te vallen. In het ergste geval zou dat zelfs mijn leven kunnen redden.
    Dan onderwerp ik de tas die voor mij in de lichtzuil was verschenen maar aan een onderzoek. Wat zit er allemaal in, hopelijk een hoop handigs en een wapen zal ik ook heel erg op prijs stellen. Dan kunnen we ons ten minste tegen die monsters verdedigen, want ik ben er zeker van dat die gevleugelde leeuw niet het enigste monster in dit bos is. En dan kunnen we dat beest altijd nog tegenkomen als we morgen verder trekken of misschien zelfs vanavond al. Dat beest heeft vleugels, dus die rivier zal voor hem geen probleem zijn. En dan heb je altijd nog Nathan tegen wie ik me ook zal moeten kunnen verdedigen. Of als hij me uiteindelijk toch te erg de keel uithangt, dan kan ik ook makkelijk van hem af komen. Maar zonder wapen wordt dat toch wat tricky.
    Als eerst vind ik twee drinkflessen in de tas. Hmm, tot nu toe hebben Nathan en ik hetzelfde gekregen, al sprak hij over maar één drinkfles. Of heeft hij toch nog wat dingen verzwegen. Naast de drinkflessen vind ik ook nog brood en kaas en onderin de tas vind ik kleding. Vooral met dat laatste ben ik erg blij. 's Nachts kan het verschrikkelijk koud worden en waarschijnlijk zou ik zonder extra kleren dan haast omkomen van de kou. Al helemaal nu ik alleen nog maar mijn shirt heb.
    Als ik omkijk zie ik Nathan in de verte al aankomen en stop maar gauw mijn spullen weer in de tas. Ik twijfel of ik wat van het brood of de kaas zal eten, mijn maag knort nota bene ondertussen aardig. Maar wie weet hoe lang ik met dat eten moet doen? Beter dat ik pas wat eet als het donker wordt en dan de volgende ochtend. Misschien kan ik zo nog even in het bos kijken of er nog wat eten te vinden is. Op wild kan ik denk ik niet rekenen als voedsel. Ik heb niks van een wapen en een dier met blote handen vangen gaat wat lastig worden. Dan maar eten wat er te verzamelen valt.
    Ik twijfel over hoe open ik zal zijn over wat er in mijn tas zit. Maar als ik niks vertel, zal Nathan heel waarschijnlijk proberen mijn tas in handen te krijgen als ik niet oplet en daar heb ik geen zin in. Hij blijft van mijn spullen af! Al heb ik ook geen zin om hem over alles in mijn tas te vertellen. Dat voedsel zal hem waarschijnlijk ook wel verleiden tot het stelen van mijn tas. Ik besluit het maar te houden tot een van de drinkflessen en de extra kleding. Precies wat hij ook had gekregen.
    'Ik weet niet wat jij nu wilt doen, maar ik ga nog op zoek naar wat te eten. Mijn maag begint te knorren,' zeg ik tegen hem als hij weer bij me staat. Ondertussen ben ik ook weer overeind gekomen en ik heb mijn tas op mijn rug gehesen.

    {Wat is het stil hier trouwens? Iedereen opgegeten door school?}

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 20:11 ]


    Stenenlikker

    (Nope, gelukkig niet :') Ik wacht op een reactie van RabidKiller)


    Happy Birthday my Potter!