• ... Hai

    So here's the thing. Ik ga sinds kort met een stel héle leuke en gezellige mensen om, met wie ik het grootste deel van mijn zomer heb doorgebracht. Één van hen is Luc, en met Luc date ik sinds kort. Omdat we er bewust van zijn hoe awkward dingen kunnen worden als het misloopt tussen ons, hadden we besloten het niemand te vertellen. Dat is niet gelukt. Uiteindelijk was het pretty obvious dat er iets tussen ons speelt en iedereen weet nu min of meer dat we daten.
    Zaterdag waren we met z'n allen bij Luc en aangezien er te weinig bank was in verhouding tot het aantal mensen, zat ik op zijn schoot. Ik hoorde wat gelach en gefluister. Ook hoorde ik het woord 'weddenschap' vallen. Ik was gelijk aardig achterdochtig, maar de jongens die geheimzinnig deden, wilden er niks over zeggen. Ze lokten het steeds meer uit en nieuwsgierig als ik ben, dreigde ik iemands nek te breken als hij het niet vertelde (en nee, dat was niet serieus). Na vele ontkenningen, is mij wijsgemaakt dat het over héél iets anders gaat dan over mij en Luc

    Ik vertrouw mijn vrienden. Ik geloof ze als ze zeggen dat ze de waarheid spreken. Toch werd ik al gauw argwanend door de tegenstrijdige dingen die ze zeiden. Na wat heen en weer gewhatsapp en nog meer ontkenningen, was het uiteindelijk mijn beste vriendin wie erachter kwam dat de weddenschap weldegelijk over mij en Luc gaat (ze was op een van de jongens afgestapt, vroeg waarom ze een weddenschap over mij en Luc houden, die jongen vroeg hoe ze dat wist en viel daardoor door de mand, want dat wist ze helemaal niet en blufte maar wat). De weddenschap: hoelang het duurt voordat een van ons het verprutst. Winnaar krijgt bier.
    Ik voel me hier best wel kut door, omdat je zoiets echt niet kan flikken bij je vrienden in mijn ogen. En dat niet alleen, ze hebben ook misbruik gemaakt van mijn vertrouwen door me ervan te overtuigen dat het over wat anders ging. Luc zegt dat ik me er niets van aan moet trekken, omdat ze dit soort dingen wel vaker doen. Het mag dan wel niets persoonlijks zijn, maar ik voel me er wel ongemakkelijk door.

    Maak ik van een mug een olifant? What should I do?


    i put the fun in funeral

    Nou, ik zou me ook heel erg bedrogen voelen als iemand zoiets bij mij zou flikken. Ik zou serieus die persoons nek omdraaien :'D Kom op zeg, je maakt toch geen weddenschap over iemands leven, dat is gewoon te laag, zelfs voor de meest kinderachtige vriendengroep.

    Ik zou ze of dumpen of even heel goed je mening erover zeggen, want zoiets moet je echt niet pikken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zou een potje bier nemen, tegen ze zeggen: getal onder de tien en nokken die shit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oh hey! Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten met mijn eerste 'relatie'. Op een facebookpagina was er gewoon een complete lijst aangemaakt met einddatums van hoelang we het zouden volhouden. Ik kwam hier heel snel achter en door allerlei gepruts met mensen en roddels en shit heb ik het uitgemaakt (ik sta wel achter die keuze hoor, daar niet van).

    Als ik jou was zou ik er meteen over gaan praten en laten merken hoe jij je er bij voelt. Want het is echt een kutstreek.

    Father schreef:
    Nou, ik zou me ook heel erg bedrogen voelen als iemand zoiets bij mij zou flikken. Ik zou serieus die persoons nek omdraaien :'D Kom op zeg, je maakt toch geen weddenschap over iemands leven, dat is gewoon te laag, zelfs voor de meest kinderachtige vriendengroep.

    Ik zou ze of dumpen of even heel goed je mening erover zeggen, want zoiets moet je echt niet pikken.


