• The Mouseion Institute

    Elke tien jaar worden achttien jongeren meegenomen naar een plek genaamd The Mouseion Institute. Dit heeft een special reden. Zij zijn de uitverkorenen van de 9 muzen. Ze zullen daar onderwezen worden in de schone kunsten en hun ‘tweede ouder’ vertegenwoordigen.

    Maar wat hen niet verteld is dat er een duistere vloek rust op de muzen en hun instituut, een profetie, uitgesproken door de vrouw Pandora, een bedrieglijk schepsel, gemaakt voor verderf en ongelukken. Haar profetie luidt:
    Het vonnis voor schoonheid moet worden betaald
    te lang worden zij met veel ijver onthaald
    hun tijd van roem is nu voorbij
    de vloek geeft nu van doem een tij
    enkel de generatie die de muzen leert zal bevrijden
    en zal ik deze plek tot in de eeuwigheid mijden.

    Het doel van deze Uitverkorenen is om te vinden welke muze ze vertegenwoordigen, en te slagen voor de opgelegde proeven op het einde van hun opleiding. Daarna leven ze nog 1 jaar in The Mouseion Institute en daarna moeten ze hun gaves gebruiken in de gewone wereld. Of zo zou het moeten, want deze kinderen hebben de muzen horen praten over de voorspelling, en zullen er alles aan doen deze te breken en de muzen iets leren uit hun wereld.


    kinderen van:

    Erato
    - Paige Hamilton | PaintedRoses
    -

    Euterpe
    - Gereserveerd door Ellison
    - Gereserveerd door Camp

    Kalliope
    - Gereserveerd door Helado
    -

    Clio
    - Gereserveerd door amypond
    -

    Melpomene
    - Gereserveerd door Fortunatis
    - Gereserveerd door Allunga

    Polyhymnia
    -
    -

    Terpsichore
    - Gereserveerd door Allunga
    - Gereserveerd door Helado

    Thaleia
    - Gereserveerd door MissCastle
    - Gereserveerd door Gaea

    Urania
    - Gereserveerd door Ranger
    - Gereserveerd voor Valdez

    Invullijstje

    Rol:
    Muze:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk (5 regels) :
    Karakter (5regels) :
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) :
    Extra (niet verplicht) :

    De Muzen:
    Erato (De muze van het lied en de lyriek)
    Euterpe (De muze van het fluitspel)
    Kalliope (De muze van het de filosofie )
    Clio (De muze van de geschiedschrijving)
    Melpomene (De muze van de tragedie of drama)
    Polyhymnia (De muze van de retoriek of welsprekendheid)
    Terpsichore (De muze van de dans en de lyrische poëzie)
    Thaleia (De muze van de komedie)
    Urania (De muze van de sterrenkunde)



    Wat de Jongeren moeten doen bij elke muze:
    Erato : deze jongeren zijn zangers
    Euterpe :deze jongeren kunnen alle blaasinstumenten bespelen
    Kalliope :deze jongeren zijn denkers, ze zoeken dingen op en bestuderen het zo grondig mogelijk
    Clio : deze jongeren zijn ‘geschiedkundingen’ en zullen alles over geschiedenis bestuderen.
    Melpomene : deze jongeren zijn echte dramaqueens en spelen toneel.
    Polyhymnia : deze jongeren bestuderen de regel (als gebruik in een rechtzaak) en lezen teksten voor.
    Terpsichore : deze jongeren zijn goed in de dichtkunst
    Thaleia : deze jongeren zijn comedianten en halen grapjes uit.
    Urania : deze bestuderen de sterren en brengen die in kaart.

    Lessen:
    Als er lessen zijn:
    Dan zitten de kinderen met twee in één lokaal en krijgen ze les van hun muze. In het begin zit de hele groep samen, om te ontdekken waar ze goed in zijn. Ze hebben 3 uur les per dag en 2 uur om huiswerk te maken.
    Als er geen lessen zijn:
    De kinderen mogen ontspannen en samen plezier maken en ontspannen. Ze doen ook om de twee weken opvoeringen rond het kampvuur.



    Regels en mededelingen


    -Maximaal 3 personages per persoon
    -Maak geen perfecte personages
    -Minimum 6 zinnen per keer schrijven.
    -gesprekken tijdens het RPG worden tussen haakjes gezet
    -Zet altijd duidelijk bovenaan welk personage je bent
    -Bij 3 keer het overtreden van de regels word je rol gewist en komt die rol opnieuw vrij.
    -Alleen Valdez en nog iemand die ik zal aanduiden openen topics.
    -Schelden, vechten en +16 mag enkel IC
    -Geen ruzie OOC
    -Hou het realistisch (dus geen mensen met een supermansyndroom)
    -Naamsveranderingen doorgeven alsjeblieft
    -Je post moet in het ABN

    -Alle jongeren zijn 17
    -De jongeren zijn uitverkoren bij hun geboorte, maar de muze is NIET hun ouder
    -Zorg dat je personage niet het tegenovergestelde wil doen dan zijn of haar 'gave'


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 13:54 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mag ik een vrouw reserveren bij Erato?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Mag ik een vrouw reserveren bij Melpomene?


