Kijk eens om je heen. Zien jullie wat ik zie? Zoveel mensen zitten hier met drie naast elkaar of zelfs met vier, maar ik zit alleen. Ik zit altijd alleen. C waarom doe je zo? ik dacht echt dat we vriendinnen konden worden, ik heb mijn best gedaan. Wij moeten samen NLT doen, maar je gaat niet eens meer naast me zitten. Je verwijdert mijn antwoorden omdat het volgens jou fout is. Nou, ik ben niet zo een genie als jij, maar ik werk wel keihard. Bij mij komt alles niet zo makkelijk aanwaaien, ik moet ervoor knokken. Klas, waarom merken jullie niet mijn positieve kanten op? Waarom kijken jullie alleen naar mijn slechte kanten? Waarom merken jullie wel op dat iemand zich niet lekker voelt en vragen jullie wel 5 keer per dag hoe het met diegene gaat, maar merken jullie niet dat ik zo fucking eenzaam ben, waarom merken jullie niet op dat ik vanbinnen doodga, stukje voor stukje. Toen eens interesse in mij, in wat ik leuk vindt. Je zal merken dat ik hetzelfde doe. Als je naast me zit, draai dan niet de hele tijd om naar de mensen achter ons en maak daar plannen mee, maar betrek mij er eens in. Jullie kennen mijn verhaal niet en hoeven dat ook niet te weten, het enige wat ik vraag is jullie vriendschap. Ik ben het beu om elke keer huilend naar huis te fietsen, om elke keer met tegenzin op school te komen. Ik vind leren leuk, vast weer zoiets dat jullie stom vinden, maar ik doe het graag en ik vind het belangrijk, ik moet hard werken om dit niveau vol te houden. Aan de ene kant vind ik school zo fijn, ik heb echt plezier in leren, maar jullie maken school zo'n hel voor mij. Op een dag gaan jullie er spijt van krijgen, op een dag is ook het laatste stukje in mij gebroken en kan ik het niet meer, geloof me op een dag zullen jullie spijt hebben.