    26 - 02 - '16

    Dat wordt echt heel vaak gedaan, maar bij mij in de groep gebeurt het dan alleen bij de mensen die om de vijf seconden iemand anders hebben. Vind het dus wel vreemd dat ze het bij jou doen -hoewel ik jouw liefdesleven en dat van hem niet ken. Ik zou er gewoon één keer van zeggen wat je ervan vindt en verder is het hun probleem.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zou het gewoon tegen ze zeggen, hoe je erover denkt. Precies zoals je het hier beschreef. Vertel ze dat het je ongemakkelijk liet voelen en dat je het absoluut niet leuk vond. En dan zie je daarna wel hoe zij hierop reageren. Als ze je niet serieus nemen op dat moment, dan laat je ze gewoon ff een tijdje links liggen, laat ze maar voelen dat jij het wel meent en dat je het niet pikt. Dan zullen ze het vanzelf wel inzien. Zo niet, dan zijn zij de moeite niet waard. Aan zulke kinderachtige weddenschappen heb je niks, die maken je alleen maar onzeker en daardoor ga jij twijfelen zoals nu. En dat is ook niet goed voor je relatie met Luc, of die nu al zeker is of niet.
    Succes (: maar het komt vast wel goed!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hidalgo schreef:
    Ik zou het gewoon tegen ze zeggen, hoe je erover denkt. Precies zoals je het hier beschreef. Vertel ze dat het je ongemakkelijk liet voelen en dat je het absoluut niet leuk vond. En dan zie je daarna wel hoe zij hierop reageren. Als ze je niet serieus nemen op dat moment, dan laat je ze gewoon ff een tijdje links liggen, laat ze maar voelen dat jij het wel meent en dat je het niet pikt. Dan zullen ze het vanzelf wel inzien. Zo niet, dan zijn zij de moeite niet waard. Aan zulke kinderachtige weddenschappen heb je niks, die maken je alleen maar onzeker en daardoor ga jij twijfelen zoals nu. En dat is ook niet goed voor je relatie met Luc, of die nu al zeker is of niet.
    Succes (: maar het komt vast wel goed!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou het walgelijk vinden als mijn vrienden zo tegen mij liegen. Die weddenschap á la, als je dat open op tafel gooit, kan het nog een grapje worden, maar door een keihard over te liegen is flauw. Ik zou ze vertellen hoe je, je erbij voelt en wat je ervan vindt - en dat is niet bepaald iets positiefs. Maak heel duidelijk wat je dwarszit; probeer hun niet te sparen, doen zij met zo'n weddenschap ook niet. Punt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Joh, in onze vriendengroep zaten we stiekem ook te zeggen; ja ik heb het gevoel dat het in oktober uitgaat. Het is waarschijnlijk gewoon bedoeld als grapje. Op een gegeven moment vergeten ze het. En zoals Luc zegt, ze doen het wel vaker. Jij bewijst het tegendeel toch wel ^^


    SLOAN.

    Gewoon heel duidelijk je mening geven.
    Als ze het niet waard zijn zullen ze niks doen maar als ze goede vrienden zijn dan zullen ze je wel begrijpen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Peeta schreef:
    Joh, in onze vriendengroep zaten we stiekem ook te zeggen; ja ik heb het gevoel dat het in oktober uitgaat. Het is waarschijnlijk gewoon bedoeld als grapje. Op een gegeven moment vergeten ze het. En zoals Luc zegt, ze doen het wel vaker. Jij bewijst het tegendeel toch wel ^^

    Dat is heel wat anders dan daadwerkelijk een weddenschap erover houden. Ik heb ook wel eens hardop gedacht bij sommigen van; ik weet niet of dat lang stand houdt.
    Dat is gewoon iets wat je op dat moment denkt en zelfs dat zeg ik eigenlijk bijna nooit want het is niet leuk voor de mensen waar het voor bedoelt is.
    Dus ik vind niet dat het een grapje is en het kan wel degelijk je relatie beschadigen en al helemaal de relatie met je vrienden want het is gewoon achterbaks. Geloof me, I've been there, en omdat het mijn allereerste relatie was, werd ik er heel erg onzeker door en daardoor liep het vreselijk stroef.

    Father schreef:
    Nou, ik zou me ook heel erg bedrogen voelen als iemand zoiets bij mij zou flikken. Ik zou serieus die persoons nek omdraaien :'D Kom op zeg, je maakt toch geen weddenschap over iemands leven, dat is gewoon te laag, zelfs voor de meest kinderachtige vriendengroep.

    Ik zou ze of dumpen of even heel goed je mening erover zeggen, want zoiets moet je echt niet pikken.


    I agree ^

    Totaal negeren. Stelletje kleuters


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Niet te druk over maken, hoe lullig het ook is.


    Alleen maar tranen van geluk

    Dat is echt laag.
    Hebben ze niks beters? Je moet ze wat jij nu aan ons verteld ook laten horen/lezen en zeer waarschijnlijk merkt Luc ook dat je er echt last van hebt (gehad) als hij van jou je ervaringen hoort hierover. Híj kan er dan al wel aan gewend zijn, jij hebt er last van, wat helemaal terecht is.
    Ze moeten niet zo omgaan met vrienden, jullie zijn niet iets waar je bier voor kunt winnen. Je moet er niet een al te groot drama van maken though, maar wel echt even zeggen dat je dit best een kutstreek vindt.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel