• The Mouseion Institute

    Elke tien jaar worden achttien jongeren meegenomen naar een plek genaamd The Mouseion Institute. Dit heeft een special reden. Zij zijn de uitverkorenen van de 9 muzen. Ze zullen daar onderwezen worden in de schone kunsten en hun ‘tweede ouder’ vertegenwoordigen.

    Maar wat hen niet verteld is dat er een duistere vloek rust op de muzen en hun instituut, een profetie, uitgesproken door de vrouw Pandora, een bedrieglijk schepsel, gemaakt voor verderf en ongelukken. Haar profetie luidt:
    Het vonnis voor schoonheid moet worden betaald
    te lang worden zij met veel ijver onthaald
    hun tijd van roem is nu voorbij
    de vloek geeft nu van doem een tij
    enkel de generatie die de muzen leert zal bevrijden
    en zal ik deze plek tot in de eeuwigheid mijden.

    Het doel van deze Uitverkorenen is om te vinden welke muze ze vertegenwoordigen, en te slagen voor de opgelegde proeven op het einde van hun opleiding. Daarna leven ze nog 1 jaar in The Mouseion Institute en daarna moeten ze hun gaves gebruiken in de gewone wereld. Of zo zou het moeten, want deze kinderen hebben de muzen horen praten over de voorspelling, en zullen er alles aan doen deze te breken en de muzen iets leren uit hun wereld.


    kinderen van:

    Erato
    - Paige Hamilton | PaintedRoses
    -

    Euterpe
    - Gereserveerd door Ellison
    - Gereserveerd door Camp

    Kalliope
    - Gereserveerd door Helado
    -

    Clio
    - Gereserveerd door amypond
    -

    Melpomene
    - Gereserveerd door Fortunatis
    - Gereserveerd door Allunga

    Polyhymnia
    -
    -

    Terpsichore
    - Gereserveerd door Allunga
    - Gereserveerd door Helado

    Thaleia
    - Gereserveerd door MissCastle
    - Gereserveerd door Gaea

    Urania
    - Gereserveerd door Ranger
    - Gereserveerd voor Valdez

    Invullijstje

    Rol:
    Muze:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (5 regels) :
    Karakter (5regels) :
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) :
    Extra (niet verplicht) :

    De Muzen:
    Erato (De muze van het lied en de lyriek)
    Euterpe (De muze van het fluitspel)
    Kalliope (De muze van het de filosofie )
    Clio (De muze van de geschiedschrijving)
    Melpomene (De muze van de tragedie of drama)
    Polyhymnia (De muze van de retoriek of welsprekendheid)
    Terpsichore (De muze van de dans en de lyrische poëzie)
    Thaleia (De muze van de komedie)
    Urania (De muze van de sterrenkunde)



    Wat de Jongeren moeten doen bij elke muze:
    Erato : deze jongeren zijn zangers
    Euterpe :deze jongeren kunnen alle blaasinstumenten bespelen
    Kalliope :deze jongeren zijn denkers, ze zoeken dingen op en bestuderen het zo grondig mogelijk
    Clio : deze jongeren zijn ‘geschiedkundingen’ en zullen alles over geschiedenis bestuderen.
    Melpomene : deze jongeren zijn echte dramaqueens en spelen toneel.
    Polyhymnia : deze jongeren bestuderen de regel (als gebruik in een rechtzaak) en lezen teksten voor.
    Terpsichore : deze jongeren zijn goed in de dichtkunst
    Thaleia : deze jongeren zijn comedianten en halen grapjes uit.
    Urania : deze bestuderen de sterren en brengen die in kaart.

    Lessen:
    Als er lessen zijn:
    Dan zitten de kinderen met twee in één lokaal en krijgen ze les van hun muze. In het begin zit de hele groep samen, om te ontdekken waar ze goed in zijn. Ze hebben 3 uur les per dag en 2 uur om huiswerk te maken.
    Als er geen lessen zijn:
    De kinderen mogen ontspannen en samen plezier maken en ontspannen. Ze doen ook om de twee weken opvoeringen rond het kampvuur.



    Regels en mededelingen


    -Maximaal 3 personages per persoon
    -Maak geen perfecte personages
    -Minimum 6 zinnen per keer schrijven.
    -gesprekken tijdens het RPG worden tussen haakjes gezet
    -Zet altijd duidelijk bovenaan welk personage je bent
    -Bij 3 keer het overtreden van de regels word je rol gewist en komt die rol opnieuw vrij.
    -Alleen Valdez en nog iemand die ik zal aanduiden openen topics.
    -Schelden, vechten en +16 mag enkel IC
    -Geen ruzie OOC
    -Hou het realistisch (dus geen mensen met een supermansyndroom)
    -Naamsveranderingen doorgeven alsjeblieft
    -Je post moet in het ABN

    -Alle jongeren zijn 17
    -De jongeren zijn uitverkoren bij hun geboorte, maar de muze is NIET hun ouder
    -Zorg dat je personage niet het tegenovergestelde wil doen dan zijn of haar 'gave'


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 13:54 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    ginnypond schreef:
    Rol: meisje
    Muze: Clio
    Naam: Amelia melody williams
    Leeftijd: 14
    Uiterlijk (5 regels) :amelia is een ginger en dat boeit haar niet ze is ongeveer 1,79 n is dus vrij lang. toen ze jonger was werd ze daarom gepest maar dat vond ze niet erg want ze kon ertegen. haar ogen zijn vel groen. amelia is eigenlijk best onzeker over hoe ze er uit ziet want ze is erg dun en lang. ze wil het liefst gewoon zijn. ze draagt altijd normale kleding maar eigenlijk is ze gek op jurkjes en de ouderwetse middeleeuwse kleding.



