• The Mouseion Institute

    Elke tien jaar worden achttien jongeren meegenomen naar een plek genaamd The Mouseion Institute. Dit heeft een special reden. Zij zijn de uitverkorenen van de 9 muzen. Ze zullen daar onderwezen worden in de schone kunsten en hun ‘tweede ouder’ vertegenwoordigen.

    Maar wat hen niet verteld is dat er een duistere vloek rust op de muzen en hun instituut, een profetie, uitgesproken door de vrouw Pandora, een bedrieglijk schepsel, gemaakt voor verderf en ongelukken. Haar profetie luidt:
    Het vonnis voor schoonheid moet worden betaald
    te lang worden zij met veel ijver onthaald
    hun tijd van roem is nu voorbij
    de vloek geeft nu van doem een tij
    enkel de generatie die de muzen leert zal bevrijden
    en zal ik deze plek tot in de eeuwigheid mijden.

    Het doel van deze Uitverkorenen is om te vinden welke muze ze vertegenwoordigen, en te slagen voor de opgelegde proeven op het einde van hun opleiding. Daarna leven ze nog 1 jaar in The Mouseion Institute en daarna moeten ze hun gaves gebruiken in de gewone wereld. Of zo zou het moeten, want deze kinderen hebben de muzen horen praten over de voorspelling, en zullen er alles aan doen deze te breken en de muzen iets leren uit hun wereld.


    kinderen van:

    Erato
    - Paige Hamilton | PaintedRoses
    -

    Euterpe
    - Gereserveerd door Ellison
    - Gereserveerd door Camp

    Kalliope
    - Gereserveerd door Helado
    -

    Clio
    - Gereserveerd door amypond
    -

    Melpomene
    - Gereserveerd door Fortunatis
    - Gereserveerd door Allunga

    Polyhymnia
    -
    -

    Terpsichore
    - Gereserveerd door Allunga
    - Gereserveerd door Helado

    Thaleia
    - Gereserveerd door MissCastle
    - Gereserveerd door Gaea

    Urania
    - Gereserveerd door Ranger
    - Gereserveerd voor Valdez

    Invullijstje

    Rol:
    Muze:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (5 regels) :
    Karakter (5regels) :
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) :
    Extra (niet verplicht) :

    De Muzen:
    Erato (De muze van het lied en de lyriek)
    Euterpe (De muze van het fluitspel)
    Kalliope (De muze van het de filosofie )
    Clio (De muze van de geschiedschrijving)
    Melpomene (De muze van de tragedie of drama)
    Polyhymnia (De muze van de retoriek of welsprekendheid)
    Terpsichore (De muze van de dans en de lyrische poëzie)
    Thaleia (De muze van de komedie)
    Urania (De muze van de sterrenkunde)



    Wat de Jongeren moeten doen bij elke muze:
    Erato : deze jongeren zijn zangers
    Euterpe :deze jongeren kunnen alle blaasinstumenten bespelen
    Kalliope :deze jongeren zijn denkers, ze zoeken dingen op en bestuderen het zo grondig mogelijk
    Clio : deze jongeren zijn ‘geschiedkundingen’ en zullen alles over geschiedenis bestuderen.
    Melpomene : deze jongeren zijn echte dramaqueens en spelen toneel.
    Polyhymnia : deze jongeren bestuderen de regel (als gebruik in een rechtzaak) en lezen teksten voor.
    Terpsichore : deze jongeren zijn goed in de dichtkunst
    Thaleia : deze jongeren zijn comedianten en halen grapjes uit.
    Urania : deze bestuderen de sterren en brengen die in kaart.

    Lessen:
    Als er lessen zijn:
    Dan zitten de kinderen met twee in één lokaal en krijgen ze les van hun muze. In het begin zit de hele groep samen, om te ontdekken waar ze goed in zijn. Ze hebben 3 uur les per dag en 2 uur om huiswerk te maken.
    Als er geen lessen zijn:
    De kinderen mogen ontspannen en samen plezier maken en ontspannen. Ze doen ook om de twee weken opvoeringen rond het kampvuur.



    Regels en mededelingen


    -Maximaal 3 personages per persoon
    -Maak geen perfecte personages
    -Minimum 6 zinnen per keer schrijven.
    -gesprekken tijdens het RPG worden tussen haakjes gezet
    -Zet altijd duidelijk bovenaan welk personage je bent
    -Bij 3 keer het overtreden van de regels word je rol gewist en komt die rol opnieuw vrij.
    -Alleen Valdez en nog iemand die ik zal aanduiden openen topics.
    -Schelden, vechten en +16 mag enkel IC
    -Geen ruzie OOC
    -Hou het realistisch (dus geen mensen met een supermansyndroom)
    -Naamsveranderingen doorgeven alsjeblieft
    -Je post moet in het ABN

    -Alle jongeren zijn 17
    -De jongeren zijn uitverkoren bij hun geboorte, maar de muze is NIET hun ouder
    -Zorg dat je personage niet het tegenovergestelde wil doen dan zijn of haar 'gave'


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 13:54 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    eeeh sorry voor de spam maar wat is er dan verder fout aan me character?
    ze staat er niet bij :(


    een leven zonder falen is een leven niet geleefd.