    Tijd voor koffie.

    Mag ik een man reserveren bij Euterpe ?


    "All of my hates you ": - James Malow.

    Dat is allemaal goed ik zet jullie er straks bij


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Oh ik zie dat ik met mijn stomme kop een invullijstje ben vergeten *snort er snel eentje op*


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Rol: Jongen
    Muze: Euterpe
    Naam: Brandon Gillis
    Leeftijd: 17 jaar
    Uiterlijk (5 regels) :


    Brandon valt snel op met zijn oranje haren, deze zijn niet geverfd en daarom is hij er trots op. Vroeger wou hij ze een andere kleur laten verfen omdat hij ermee werd gepest maar tot op de dag van vandaag is hij nogsteeds blij dat hij dat nooit heeft gedaan. Naast zijn opvallende haarkleur, blijven zijn diepe zeeblauwe ogen ook niet onopgemerkt. Natuurlijk is hij hier ook trots op. Alleen waar hij niet zo trots op is - is zijn lichaam. Op zijn armen en buik heeft hij een aantal littekens en op zijn been een brandwond die hij in zijn jeugd heeft opgelopen. Op zijn pols heeft hij 2 tatoeage's, 1 met tekst en 1 symbool. Het symbool staat voor de passie voor muziek die hij al sinds klein af aan met zich meedraagd. Het woord Truth had niet echt een reden maar was wel zijn eerste tatoeage. Met zijn 1,88 is hij vrij groot, dit bleek ook al wel toen hij voor het eerste jaar op de middelbare school zat en veel kinderen dachten dat hij een derde jaars student was.
    Karakter (5regels) : Brandon is een nogal verlegen jongen. Hij ziet er misschien niet zo uit, maar als hij bij andere mensen is, vooral onbekenden, trekt hij zich terug. Zelf vindt hij dat niet zo erg, omdat het niet altijd nodig is om altijd de aandacht te trekken. Hij houdt er liever van om alleen te zijn of met rust te laten te worden. Zelf heeft hij niet veel vrienden gehad, maar de weinige die hij heeft, blijft hij altijd trouw. Maar als je hem boos maakt, pas dan maar op. Hij trekt zijn mond open op de momenten dat het moet. Hij zal zich echt niet laten doen. Hij is gefreakt door muziek. Niet dat hij alle stijlen goed vindt, maar toch wel bijna alles. Buiten de dingen waarbij er niets meer in voorkomt van instrumenten. Zoals dubstep. Daar heeft hij een hekel aan, maar hij respecteert de mensen die er wel van houden. Zelf speelt hij piano, gitaar en een beetje viool. Buiten muziek houdt hij ook enorm van tekenen. Als je ineens niet meer weet waar hij is, dan vindt je hem wel ergens in een hoekje met een schetsblok en een iPod in. Als je hem blij wilt maken, iets dat je zelf tekent vindt hij fascinerend. Hij houdt ervan om andermans ideeën en fantasieën te zien. Hij wordt altijd ongemakkelijk in situaties waar hij het middelpunt van de aandacht is en hij is niet zo goed in gesprekken te voeren met vreemden. Als hij iets moet gaan vragen aan een onbekende, dan krijgt hij al zenuwen. Vaak wordt hij zenuwachtig in dat soort situaties, en daarvoor haat hij zichzelf. Ook al zegt men dat het niet zo hard opvalt dat hij zenuwachtig is, vanbinnen voelt het alsof zijn maag in de knoop zit. Hij is snel bang, dat is een van zijn minpunten. Verder heeft hij een hekel aan mensen die hem uitschelden, mensen die iets te zeker zijn van zichzelf en insecten.
    Uitleg over de functie van je gaven (welk onderwerp wat precies? 2 regels) : komt
    Extra (niet verplicht) :

    [ bericht aangepast op 11 sep 2013 - 14:25 ]


    "All of my hates you ": - James Malow.

    Vrouwelijke Euterpe?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    Vrouwelijke Euterpe?
    okay ik zet je erbij


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    I'm in!! Mag ik een Vrouwelijke Thaleia reserveren a.ub.?


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Ik twijfel. :c


    help

    MissCastle schreef:
    I'm in!! Mag ik een Vrouwelijke Thaleia reserveren a.ub.?
    tuurlijk

    @Marthe waarom?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Valdez schreef:
    (...)tuurlijk

    @Marthe waarom?


    Omdat ik bijna geen tijd heb om aan RPG's mee te doen, momenteel, laat staan een rol maken.


    help

    Ranger schreef:
    (...)

    Omdat ik bijna geen tijd heb om aan RPG's mee te doen, momenteel, laat staan een rol maken.
    (school i suppose?)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik mag jouw humor wel.

    Supermansyndroom (cat)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    Ik mag jouw humor wel.

    Supermansyndroom (cat)
    haha ja lol geen idee hoe ik daaraan kom eigenlijk


    Sidera nostra contrahent solem lunamque