    Karakter (5regels) : Amelia is een aardig meisje niet erg populair maar wel super aardig. vroeger werd ze vaak gepest omdat haar oog kleur en haar kleur vloekten maar dat maakt haar niks uit. Amelia is erg druk en leeft een beetje in haar eigen wereld. haar hobby's zijn tekenen, verhalen schrijven en shoppen. ze was toen ze klein was wel erg verlegen maar dat kwam door het pesten. toen ze naar de middelbare ging werd alles beter en werd ze de persoon die ze eigenlijk al was. Amelia heeft ook een bijnaam omdat ze haar eigen naam te sprookjesachtig vind 'amy'. amy is eigenlijk nergens bang voor alleen voor clowns. omdat ze voornamelijk in haar eigen wereld leeft sluit ze zichzelf een beetje buiten de groep maar dat maakt haar niks uit.
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) : haar gaven is kennis van geschiedenis. ze was toen ze klein was al erg goed in het vak en ging graag op zoek naar legendes en dergelijke. als je haar iets vraagt over bv de romeinen komt ze in 2 seconden op het antwoord. haar favoriete tijdvak is de middeleeuwen vanwegen de jurken.
    Extra (niet verplicht) : haar vader was vroeger drugverslaaft en haar moeder heeft haar dus alleen moeten opvoeden ze heeft dus een beetje wantrouw in jongens en durft zich niet snel te binden.


    kan je uiterlijk nog wat langer (er staat 5 regels achter en je hebt er 3)

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 20:53 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik maak mijn rol ofwel woensdag ofwel in het weekend. Als je al wilt beginnen zonder mij is dat geen probleem. :') And I like your new username, Xanthie. :3


    help

    Ranger schreef:
    Ik maak mijn rol ofwel woensdag ofwel in het weekend. Als je al wilt beginnen zonder mij is dat geen probleem. :') And I like your new username, Xanthie. :3
    nee ik open hem pas 27 september, omdat ik het op dit moment allemaal op een rijtje moet krijgen en bedankt Marthe


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik heb er zo'n zin in!!!!


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    VitaIncoluma schreef:
    Ik heb er zo'n zin in!!!!
    leuk om te horen :)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik schrijf me uit. De redenen zijn prive. I'm sorry


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sivan schreef:
    Ik schrijf me uit. De redenen zijn prive. I'm sorry
    Geen probleem, jammer, maar toch bedankt voor de interesse


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Rol: meisje
    Muze: Clio
    Naam: Amelia melody williams
    Leeftijd: 14
    Uiterlijk (5 regels) :amelia is een ginger en dat boeit haar niet ze is ongeveer 1,79 n is dus vrij lang. toen ze jonger was werd ze daarom gepest maar dat vond ze niet erg want ze kon ertegen. haar ogen zijn vel groen. amelia is eigenlijk best onzeker over hoe ze er uit ziet want ze is erg dun en lang. ze wil het liefst gewoon zijn. ze draagt altijd normale kleding maar eigenlijk is ze gek op jurkjes en de ouderwetse middeleeuwse kleding. ze had vroeger iets donkerder haar als het zomer is word het lichter en in de winter iets donkerder. ze is erg jaloers op hoe anderen eruit zien omdat ze zichzelf te dik vind maar dat is ze zeker niet ze is zelfs een beetje te dun.





    Karakter (5regels) : Amelia is een aardig meisje niet erg populair maar wel super aardig. vroeger werd ze vaak gepest omdat haar oog kleur en haar kleur vloekten maar dat maakt haar niks uit. Amelia is erg druk en leeft een beetje in haar eigen wereld. haar hobby's zijn tekenen, verhalen schrijven en shoppen. ze was toen ze klein was wel erg verlegen maar dat kwam door het pesten. toen ze naar de middelbare ging werd alles beter en werd ze de persoon die ze eigenlijk al was. Amelia heeft ook een bijnaam omdat ze haar eigen naam te sprookjesachtig vind 'amy'. amy is eigenlijk nergens bang voor alleen voor clowns. omdat ze voornamelijk in haar eigen wereld leeft sluit ze zichzelf een beetje buiten de groep maar dat maakt haar niks uit.
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) : haar gaven is kennis van geschiedenis. ze was toen ze klein was al erg goed in het vak en ging graag op zoek naar legendes en dergelijke. als je haar iets vraagt over bv de romeinen komt ze in 2 seconden op het antwoord. haar favoriete tijdvak is de middeleeuwen vanwegen de jurken.
    Extra (niet verplicht) : haar vader was vroeger drugverslaaft en haar moeder heeft haar dus alleen moeten opvoeden ze heeft dus een beetje wantrouw in jongens en durft zich niet snel te binden.

    mijn aanpassingen op t uiterlijk XD

    Can I join :)?


    een leven zonder falen is een leven niet geleefd.

    PaintedRoses schreef:
    Can I join :)?
    of course you can welke muze (en liefst jongens, die zijn echt nodig)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mag ik kind van Erato? (Girl)

    [ bericht aangepast op 18 sep 2013 - 16:34 ]


    een leven zonder falen is een leven niet geleefd.

    PaintedRoses schreef:
    Mag ik kind van Erato? (Girl)
    yeah


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    jeey je mag meedoen paintedroses



    XD

    ginnypond schreef:
    jeey je mag meedoen paintedroses



    XD


    Fuuu yeaaaah! ^^ ik ga nu direct aan het werk met mijn character (na mijn scheikunde leerwerk)
    Je ziet mijn persoontje voor acht uur verschijnen :)


    een leven zonder falen is een leven niet geleefd.