    Ik ben er de 27ste niet,ik ga dat weekend kamperen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    PaintedRoses schreef:
    eeeh sorry voor de spam maar wat is er dan verder fout aan me character?
    ze staat er niet bij :(


    Misschien je uiterlijk ook wat langer maken? Dat is ook nog geen 5 regels ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Je RPG staat in de nieuwsbrief!!!!!!!!!


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Nee ik heb gewoon de tijd nog niet gevonden om ze erin te zetten. Sorry darling ;) ik doe het vandaag of morgen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    VitaIncoluma schreef:
    Je RPG staat in de nieuwsbrief!!!!!!!!!
    whut? Really? How did it get there?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    On the other hand, het wordt woensdag. Sorry, Xanthie. :c


    help

    Geen probleem marthe ik heb mijn eigen rol nog niet eens af ;)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Faelan schreef:
    Nee ik heb gewoon de tijd nog niet gevonden om ze erin te zetten. Sorry darling ;) ik doe het vandaag of morgen


    ooh oki thanks ^^

    ohja Russo ,dan maak ik het wel nog ietsjes langer :P blijkbaar zit ik nog steeds onder het minimum :P


    een leven zonder falen is een leven niet geleefd.

    PaintedRoses schreef:
    [Rol: Meisje
    ]Muze: Erato
    Naam: Paige Hamilton
    Leeftijd: 15
    Uiterlijk (5 regels) :


    Paige heeft lichtbruin haar, met groen bruine ogen. Op de foto heeft ze een serieus gezicht maar ze kan opzich wel lachen. Verder is ze 1.69 , niet lang niet kort. Ze is heeft nogal een onopvallend uiterlijk maar ze heeft doordringende ogen. Je kan haar niet lelijk noemen, maar ook niet echt super knap. "The girl next door" kan je haar ook wel noemen, niet veel mensen zijn nog gevallen voor haar verborgen schoonheid. Dat wil ze houden ook! Ze heeft verder lange "pianovingers" die gebruikt ze vaak als ze iets in een klein hoekje heeft laten vallen. Ze heeft ook bij haar lichtbruine bij haar pony nog wat honingblonde plukken zitten ( ze was vroeger blond) Verder heeft ze vaak babyblauwe nagelak op haar nagels, want dat is haar lievelingskleur. Paige is niet echt van de accessoires. Ze draagt meestal een paar oorbellen en haar geluksarmbandje and that's it, haar kleding stijl is niet-opvallend maar ook niet zo dat ze in de achtergrond verdwijnt. Net als haar character eigenlijk. Paige draagt vaak de kleur paars als ze gestrest is.
    Karakter (5regels) : Paige is een rustig meisje dat soms haar dominante momenten heeft als het nodig is. Ze is nogal slordig ookal lijkt het op het eerste gezicht niet zo. Ze houd erg van haar vrienden, familie en eten. Alleen kan ze soms een beetje afstandelijk overkomen, maar soms heeft ze gewoon ruimte nodig. De moeder van Paige is een echt knuffelbeer terwijl Paige dat niet is. Ze kan soms vertrooid uit de hoek komen als je haar lang genoeg kent. Ze kan dus leuk gezelschap zijn als ze zich op haar gemak voelt bij jouw, en heel akward dus als ze je niet echt mag. Ze heeft verder de neiging soms als ze zich verveeld te krabbelen in haar schoolboeken.
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) : Paige houd erg van zingen en ze is daar ook goed in.
    Ze zingt het liefst met iemand, die een mooie bas heeft zodat zij met haar hoge tonen het goed accentueerd.
    Extra (niet verplicht) : ze heeft faalangst en is altijd heel nerveus/stil/bang/paniekerig voor een optreden of een presentatie



    langer dan dit kan ik hem niet maken :( anders moet ik echt gaan beschrijven hoeveel tenen ze heeft en hoeveel haren op haar hoofd xD

    can she now come bij erato *puppyeyes* :)?


    een leven zonder falen is een leven niet geleefd.

    heey mijn naam is van ginnypond naar amypond verandert ff melden XD

    Ik heb het aangepast en ik denk nog niet dat ik hem morgen ga openen. Ik heb morgenanvond training


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    oke

    Ik kan morgen ook niet, gezien ik na college meteen moet werken ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.